Nsr 125

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Vilken är snabbast av dessa.. *bara skoja*

jo jag har en liten fråga till alla er som har nsr125 den på min alvtar..
är det så att alla dricker en jävla massa olja eller kan det va så att eftersom jag kör på competition(repsol) så glider de igen?
och en fråga till

är det så att era bluddrar på låga varv när inte motorn får jobba sig fram dvs när den inte accsar utan bara åker fram ..?
min går fin fint på höga varv men på låga och när den inte arbetar så har den en tendens att bludra lite men om man gasar upp lite eller övxlar upp så den får jobba lite så försvinner det?

något förslag?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
På lägre växlar så får inte motorn arbeta direkt så den lägger sej på motorbroms då den varvar upp och sen får den ingen bensin då du håller trotteln på en jämn nivå och den motorbromsar vilekt resulterar i att den bluddrar-axar-bluddrar-axar, ja du förstår :) Jag hade för vana att lägga mej i 70-75 för då slutade den bluddra då motorn får arbeta.

Hur mycket olja drar den?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
iförsig så kör jag minst ett antal mil varje dag men det käns som att det går 1l i månaden..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
AleX skrev:
iförsig så kör jag minst ett antal mil varje dag men det käns som att det går 1l i månaden..

hehe... då vill du inte veta hur mycket jag gör av med.. :p ...på kmx:en....

säg att du kör 150 mil i månaden... då är 1l fullt normalt.. låter nästan lite lite.. det är ju typ 100l soppa... och 1l är ju då bara 1%. även om du bara kör 100 mil(60l soppa) så ligger du under 2% vilket är VÄLDIGT lågt.. jag har skruvat upp min pump så den ligger på runt 2,5.. låg strax under 2 orginal.. (endast uppskattade siffror, har inte mätt exact..)

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
AleX skrev:
jaså e det allt !
fann jag har gjort av med 5dl på 3 dagar men då har jag kört 28mil också ! :squid

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning