Nsr med problem!

Sandberg

Bättre sist än stoppad halvägs
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Kungshamn
Hoj
125cc plasträser :)
tjenare har problem med min Honda nsr 125 men ingen kan komma på vad det är?

det va så att jag stängde av den med dödaren på styret och sen startade den inte mer, den startar inte änns med startgas?! jag har gnista å komp men den tänder ändå inte? vad kan detta vara? :S

Har äve bytat tändspole och tändkabel då det var som en julgran men det hjälpte inte ändå.:mad:
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tänder den ett par gånger när du ska starta den eller är den totalt död?

Testat att springa igång den?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Nu är jag inte proffs på tändning, men har du kollat så att svänghjulet sitter som det ska?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
nope inte än. den starta inte när man sprang med den heller :(

Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.

Han sa ju att han hade gnista
 

Sandberg

Bättre sist än stoppad halvägs
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Kungshamn
Hoj
125cc plasträser :)
Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.



HAha inget fel på knappen för gnista har jag :p vet att man inte ska stänga av där men gör det ändå av ngn dum vana :gnissla

vad står det att det kan vara för ngt annat då? :p
 
Last edited:

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
vet inte xD men ska inte vara bra säger folk :p


Jag har hört samma sak, Och jag tror att jag läste i min handbok till Aprilian att man inte skulle använda dödar knappen bara i en nödsituation eller något liknande. Så jag stänger alltid av på nyckeln när jag kör Dtn så händer det väl ibland att man stänger av den på dödaren och om man vurpar osv så går det oftast snabbast att stänga av på dödaren :tummenupp
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Låter ganska konstigt tycker jag, jag ser ingen skillnad på att bryta tändningen och bryta tändningen :tungan

På endurohojarna jag har haft så har det ju bara funnits dödare så jag ser inte varför det är skadligt.

Däremot har jag hört att vissa fått problem pga korrosion på dödaren som uppkommit pga att den inte använts

Finns det någon som är säker på sin sak kan denne gärna få förklara :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Låter ganska konstigt tycker jag, jag ser ingen skillnad på att bryta tändningen och bryta tändningen :tungan

På endurohojarna jag har haft så har det ju bara funnits dödare så jag ser inte varför det är skadligt.

Däremot har jag hört att vissa fått problem pga korrosion på dödaren som uppkommit pga att den inte använts

Finns det någon som är säker på sin sak kan denne gärna få förklara :)

Jag vet inte heller varför det är så men det är så jag fått lära mig och det är så det står i hand-boken. Lika bra att följat så de oväntade inte händer. :rolleyes:

Kolla även så de flöder på med bränslet, helt ologiskt i sammanhanget men när inget annat funkar kan man lika gärna kollat. kolla så inte "pluppen" på tändstifftet har trillat av samt mellanrumet mellan spetsarna
 
Last edited:

Sandberg

Bättre sist än stoppad halvägs
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Kungshamn
Hoj
125cc plasträser :)
Jag vet inte heller varför det är så men det är så jag fått lära mig och det är så det står i hand-boken. Lika bra att följat så de oväntade inte händer. :rolleyes:

Kolla även så de flöder på med bränslet, helt ologiskt i sammanhanget men när inget annat funkar kan man lika gärna kollat. kolla så inte "pluppen" på tändstifftet har trillat av samt mellanrumet mellan spetsarna




MIn kompis trodde att det skulle kunna vara tändplattan det är något fel på? kan det stämma tro? :p
vad menar du för plupp?
det är nästan nytt tändstift på hojjen :S
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Gör det jag skrev i inlägg 4. om du inte ser något så får du nog ta av svänghjulet.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top