mkii
Sporthojsnörd
Laddade ner en liten app till surfplatta för skojskull för att mäta Ljudnivån. När jag är ca 40-50cm ifrån den och pratar normalt reggar den ca 70-75db, är det rimligt eller visar den fel?
Kollade lite på nätet och hör o häpna:
*Vanlig samtalston - ca 60db
*Åka bil - ca 80db
*Tyst sovrum/mitt ute i skogen - ca 20db
Just nu visar den på ca 45db i mitt rum. Jag bor i ett litet studentrum på studentboende, Riktigt dåligt isolerat.
*de rör sig folk i korridoren och pratar lite.
*Jag har en Frys och kylskåp i mitt rum (20m2). fyrsen låter rätt mkt, bubblande ljud
*Har fönster öppet och fåglarna kvittrar utanför.
Är 45db en rimlig nivå på ljud i mitt rum eller är appen åt helvete?
Någon där ute som vet / uppskattar hyffsat vad som kan vara en normal db nivå i ett rum med kyl/frys öppet fönster samt dålig ljudisolering och liv i korridoren (jag hör klart och tydligt vad de pratar om, de håller normal samtalston - som ett mått på "isoleringen")
Kollade lite på nätet och hör o häpna:
*Vanlig samtalston - ca 60db
*Åka bil - ca 80db
*Tyst sovrum/mitt ute i skogen - ca 20db
Just nu visar den på ca 45db i mitt rum. Jag bor i ett litet studentrum på studentboende, Riktigt dåligt isolerat.
*de rör sig folk i korridoren och pratar lite.
*Jag har en Frys och kylskåp i mitt rum (20m2). fyrsen låter rätt mkt, bubblande ljud
*Har fönster öppet och fåglarna kvittrar utanför.
Är 45db en rimlig nivå på ljud i mitt rum eller är appen åt helvete?
Någon där ute som vet / uppskattar hyffsat vad som kan vara en normal db nivå i ett rum med kyl/frys öppet fönster samt dålig ljudisolering och liv i korridoren (jag hör klart och tydligt vad de pratar om, de håller normal samtalston - som ett mått på "isoleringen")