NSR_MAN skrev:2624825... Roterande ljuddämp!
Vet inte om de kommer att fungera? Men de är definitivt värt ett försök!!
För er som undrar så är kompressorn lite större än en knuten näve.
Som turbo såklart!ante skrev:2624846ska du använda den som en turbo eller ska du bara låta skiten rotera?
En GARRETT GT17, får hoppas att den inte är förstor men avgas ingången är mindre än utblåset på NSRen så jag ska slipa lite i turbon föratt få lite bättre flöde.Söderen_ skrev:2624843Fan vad fränt om det funkar vad är det för turbo??
fan va grymt coolt om du får det att fugeraNSR_MAN skrev:2624864Som turbo såklart
En GARRETT GT17, får hoppas att den inte är förstor men avgas ingången är mindre än utblåset på NSRen så jag ska slipa lite i turbon föratt få lite bättre flöde.
coolt! fan är sugen på att panik sälja crmn å köpa en cb t och latja medlasse kongo skrev:2625150fan va ballt med turbo på 125...
kommer det funka ?
philsson skrev:2625194Intressant projekt. Hur löser det efterlängtade motståndet i utblåset som för en 2t annars är så grundläggande för att inte tala om det variabla motståndet vid olika varv. Kanske inte är intressant när man satt på turbo? Min första tanke kommer direkt till ett projekt där turbon på 2t just var svår att utnyttja pga just detta, motståndet i utblåset. Att de mästa av bränslet bara flöt förbi hela systemet pga det höga trycket. Sen en väldigt intressant lösning är givetvis också smörjningen till turbon, det blir ett annat avsnitt när vi snackar 2t också. Är själv "helt" oinförstådd i hur en turbo fungerar på en 2t så du får gärna beskriva, gärna med tekniska lösningar.
Här har du en länk till RD 350n med turbo som det snackades om i tidigare inlägg. Tyvär finns det inte mycket att läsa om projektet för de som är intresserade. Alldeles för lite 2t turbo över huvudtaget, kanske just för att det är så svårt.
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html
Har även läst om en turbokonverterad TZR här på forumet för något år sedan där de fick ur runt 70hk strax innan kopplingen rasade.
Vet vad du menar med det där med bensinen men de finns för å nackdelar på bilar brukar man sätta en bensininjektor strax innan turbon (avgas sidan) föratt få mera snurr på turbon och föratt hålla varvet uppe då man släppt gasen så om de åker ut lite bensin så kan de nog leda till att turbon eldar upp de å den får ett helvettes varv. Sen så kommer jag nog montera expantions kammarn efter turbon (modifierar orginal)philsson skrev:2625194Intressant projekt. Hur löser det efterlängtade motståndet i utblåset som för en 2t annars är så grundläggande för att inte tala om det variabla motståndet vid olika varv. Kanske inte är intressant när man satt på turbo? Min första tanke kommer direkt till ett projekt där turbon på 2t just var svår att utnyttja pga just detta, motståndet i utblåset. Att de mästa av bränslet bara flöt förbi hela systemet pga det höga trycket. Sen en väldigt intressant lösning är givetvis också smörjningen till turbon, det blir ett annat avsnitt när vi snackar 2t också. Är själv "helt" oinförstådd i hur en turbo fungerar på en 2t så du får gärna beskriva, gärna med tekniska lösningar.
turbon är ju som sagt från en saab (lätt trycks turbo) och den smörjs med motoroljan så jag ska troligt vis bygga en behållare med olja (0W30 betekning på olja) sen vet jag inte riktigt om jag behöver en pump eller om turbon pumpar runt oljan själv. Jag ska höra med några killar på saab imorgon å se om dom kan hjälpa migLundgren skrev:2625268Kan bli coolt det här Vad ska du använda för oljepump?
Bara de e jävligt bra för en 125a tycker jagJösse skrev:2625289Nää men 50 eller 55.
Aja.. där hade vi det jag undrade över.NSR_MAN skrev:2625973Vet vad du menar med det där med bensinen men de finns för å nackdelar på bilar brukar man sätta en bensininjektor strax innan turbon (avgas sidan) föratt få mera snurr på turbon och föratt hålla varvet uppe då man släppt gasen så om de åker ut lite bensin så kan de nog leda till att turbon eldar upp de å den får ett helvettes varv. Sen så kommer jag nog montera expantions kammarn efter turbon (modifierar orginal)
ang. den dära RDn har han turbon i packväskan?philsson skrev:2626003Aja.. där hade vi det jag undrade över.
Får se vad som blir bäst har sätt en skoter med turbo en gammal vespa tror jag de var, den hade bara ett rakt rör efter turbon._Nille_ skrev:2626105Blir ju bra CoooLT ..
Men borde man egentligen inte sätta turbon efter expansionskammarn.. Vore väll det bästA? Iofs blir det jääävligt svårt men men
Jag vill ju ha ketchup power gånger 3 !SCRAP skrev:2626133yeah du får lägga upp film på den sen Men jag har hört att det är svårt att få jämt ladd på enstånkor men det lär ju bli kul allafall
NSR_MAN skrev:2624825Vet inte om de kommer att fungera? Men de är definitivt värt ett försök!!
För er som undrar så är kompressorn lite större än en knuten näve.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |