Norge 13-17 Juli

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Start uppsamling eller var vi möts på vägen enligt ök och var man bor geografiskt. Torsby är vår utgångspunkt.

Inplanerat vid bra väder är skidåkning en eftermiddag i stryn med förhoppning afterski på folven campen.

Boende i stuga och skulle detta skita sig medtag tält.

Ca 215 mil tot alltså ganska basic, blir Geiranger som mål och sedan
neråt mot stryn, hardanger som avslut.

Som tidigare skapligt väder : Åkning

Visar det skitväder ingen åkning detta aviseras i denna tråd, de som är intresserade anmäler sig i densamma.

:tummenupp

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det där skulle ev. kunna funka för mig. När (klockslag) hade ni tänkt avfärd från Torsby? Jag skall liksom ta mig från Sollentuna och jag jobbar den 12:e, så det hela blir med ett skohorn för mig i så fall.

*Är det en asfaltstur ni har tänkt er, eller åker ni mycket grus?

Last edited:

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Det där skulle ev. kunna funka för mig. När (klockslag) hade ni tänkt avfärd från Torsby? Jag skall liksom ta mig från Sollentuna och jag jobbar den 12:e, så det hela blir med ett skohorn för mig i så fall.

*Är det en asfaltstur ni har tänkt er, eller åker ni mycket grus?

Alternativt att vi drar Torsdag klockan 13 från Borlänge för att mötas upp i Torsby. Beror lite på vädret, kan även bli Onsdag med samma upplägg beror i dagsläget på arbete.

När kan du åka och vilken dag är bäst.

Enbart asfalt.((((Hatar grus så inni helevete))))

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Alternativt att vi drar Torsdag klockan 13 från Borlänge för att mötas upp i Torsby. Beror lite på vädret, kan även bli Onsdag med samma upplägg beror i dagsläget på arbete.

När kan du åka och vilken dag är bäst.

Enbart asfalt.((((Hatar grus så inni helevete))))

Torsdag är klart bättre för mig. Kl.13:00 i Borlänge är ju dessutom en rätt bra tid för mig. Att bara behöva köra 20 mil före lunch blir ju sovmorgon :)

Det är vädret som avgör om det hela blir av om jag förstått det hela rätt. Prognosen för Geiranger ser rätt blöt ut för slutet av denna vecka. Det ser rätt blött ut i Norge generellt till helgen. Inte skoj.

Last edited:

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Tjena Roadragge !

Jodå man börjar ju bli jävligt less på det där regnandet i Norge, dock har jag skjutit upp åkningen 3 ggr hittils men som sagt dom har ju haft regn nonstop i 2 veckor snart, men som sagt vi är jävlit sugna på att dra ändå, kan ju lätta upp på vissa partier. Som stryn på toppen kan ju va sol som exempel. Vi återkommer med beslut i frågan på Onsdag vi kan tänka oss att åka även på fredag, tanken är väl åkning 4-5 dagar.

har du semester eller hur jobbar du?????

VILL ÅKA HOJ NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU:banana

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Tjena Roadragge !

Jodå man börjar ju bli jävligt less på det där regnandet i Norge, dock har jag skjutit upp åkningen 3 ggr hittils men som sagt dom har ju haft regn nonstop i 2 veckor snart, men som sagt vi är jävlit sugna på att dra ändå, kan ju lätta upp på vissa partier. Som stryn på toppen kan ju va sol som exempel. Vi återkommer med beslut i frågan på Onsdag vi kan tänka oss att åka även på fredag, tanken är väl åkning 4-5 dagar.

har du semester eller hur jobbar du?????

VILL ÅKA HOJ NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU:banana

Jobbar t.o.m. tisdag (imorgon). Just torsdag till söndag hade känts bra. Som sagt onsdag känns som en bra beslutsdag. Wet race är inget för mig. Ser inte prognosen hyggligt regnfri ut så hänger jag inte på.

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Väderprognosen ser ju inte särskilt trevlig ut. Det ser ut att bli regnigt i helgen i Norge. I Sverige verkar himlen öppna sig på fredag. Risken för blöta känns rätt stor.

Det är väl så med vädergudarna, har man åkt tidigare i veckan så hade man ju haft solläge kanoners, men som vanligt kan man åka själv direkt då jag i princip kan åka när jag vill men i det här fallet så är medresenärerna nya på hoj med färska kort och då vill man ju se Norge från den fina sidan annars kan man lätt få lite fel intryck (hahahaha). Så med tanke på ovan så har jag väntat in bra väder istället :huvet

Och för första gången så har snön flodat bort i Stryn som nu är stängt för säsongen.:brinnerup

Jajaja kan väl bli någon solglimt mellan varven men det duger inte den här gången.

Alltså : INSTÄLLT

Får tacka för intresset Roadragge då det är kul att åka med nya hojers och samtala och uppleva det roliga med hojåkning, lite synd att man inte får med sig mer bikers som huserar här på SH kanske beror på övriga semesterplaner vad vet jag.¨

Lägger ny tråd om Åkning för V 30 25-31 Juli då ska det väl för i fan vara bra väder.

MVH

Braggerman

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj