NOS till minimoto?

HTMASE

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Hoj
Två-hjuling
Jag såg en annons på b----.se där en sålde en minimoto med lustgastrim!?!
Jag bliv ett fråge-tecken(?) när jag såg det! Jag skulle inte vilja köra med en lustgastud när jag kör! Tänk om man kör, bra grepp i en uppförsbacke, sitter lite bakåtlutat, dra på rejält(från 50 till 65km/h) och råkar trycka in knappen...

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
det finns lustgas och gasboxar, lustgasen kostar drygt 6000 kr om jag inte har fel för mig. boostbottlen kostar 300 kr!

gilera master

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
mini motard/ hyper trimmad rox
jag gjorde min själv med hjälp av ett program där man får skriva in slag längd med mera och sen räknar pogramet ut hur stor burken ska vara och hur lång och tjock slangen skall vara.

gör man det rätt ska det ge bättre gas respons och 15-25% mindre bensin förbrukning

här är en länk på hur man gör en
showthread.php

mullerhawk

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
GRC RR 50cc (SF Tuned)
Det enda dom gjorde på min och Jespers (Maxat) hojar var att ta bort 1-2 bakhjuls hästar. Jespers hoj gav nästan 12 häst med den monterat på en BZM 50cc, och 14.2 borttagen. Min gav 12.8 med den på - har inte bänkat utan. Men det känns att det är mer effekt. Så jag vet inte om kan påstå att det gav annat än motsatt effekt i våra fall :va . Möjligtvis pimp faktorn :D

mullerhawk

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
GRC RR 50cc (SF Tuned)
Igår bänkade jag den utan boost bottlen. Sen efter förra bänkningen har jag även tätat motorn och trycktestat den. Så det gör nog en del. Nu ger den 13.9HP på slangen. Dock vid varje försök (eftersom motorn var kall) så ökade den något. Så med lite flyt och något försök till så hade nog den klättrat över 14hp.

mullerhawk skrev:
2161648 Det enda dom gjorde på min och Jespers (Maxat) hojar var att ta bort 1-2 bakhjuls hästar. Jespers hoj gav nästan 12 häst med den monterat på en BZM 50cc, och 14.2 borttagen. Min gav 12.8 med den på - har inte bänkat utan. Men det känns att det är mer effekt. Så jag vet inte om kan påstå att det gav annat än motsatt effekt i våra fall :va . Möjligtvis pimp faktorn :D

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Det finns faktist nos att köpa till för ca 150 spänn... Undrar om det inte var ebay..
Det är en liten nosflaska med slang och en nippel du skruvar fast i luftfiltret...
Bra eller anus... ingen aning...
Lite sugen på att testa den på den gml snikkinesen...
De ska ändå trimmas tills det rasar...

mullerhawk

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
GRC RR 50cc (SF Tuned)
Ahh,

The good old gräddpatroner med lustgas i.. Annars kan man dra in en 50-100st i lungorna som Steve-O gjorde när Fredrik Och Philip var och hälsade på. Han blev sööööt :D

Ps. Dom som har använt dom där kitten kan dra en och en annan patron, sen behöver du ha en form för tennsoldater så du kan hälla ut din flytande kolv efteråt! :banana

SENSEI skrev:
2164856 Det finns faktist nos att köpa till för ca 150 spänn... Undrar om det inte var ebay..
Det är en liten nosflaska med slang och en nippel du skruvar fast i luftfiltret...
Bra eller anus... ingen aning...
Lite sugen på att testa den på den gml snikkinesen...
De ska ändå trimmas tills det rasar...

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
mullerhawk skrev:
2165890 Ahh,

The good old gräddpatroner med lustgas i.. Annars kan man dra in en 50-100st i lungorna som Steve-O gjorde när Fredrik Och Philip var och hälsade på. Han blev sööööt :D

:lol det avsnittet ÄR bland det bästa som de har gjort!! :yoparty Fredrik blev rätt go i bussen också. :fyllisar

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
mullerhawk skrev:
2165890 Ahh,

Ps. Dom som har använt dom där kitten kan dra en och en annan patron, sen behöver du ha en form för tennsoldater så du kan hälla ut din flytande kolv efteråt! :banana

Tja.. och vem tusen bryr sig i hur kolven ser ut i en snikkina???
Kommer ju ändå trimma den tills det rasar.... på ett eller annat sätt... ;)

Däremot inget jag ska köra på polinikinesen....
Söker däermot en polinicylle och kolv till den...

mullerhawk

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
GRC RR 50cc (SF Tuned)
WTF?

Har den rasat eller? Kan erbjuda en Malossi cylinder 40cc (5-portars - Den som hängde av dig konstant i tälje!) + kolv + topp till rätt pris :pannkyss

SENSEI skrev:
2166142 Tja.. och vem tusen bryr sig i hur kolven ser ut i en snikkina???
Kommer ju ändå trimma den tills det rasar.... på ett eller annat sätt... ;)

Däremot inget jag ska köra på polinikinesen....
Söker däermot en polinicylle och kolv till den...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO