Hej!!
Nu har jag äntligen fått igång NSR:en! Men den går tyvärr inte helt perfekt, den vägrar nämligen att ligga på tomgång, utan går ständigt ner i varv för att tillslut dö helt och hållet. Jag har testat att justera upp tomgången med tomgångsskruven (inte det lättaste!), det funkar om jag ställer den så att den varvar jämt över 2000rpm! Tomgången ska väl ligga på runt 1400rpm??
Min teori är att den får för lite bränsle, hur gör jag för att ge den mer bränsle på tomgången?? Den dör inte heller när jag lägger i choken. Men den är inte svårstartad eller så. Den går hyfsat på övriga varvtal, möjligtvis att den är lite seg strax före RC-ventilen öppnar. Tändstiftet ser ut att vara perfekt (ljusbrunt).
För övrigt är hojen strypt i kröken, vilket innebär att den lägger av vid 9000rpm , men det kan ju knappast påverka tomgången!
Nu har jag äntligen fått igång NSR:en! Men den går tyvärr inte helt perfekt, den vägrar nämligen att ligga på tomgång, utan går ständigt ner i varv för att tillslut dö helt och hållet. Jag har testat att justera upp tomgången med tomgångsskruven (inte det lättaste!), det funkar om jag ställer den så att den varvar jämt över 2000rpm! Tomgången ska väl ligga på runt 1400rpm??
Min teori är att den får för lite bränsle, hur gör jag för att ge den mer bränsle på tomgången?? Den dör inte heller när jag lägger i choken. Men den är inte svårstartad eller så. Den går hyfsat på övriga varvtal, möjligtvis att den är lite seg strax före RC-ventilen öppnar. Tändstiftet ser ut att vara perfekt (ljusbrunt).
För övrigt är hojen strypt i kröken, vilket innebär att den lägger av vid 9000rpm , men det kan ju knappast påverka tomgången!