Nsr-fick mitt avgassystem idag = :)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hej alla. Idag fick jag äntligen mitt begagnade Figaroli system som jag köpt över Ebay, satte på det och skulle ut och köra en runda och nu när jag precis kommit hem efter en lång tur så kan jag är SJUKT nöjd med det. Det låter bra och den orkar acca till rött i alla växlarna, så jävla gött.. Sen att den har ett acc som är ca 3 gånger bättre än innan gör det inte sämre ju.. Han jag köpte det av sa att man skulle kunna komma upp i 160 med rätt "tuning", vet inte om det stämmer men 145 var inga problem, sen kom en rondell så jag fick bromsa in..
Men är det någon som funderar på effekt system så kan jag rekommendera det stort :tummenupp
Är kanske en del pengar men kolla Ebay där finns en del billigare. Fick mitt för 115 Euro.. Men sen hade jag ju en fråga jag tänkt ställa samtidigt som jag skrev resten.. Alla på tyska sidor och engelska tjatar om Tuning. Vad fan står tuning för??
Tuning = ???
Sen om någon som bor i eller runt Malmö vill ut och köra någon dag nu så skicka pm, så drar vi ut så länge som det är plus och inte översvämmning på vägarna..
Kanske ett onödigt inlägg men det var jävligt kul att köra.. :)
FIGAROLI = :yoparty :yoparty

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Mr.Dna skrev:
Hej alla. Idag fick jag äntligen mitt begagnade Figaroli system som jag köpt över Ebay, satte på det och skulle ut och köra en runda och nu när jag precis kommit hem efter en lång tur så kan jag är SJUKT nöjd med det. Det låter bra och den orkar acca till rött i alla växlarna, så jävla gött.. Sen att den har ett acc som är ca 3 gånger bättre än innan gör det inte sämre ju.. Han jag köpte det av sa att man skulle kunna komma upp i 160 med rätt "tuning", vet inte om det stämmer men 145 var inga problem, sen kom en rondell så jag fick bromsa in..
Men är det någon som funderar på effekt system så kan jag rekommendera det stort :tummenupp
Är kanske en del pengar men kolla Ebay där finns en del billigare. Fick mitt för 115 Euro.. Men sen hade jag ju en fråga jag tänkt ställa samtidigt som jag skrev resten.. Alla på tyska sidor och engelska tjatar om Tuning. Vad fan står tuning för??
Tuning = ???
Sen om någon som bor i eller runt Malmö vill ut och köra någon dag nu så skicka pm, så drar vi ut så länge som det är plus och inte översvämmning på vägarna..
Kanske ett onödigt inlägg men det var jävligt kul att köra.. :)
FIGAROLI = :yoparty :yoparty

Nej nej klart det inte var en onödig tråd du var ju glad :) :)
Jag kanske får en mito nästa vecka bor i kristianstad så i sommar kan vi dra en runda kommer vara där nera väldigt mycket och köra.

MVH alex///////

willey

Radical Riders
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
ducati 750ss och en zx6rr
hej! jag bor i malmö jag kör gärna nån dag så lenge det är torrt

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Fetta på blandningen i förgasaren, annars är det risk att din kolv kommer att se ut som min gjorde i min nsr.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
tuning betyder också trim...men i ditt fall skulle jag tro att han menade inställning

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Mitt tips är att du lyssnar på CayLe. Med effektsystem till NSR'en så skulle jag starkt rekommendera att gå upp några sizes. Annars är det möjligt att du får smaka aluminiumsoppa så småningom, och det vill du inte!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Eftersom munstycken är så billiga kan du köpa ett antal. Sätt på större och större, ända tills den börjar fyrtakta, då går du ner tills den slutar ;)

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
cRoC skrev:
Eftersom munstycken är så billiga kan du köpa ett antal. Sätt på större och större, ända tills den börjar fyrtakta, då går du ner tills den slutar ;)
Nja...det trista i kråksången är att munstycken till NSR'ens orignal dellorto-förgasare kostar en hel del slantar. Helt lätta är de inte att få tag på heller tyvärr.
Men det är definitivt billigare än den dagen då man står med ett grovfilat cylinderlopp i alla fall.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Lägg upp bilder och nån kul film så man får höra på skapelsen. :Bugar

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Tack för svaren :Bugar , beställer större munstycke imorgon..Vill ju trots allt att det ska gå fint utan något haveri...
Kan kanske fixa en liten film, förmodligen inte större än 20sek eftersom det är vad man kan spela in på min kassa digitalkamera... Erbjudandet kvarstår om någon nära/ i malmö vill köra till helgen, Willey du har pm..

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vad har du för NSR?

Nyare än 94? Dvs, nya modellen?

Ska ju trimma min till nästa år, men jag ska övningsköra o ta körkortet innan jag trimmar, så man inte hoppar från 2 hästars moppe till typ 30 nsr, hehe, vill ju inte köra ihjäl mig de första jag gör, måste ju hinna njuta lite först... :)

Om man skulle ta o komam till sak då:
NSRn har ju plugg i abgasröret, därför funderar jag på effektavgassystem, dels för att det ger mer effekt och dessutom kan man lätt skruva tillbax det gammla o få den strypt den dagen man ska sälja den...

Vi kör väll ltie frågor på det då:
1. Vilket ska man ha? Prisvärt? Och ska man ha helsystem, dvs, från motorn till slutet, inkl. ljuddämparn?
2. Kan MC-firman hjälpa mig att få rätt munstycke?
3. Hur stor blir skillnaden mellan ostrypt och med effektavgass.? Ostrypt är det väll ca 25-30 hk, hur många blir det med effekt?

Längtar faktiskt till nästa år, kan inte fatta varför?? :va :)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Min Nsr är en -99 asså den nyare modellen, importerad av mig själv från Tyskland..
Kan ju svara så gott jag kan på dina frågor.
1:Vilket ska man ha? Prisvärt? Och ska man ha helsystem, dvs, från motorn till slutet, inkl. ljuddämparn?
Svar: köp hela, skaffa ett visa kort eller liknande och bli medlem på Ebay.de och köp ett därigenom för en billigare peng, man tjänar på det och många av säljarna är jävligt hjälpsamma..Bara maila dem innan så du vet om dem vill skicka det till Sverige.

2. Kan MC-firman hjälpa mig att få rätt munstycke? Svar: Bara ring och fråga ska själv beställa imorgon.

3. Hur stor blir skillnaden mellan ostrypt och med effektavgass.? Ostrypt är det väll ca 25-30 hk, hur många blir det med effekt? Svar: Skit i effekt siffror, det är helt enkelt Sjukt mycket roligare att köra ostrypt..
Det räcker med orginal när man övningskör, blir ju roligare sen när man märker "lite" skillnad....

Just pga att man lätt kan byta när man ska sälja etc gjorde också att jag valde köpa annat avgassystem. Och det kan jag rekommendera jävligt starkt..

Längtan till våren eller en varm sommarkväll är jävligt stor, kör ju ändå fortfarande men mycket roligare ju om det är varmt och sånt, nu slipper man i och för sig insekterna så det är ett plus..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En mc-firma kan inte säga på rak arm vad du ska ha för munstycke. Det varierar från mc till mc - modell till modell. Antingen så ber du dem bänka den och ställa i ordning det, eller så fixar du det själv.

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
cRoC skrev:

Varför inte börja uppifrån o gå ner istället? :va

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
SpeedAbuser skrev:
Nja...det trista i kråksången är att munstycken till NSR'ens orignal dellorto-förgasare kostar en hel del slantar. Helt lätta är de inte att få tag på heller tyvärr.
Men det är definitivt billigare än den dagen då man står med ett grovfilat cylinderlopp i alla fall.

Det är inte så svårt o få tag på. Bara att ringa Sulas MC o beställa hem ett par stycken! Dyrt e det la kanske för att vara munstycken. Men jag har beställt alla jag kan tänka mig behöva o prislappen landade på lite under 200. Överkomligt iaf!

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
cRoC skrev:
Då måste du vara rätt duktig, gissa bra på vart du ska börja :)

Jag gjorde så att jag beställde ett par munstycken och det högsta är högre än vad jag tror den kommer att gå bäst på. Men så börjar jag uppifrån o gå ner. Börjar du nerifrån så lär den ju med all säkerhet gå för snålt. Och det e ju inget vidare :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...