Haha, precis så var det, och fortsatte sen med att alltid tälta vid en älv. Där det fanns någon vill säga...
Nåja, tillbaks till topic. Man märker när det diskuteras resmål hur vi alla kan tycka lite olika. Jag drog till Tromsö också, som Hell, fick inte ut nånting av det och drog snabbt ut på landsvägarna igen, och småbyarna. Däremot tyckte jag vägen från Narvik till Kiruna längs Torneträsk var fantastisk och storslagen, vilket kanske inte så många skulle hålla med om. En annan infart till Sverige var Mo i Rana till Tärnaby, sistnämnda som visade sig ligga otroligt vackert med sin kyrka vid den storslagna sjön. Och ska man till Nordkapp vet ju alla att man antingen kör via Norge direkt, eller via Finland. De delar av norra Finland jag körde igenom gillade jag skarpt, vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Billigt, bohemiskt med bla askkoppar vid bensinmackarna (passade mig bra), vackra vyer längs Torneälven mm samt bra vägstandard och inte utan kurviga sträckor. Men framförallt var det nån slags känsla över hela Finland som fick mig att trivas enormt med att köra där. Vad jag vill ha sagt med detta är kanske att blir man nyfiken på nåt ställe, som Ryssland i ditt fall, så ska man försöka ta sig dit, om det går. Förutom att man ser sig omkring och upplever något, blir bättre hojförare (och inte minst mekaniker), så lär man sig ju något om sig själv när man besöker alla dessa främmande ställen.
Med risk för att det blev lite pretentiöst där i slutet...