Norge v. 30

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Vi är två eller tre killar som sticker över till Norge mitten v.30. Satsar på övernattning i Åndalsnes för att sedan bränna upp för Trollstigen efter frukost för att undvika det mesta trafiken. Sedan ligger rutten öppen. Men snygga vackra och hisnande vägar blir det! Blir väl borta en vecka, kanske lite till. Är ni ett par tjejer som också funderat på Norge och vill ha sällskap så hör av er. Missförstå inte nu :)

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Vill gärna ha mer info och tankar. E sugen på en på norge resa.

Ps är dock en man.

SeeYou

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Inte så mycket tankar än. Trollstigen är väl det enda som är spikat. Har kollat ut en rutt och den slutade på 260 mil. Bo i hytter och ta det som det kommer.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Rv 13 är skoj och vacker. Åkte den förra veckan, skulle vilja åka den från andra hållet dock. Dvs från Hella till Förde, har ni möjlighet så var den riktigt skoj.

2013-07-05 00.09.26.jpg
2013-07-05 00.10.15.jpg

Google Maps karta

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Jag tycker inte atlanterhavsvägen är värd att åka till..

Den är över på ca 15min. den är en sträcka på 8km och några små broar som man åker över sen är det helt överbefolkat av turister där.. Och helt åt fel håll ligger det med. :)

Åk ut till Ålesund från åndalsnes och köp en glass och gå en runda där, Missa inte stället som heter usikten om ni åker dit!
och så kan ni ta färjar över till Hareid.
åk från Hareid till Runde så åker ungefär över samma sak som atlanterhavsveien fast noll med turister.

Sen kan ni ta den långa tunneln neråt igen.

https://maps.google.com/maps?saddr=...cg&oq=selje&mra=dpe&mrsp=4&sz=9&via=4&t=m&z=8

Det är mitt förslag.
Ha en fin resa nu! ;)

Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Och har man vägarna förbi Dombås så måste jag rekommendera http://hjelleseter.no/ som ligger utmed E6 5 km norr om Dombås. Trevligt boende och husmors viltgryta är bland det godaste som serveras på tallrik!
189 NOK och värt varenda öre :tummenupp

Jag har stannat där 2ggr nu och det kommer bli fler gånger garanterat!

Vägarna runt Övre Årdal rekommenderas också :yoparty Ta fram Google maps, övre årdal och zooma in "norra infarten" dit...(Fardalvegen)

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Den ser lite lagom kurvig ut den :) Kommer runt i svängarna? Jag har ju tagit ut en rutt med RV13 över Sogn, som också säga vara trevlig. Men väg 53 ser ju helt underbar ut. Då kommer vi isf ta den österut. Är den lika trevlig åt det hållet?
Och har man vägarna förbi Dombås så måste jag rekommendera http://hjelleseter.no/ som ligger utmed E6 5 km norr om Dombås. Trevligt boende och husmors viltgryta är bland det godaste som serveras på tallrik!
189 NOK och värt varenda öre :tummenupp

Jag har stannat där 2ggr nu och det kommer bli fler gånger garanterat!

Vägarna runt Övre Årdal rekommenderas också :yoparty Ta fram Google maps, övre årdal och zooma in "norra infarten" dit...(Fardalvegen)

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...