Nordnorge?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Hur är vägarna norrut? är det värt dom långa transportsträckorna?
Förra sommaren åkte jag Trollstigen och mellan/södra norge kan jag förvänta mig samma vägar norröver?

Finns det någon vägbok som tipsar om bra vägar i Norge?
/mvh

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Du kan nog räkna med minst lika fina vägar norrut, jag ska till Norge nu på fredag, ska jag kolla efter bok åt dig? kan köpa och skicka du vet.

Annars, Ifrån Mo I Rana och norrut upp till Bodö är det nationell turistväg, sedan båt till sydspetsen på lofoten, hele lofoten norrut och sedan söderut igen på e6, det är en upplevelse du kan berätta om för barnbarnen sedan.... Har kört den flera gånger med bil, till nästa år blir det på hoj:yoparty

Vad får en bra bok kosta??

Tor.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
MC-karta Norge

Vad tror du om den här http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8202297427?

Den har bra innehåll, men en jobbig skala. Därför är den svårläst ute på vägen, men bra att planera utifrån.

Du kan t e x göra planeringen med den kartan som grund, och ha något enklare i läsbar skala (billig mackkarta? roadbook med noteringar?) att köra efter.

Cappelen har även andra kartor över Norge som är riktigt bra, i så stor skala så att man ser mycket detaljer. Sök på Cappelen på adlibris. Jag har själv två STORA rackare på bortåt 1 m2 styck, som bara täcker varsinn del av södra Norge. Där ser man nästan rubbet, men de är däremot knöliga att veckla ut i regn och blåst när man har kört fel...

rike

Alla bikers är mina kompisar!
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Triumph Explorer, ET 340 -83,
Tjena.

Det enda du behöver veta stavas RV 17! Följ kustriksvägen hela vägen norrut. Knoppa vid Torghatten, bada i små bäckar, åk färja:)

Ett tips: Starta vid Trondheim, ta färjan över till Fosen och starta turen därifrån. Kanske Norges roligaste och vackraste vägar finns där.

Hur kul som helst men det tar lite tid. Men det är det värt! Hör av dig om du vill få fler tips.

God Tur!

http://www.rv17.no/

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Fosen ok, men starta heller på Steinkjer, kör norrut på e6, sväng vänster in mot Osen, fortsätt vidare mot Åfjord (Årnes), vidare vänster till Rissa, Leksvik, Inderöy (straumen) och stopp igen i Steinkjer. Ca 35 mil med kurvor, åkte med ett gäng den rutten för en vecka sedan, dom var totalt slut efter att ligga på sväng så långt. Skitkul!!!!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning