Norton antivirus, system works 2003 fråga ..

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har detta program i min dator.. som har Xp pro installerat.
Har haft trassel länge med virus.. som jag inte fick bort.
Lyckades till sist efter att ha viruskört på macafee´s och Symantec´s hemsida bort det..
Det hette Pinf !!
Ja jag hade flera olika sorter.. flera hundra. Men det va de som va svårast att få bort.
Mitt norton va helt utslaget.. kunde inte uppgradera det, det funkade inte på autoprotect.. osv..

jaja.. till slut.. fick jag bort de allafall.. men fick manuellt rensa registereditorn...
formaterade efter det, och nu funkar Norton igen...
men Clienten går inte att uppgradera i det... med Live update.
det finns nån annan uppgraderingsväg på hemsidan.. den har jag kört åxå... allt funkar som det ska mén inte det som heter Client...

så... vad är det för nåt ?? clienten.. och vad gör den i norton works ?? nån som har nån aning ..?? samt .. hur får jag den att funka igen då..???
eller behöver man inte ha den delen i programmet alls ??

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ingen som har nån aning... :confused:
så här står de när live update... uppdaterar !!

Windows XP 5.1.2600

Common Client Core 1.0.2

LiveUpdate was not able to complete this update.

Please contact Technical Support and provide all information displayed on this screen.
For contact information, go to Help->Technical Support from your Symantec product.

The files below could not be updated by LiveUpdate:
-----------------------------------
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccApp.ex^
54520 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccEmlPxy.dl^
152824 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccEmlUI.dl^
75000 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccErrDsp.dl^
120056 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccEvt.dl^
185592 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccLgView.ex^
144632 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccPwdSvc.ex^
99576 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccRegMon.dl^
95480 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccRegVfy.ex^
58616 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccShtDwn.ex^
25848 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\ccWebWnd.dl^
169208 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SRNew.dl^
107680 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.
File: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SROld.dl^
107680 Bytes 7/17/2003 10:05:14 v1.0.8.1.

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Errors when installing the Symantec Common Client program update via LiveUpdate

Situation:
When you run LiveUpdate and download the Symantec Common Client Update you see the error message "LiveUpdate was unable to complete this update. Please contact Technical Support and provide all information displayed on this screen." The error lists various file names. When you close the error message, you see the error message "LU1806: LiveUpdate was not able to install any of the <number> updates that you selected."

You may also see a Runtime error message on the Windows task bar. If you open the error message, you see the Microsoft Visual C++ Runtime Library error message "Runtime Error!...Program: ...APPLIC~1\Symantec\LIVUP~1\DOWNLO~1\EXITEM~1.3_E\spa.exe...abnormal program termination."

Solution:
This problem should be fixed by a Symantec Common Client program update. Do the following to run LiveUpdate and download the latest program updates

1. Start Norton AntiVirus (NAV). If NAV is installed as part of Norton Internet Security (NIS) or Norton SystemWorks (NSW), then start NIS or NSW.
2. Click LiveUpdate.
3. Download all available updates, and restart the computer when prompted.
4. Start NAV (or NIS or NSW), and then run LiveUpdate again. Download all available updates, and then restart the computer again if prompted.
5. Repeat steps one though four until you see the message "Thank you for using LiveUpdate. All of the Symantec products and components installed on your computer are currently up-to-date. Remember to check for new updates frequently."

Mvh
Ambulansens PC support :)

PS. Jag har för mig att jag testade ovan när jag var och
hälsade på men jag kanske missade något steg.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har nu testat att köra update o starta om... om o om igen.
Men icke sa nicke... :confused:

Ingen som vet va Clienten ska va till för heller.... ?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
ambulans skrev:
Har detta program i min dator.. som har Xp pro installerat.
Har haft trassel länge med virus.. som jag inte fick bort.
Lyckades till sist efter att ha viruskört på macafee´s och Symantec´s hemsida bort det..
Det hette Pinf !!
Ja jag hade flera olika sorter.. flera hundra. Men det va de som va svårast att få bort.
Mitt norton va helt utslaget.. kunde inte uppgradera det, det funkade inte på autoprotect.. osv..

jaja.. till slut.. fick jag bort de allafall.. men fick manuellt rensa registereditorn...
formaterade efter det, och nu funkar Norton igen...
men Clienten går inte att uppgradera i det... med Live update.
det finns nån annan uppgraderingsväg på hemsidan.. den har jag kört åxå... allt funkar som det ska mén inte det som heter Client...

så... vad är det för nåt ?? clienten.. och vad gör den i norton works ?? nån som har nån aning ..?? samt .. hur får jag den att funka igen då..???
eller behöver man inte ha den delen i programmet alls ??

Det kan ju vara så att symatecs update har varit lite upptagen sen det "nya" viruset kom igång. Är det nå annat fel så är det ju bara att installera om Systemworks igen

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Norton antivirus, system works 2003 fråga ..

R1 Uffe skrev:
Det kan ju vara så att symatecs update har varit lite upptagen sen det "nya" viruset kom igång. Är det nå annat fel så är det ju bara att installera om Systemworks igen

ja fast problemet är inte när ja ska få hem uppdateringarna..
det går bra, klickar på Live update.. då kollar Norton via sidan vilka uppdateringar det finns...
och tar hem dom... ska sen installera....
allt går bra tills programmet kommer till Client. då kommer en skylt som den ovan... där det står att just denna del i Norton inte går att uppgradera... :confused:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Re: Re: Re: Norton antivirus, system works 2003 fråga ..

ambulans skrev:
ja fast problemet är inte när ja ska få hem uppdateringarna..
det går bra, klickar på Live update.. då kollar Norton via sidan vilka uppdateringar det finns...
och tar hem dom... ska sen installera....
allt går bra tills programmet kommer till Client. då kommer en skylt som den ovan... där det står att just denna del i Norton inte går att uppgradera... :confused:

format c:, enter, yes, enter, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 % formaterat, starta om datorna sätt i win xp skivan = KLART

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Re: Re: Re: Re: Norton antivirus, system works 2003 fråga ..

R1 Uffe skrev:
format c:, enter, yes, enter, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 % formaterat, starta om datorna sätt i win xp skivan = KLART

sorry... men de är testat... ggr flera... :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Använd en annan variant av norton antivirus. Testa med den fristående. Skit i system works. Jag har en variant du kan få om det är intressant.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Blip skrev:
Använd en annan variant av norton antivirus. Testa med den fristående. Skit i system works. Jag har en variant du kan få om det är intressant.

vad är skillnaden ??
Antivirusdelen funkar ju... allt funkar i Works, men när man kör Liveupdate... så tankar den ju hem alla delar som kan uppgraderas ..i från Symantecs sida.
Sen installeras sakerna i turordning, men när den kommer till det som heter Client så efter halva installationen av den delen , kommer det upp en ruta som säger att den kunde inte installeras... och felmeddelandet som ja skrev ovan kommer upp.... :confused:

O ingen verkar veta vad den där clienten gör för nytta heller ??
eller vad den ska vara till för överhuvudtaget... ?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Läs i manualen så står det där vadd Clienten är/gör, för du har väl köpt skivan? :crash

Tycker du att du har behov av allt skräp symantec installerar när du installerar systemworks så tycker jag att du ska hitta en lösning annars så är det bättre att bara plocka ut de delar du behöver e.g. Antivirus, speeddisk och möjligen firewall.

Mvh Blip

ambulans skrev:
vad är skillnaden ??
O ingen verkar veta vad den där clienten gör för nytta heller ??
eller vad den ska vara till för överhuvudtaget... ?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Blip skrev:
Läs i manualen så står det där vadd Clienten är/gör, för du har väl köpt skivan? :crash

Tycker du att du har behov av allt skräp symantec installerar när du installerar systemworks så tycker jag att du ska hitta en lösning annars så är det bättre att bara plocka ut de delar du behöver e.g. Antivirus, speeddisk och möjligen firewall.

Mvh Blip

ja om jag visste vad jag har behov av när det gäller Norton Works så hade jag väl inte frågat !!!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...