NSR ställskruv till lysen?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Precis som titeln lyder, vill jag veta vart ställskruven till strålkastarna sitter på min NSR -97. Precis bytt lampor och håller på att ställa in dem, men de står alldeles för lågt.

Att hitta rätt inställning är inga problem såvida jag bara får reda på hur man ändrar det?

Tack och haj alla goa o glá´a.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Edit: Sitter ju en skruv till höger om lamp-panelen som man kan snurra på i all evighet utan att den åker ut.. borde ju vara den, men varför flyttar sig inte ljusbilden? =/

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
har bara lust att slå sönder hela fronten på henne just nu för det går inte att ställa lysena.. Satte precis på alla kåpor och palla inte plocka av allt igen bara för att ställa lysena :(

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
JojjeL skrev:
2372026 har bara lust att slå sönder hela fronten på henne just nu för det går inte att ställa lysena.. Satte precis på alla kåpor och palla inte plocka av allt igen bara för att ställa lysena :(

Du får åka med en ficklampa när det är mörkt:tummenupp

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
njä.. så långt bryr jag mig inte, men den ska registreringsbesiktigas på onsdag och jag har fortfarande inte lyckats ställa ljuset... :(

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
JojjeL skrev:
2372911 njä.. så långt bryr jag mig inte, men den ska registreringsbesiktigas på onsdag och jag har fortfarande inte lyckats ställa ljuset... :(

Kollar dom det?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
prulle skrev:
2373483 Japp.

Lägg små kartong bitar mellan lysset och kåpan eller ännu enklare ta av kåpan så du ser skruven.

Det gjorde dom inte på min RS. De kollade bara på papprena och så vare klart. Behövde inte ens surra av den från släpkärran.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bärgren skrev:
2373538 Det gjorde dom inte på min RS. De kollade bara på papprena och så vare klart. Behövde inte ens surra av den från släpkärran.
vafan?! Va skulle de va bra för? Ända anmärkningen min tm någonsin fått är att lyset pecka ner för mycket.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Well när jag rev fronten på min nsr så kan jag säga så här att jag absoltui inte minns någon som helst form utav ställsrkuv! :arsele Fast min ljusbild e bättre nu än innna :)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
tack för svaren.. det där med kartongbitarna var jävligt bra.. tack :D Att riva ner kåpan igen tänker jag inte göra :p

Nä på regbesiktningen kollar de inte det, men de tar ju en vanlig besiktning efteråt, och mina lysen står alldeles för lågt.

Har alla 25/25 w lampor på sina nsrer förästen? tycker det låter lite. Och båda sidorna på min NSR är symmetriska.. ska de va det? de flesta andra ger ju en v-formad ljusbild men min är helt rak.

Ställskruven finns och den fungerar, men styr bara höger lampa och den går bara att styra en ytterst liten bit.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
JojjeL skrev:
2374308 tack för svaren.. det där med kartongbitarna var jävligt bra.. tack :D Att riva ner kåpan igen tänker jag inte göra :p

Nä på regbesiktningen kollar de inte det, men de tar ju en vanlig besiktning efteråt, och mina lysen står alldeles för lågt.

Har alla 25/25 w lampor på sina nsrer förästen? tycker det låter lite. Och båda sidorna på min NSR är symmetriska.. ska de va det? de flesta andra ger ju en v-formad ljusbild men min är helt rak.

Ställskruven finns och den fungerar, men styr bara höger lampa och den går bara att styra en ytterst liten bit.
Det sitter två justeringsskruvar, en som justerar i höjdled och en som justerar i sidled, vad jag minns så sitter den som justerar i höjdled under vänstra lyktan...Skruva den åt vänster för att höja ljusbilden, tror jag :rolleyes:

Alla har 25/25w lampor, och dom är symetriska, jag fick tvåa på det på besiktningen, lämnade in hojen ihop med styrlagerbyte... Dom sa att det ska va så, vilket jag sa på besiktningen sen och då gick den igenom...
Jag bytte till H4 lampor på min men det blev skit, så gör inte det, därimot fanns det likadana fast 40/40w tror jag det va, starkare iaf, värt att kolla upp, för helljuset är ju värdelöst annars!

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
åh underebart, Martin. Har sökt och sökt men inte hittat mer än en skruv.. Ska ut och kolla nu.. Tack för tipset. :Bugar :kär

Men varför har de satt skruttiga 25/25W lampor när de inte duger?jämför man NSRen med RSen så syns NSRen knappts alls.

Märkte igår att jag har spänningsfall nånstans för varje gång blinkersen blinkar så minskar styrkan på bak- och framljus. Satte batteriet på laddning inatt, dock.

Tändningslåset styr heller inte tändstiftet. Stänger man av elen med nycken fortsätter motorn ändå att gå. Känns som att nån okunnig tysk har lekt mc-mekare.

aa skulle vilja ha 40W lampor. fast köpte 25 förra veckan så de får sitta kvar nu.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
åh Martin jag bara älskar dig, du har räddat min besiktning. Precis som du sa, skruva den åt vänster. nu står det som det ska..

TAACK :D

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska