Ns 400r

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är det nån som har en sån här inne? Hur är de? Förutom bara gammla då.
Hittade en anonns som verkar lite skum oxå? För det sitter väl en V-4 i?
Är den snabbare och bättre än en RD ex?
NS400R
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det finns 2 st. VFR400R i Sverige. En rullar i Gotland och den andre sålde en kompis till nån nånstans ovanför Skåne.
Köp nånting nyare. Det kanske kliar i fingrarna om amn nu har sina 20.000kr


Såg nu att den kostade 39tusen.
Köper du en -86 för det priset har du gjort ett STORT misstag!!!!!!
Spara nån liten lusentapp till o köp nåt nyare. För 39tusen får du ju nästan en flong ny redan....

750RR
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jo, tack.
Jag har nog inte tänkt att handla en sån även om jag nog vill :crash
Men är det nån som kan lite om den på rak hand?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mavve, det är stor skillnad på NS400R och VFR400R. VFR400R är dessutom inte så ovanlig som du tror/hoppas.

NS400R har en tvåtakts V3. Det står en till salu för 18000 (?) på Hela Hojen på Högbergsgatan 48 på Södermalm. Åk dit och förpesta deras tillvaro med frågor!

031775158_1_031775017_P3170010.jpg
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
okej, klubben för teknikonani frågar: hur är cylindrarna orienterade i en 3 cylindrig v-motor?? en bakåt, två framåt? den blir lika bred som en rak trea om man har tre sparata vevhus, varför byggerman den inte rak???

:va

svara en teknikonanist :Bugar
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
lustig hoj var det iaf, V3 som sagt men bara avgasport på de 2 av cylindrarna(de främre).
2 framåt o en bakåt är det.
Sägs ha ett extremt register och vara lustigt utväxlad, vilket ska göra den en plåga för landsvägskörning.
72hk tror jag de uppgav, det är definitivt en av de hojar (ihop med rd500 och rg500) som kommer bli sammlarobjekt en vacker dag.
Det kommer heller aldrig igen att byggas RR 2t replicor för gatan.

VFR400 är en 4t och har inet med det här att göra.
 

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Jag har en sådan ! Har haft ytterligare en som jag sålde för 2 år sedan.
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
real skrev:
Jag har en sådan ! Har haft ytterligare en som jag sålde för 2 år sedan.

Fint KSMB citat du har vid avataren...

EDIT: istället för avatar...
 
Last edited:

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
maverick_750rr skrev:
Det finns 2 st. VFR400R i Sverige. En rullar i Gotland och den andre sålde en kompis till nån nånstans ovanför Skåne.
Köp nånting nyare. Det kanske kliar i fingrarna om amn nu har sina 20.000kr

750RR


Lillan på forumet har en NC40 osh den rullar i Karlskoga, plus att det finns fler av dem i Sverige
 
Last edited:

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
soppatorsken skrev:
Är det nån som har en sån här inne? Hur är de? Förutom bara gammla då.
Hittade en anonns som verkar lite skum oxå? För det sitter väl en V-4 i?
Är den snabbare och bättre än en RD ex?
NS400R

Jag har en. Jag har bara fjollprovat en RD så någon jämförelse kan jag inte göra. På den tiden var ju allt tungt o långt. Det sades ofta att NS400R var mer lättmanövrerad och bättre på kurvig väg etc. Måtten var extrema på den tiden. Även fälgen med en fantastisk bredd. Man kan få på maffiga 130-sulor bak. Den är ju lättare än RD o RG men motorn är svagare. Honda uppger 72 hästar. Vart vet jag ej. Det tävlades en hel del med den i UK. Experten Terry Shepherd (www.terryshepherdtuning.com) har sedan den kom byggt race-tunade varianter. Han har ett antal borrningsalternativ. (jag väntar på mina portade 496cc cyllar)

TS menar att Honda gjorde ett misstag vad gäller piporna och passform i ram o så. Det sitter ju ATAC på de två främre cylindrarna. Men inte på top/mittencylindern. ATAC är en fejkad längre pipa. Vid lägre varv går gaserna en omväg. Enligt TS får man dessa 72, först om man skrotar ATAC o sätter på vettiga pipor t ex Jolly Moto.

2ans växel som hoppar ur är ett standarproblem. Växelgaffeln uppdaterades 86 tror jag. Men Honda säljer ej dessa längre. Maskinverkstad är lösningen.

Kolla att ATAC är ok. Jag har aldrig haft dessa på min så jag har dålig koll. Hojta till om du vill att jag ska kolla i manualen hur man felsöker o så. Kolla oljeläck från pumpen. Sitter rakt under växellådan/huset. Det går tre slangar upp till fuggarna. De kan spricka o läcka. Då missas 2t-smörjingen med allt vad det innebär. Annars, låter den bra och är rapp så varför inte?

EDIT

skitbra artiklar @

http://www.elmarie.dsl.pipex.com/Articles.htm
 
Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top