Nolla en Suzuki 750 -98

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Hejsan är det någon som har en mekhandbok och kan ge mig info hur kammarna ska står när motorn är i nollläge ?

En bild skulle avra super bra.

/R

Sessnan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tl1000r -98
sååå

"Nollad" är motorn när ettan/kolven står i topp... ta bort ett stift och kolla när kolven når topplägen då är motorn nollad :fyllisar

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Tack, killar men ingen info gav mig nått det jag undra är hur pilarna på avgas och insug ska stå när motorn är nollad.

Vet inte hur dom ska stå på 600 hlr sry.

/R

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
trollkarlen skrev:
Tack, killar men ingen info gav mig nått det jag undra är hur pilarna på avgas och insug ska stå när motorn är nollad.

Vet inte hur dom ska stå på 600 hlr sry.

/R

finns det ingen markering på dreven? och så finns det också en markering på toppen eller på överfallen eller på ventilkåpan. Dom ska vara mot varandra. Kolla också för det kan finnas 2 markeringar, på ena står det exhaust och andra står det intake. Så du fattar säkert där. Nu är det såhär på dom flesta nya bilar, så jag är inte säker på det sista finns på din.

Men finns det bara en markering, så antingen ska dom stå mot nån markering på motorn eller ska markeringarna vara mot varandra.

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
oki, det finns flera markeringar så det vär lite svårt att veta vilka som ska peka var. Men de är ju logiskt att det har med markeringen som heter 1 att göra och att dessa ska peka mot något eller mot varandra.

Men någon här måste ju ha en rep handbok så att dom kan bekräfta dessa gissningar...

/R

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
trollkarlen skrev:
oki, det finns flera markeringar så det vär lite svårt att veta vilka som ska peka var. Men de är ju logiskt att det har med markeringen som heter 1 att göra och att dessa ska peka mot något eller mot varandra.

Men någon här måste ju ha en rep handbok så att dom kan bekräfta dessa gissningar...

/R

ok, vet inte hur det ser ut då. Men vänta tills du får exakta svaret, för det är inte kul om man ställer fel :tungan.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
trollkarlen skrev:
Hejsan är det någon som har en mekhandbok och kan ge mig info hur kammarna ska står när motorn är i nollläge ?

En bild skulle avra super bra.

/R

Sätt veven i noll. sen skall 1 peka rakt fram och 2 rakt upp på avgaskammen,på insugskammen skall 2 peka rakt fram och 3 rakt upp,således 1 rakt ner. har du det rätt skall det vara 15 kedjetappar mellan markering 2 på avgas och markering 3 på insug.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Jaha...man skriver så jävla sakta...bra bild,bättre än min text...jaja.

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Det vart super rätt

Tja nu e allt på sin plats å den går som en svärmorsdröm.

Tack för hjälpen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...