NSR startar inte!

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Hej, för ett tag sen tog jag av min förgasare på NSR:en (91). När jag satte på den igen startade jag den och den gick fint en liten stund! Men nu vill den inte starta igen! Den får gnista så det är antagligen bränsletilförseln som det är fel på. Alla slangar sitter rätt. Men är det något man måste göra för att få bensinen att komma till cylindern igen? Typ tömma flotörhuset?

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Joockey skrev:
2383260 Hej, för ett tag sen tog jag av min förgasare på NSR:en (91). När jag satte på den igen startade jag den och den gick fint en liten stund! Men nu vill den inte starta igen! Den får gnista så det är antagligen bränsletilförseln som det är fel på. Alla slangar sitter rätt. Men är det något man måste göra för att få bensinen att komma till cylindern igen? Typ tömma flotörhuset?

har du bara testat med det lättaste attt vrida på choken:tummenupp annars om du inte har testat rulla igång så gör det min starta inte ibland men rullar jag den så startar den direkt

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Mr_haak skrev:
2383712 har du bara testat med det lättaste attt vrida på choken:tummenupp annars om du inte har testat rulla igång så gör det min starta inte ibland men rullar jag den så startar den direkt

Jag har bara testat på elstarten för den har alltid startat välldigt lätt. Men nu tänder den inte ens till ngn gång! Men problemet är varför den inte får ngn bensin! Verkar som att bensinen inte vill komma ner från tanken till förgasaren!

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Joockey skrev:
2383749 Jag har bara testat på elstarten för den har alltid startat välldigt lätt. Men nu tänder den inte ens till ngn gång! Men problemet är varför den inte får ngn bensin! Verkar som att bensinen inte vill komma ner från tanken till förgasaren!

byt stift för och främst :tummenupp

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
2hjul skrev:
2383773 byt stift för och främst :tummenupp

det sår att han har bra gnista;) men ta av slangen från tanken till föggen och kolla så den inte är igentäppt men det ska den ju inte kunna bli:3freak annars så kan du kolla så att bensinkranen fungerar som den ska det kan ju at blivit något fel med den med! du kan ju ta av slangen från förgasaren och låta den sitta kvar i tanken och vrida på kranen och så ser du ju om där kommer bensin ! :tummenupp

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
testa med start gas genom förgasaren å se ifall den tänder igång, gör den inte det så byt stift.. Annars får du väll kolla alla slangar och bensinkranen..

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska