Nsr, strypningar/importerad

Raleez

sommar, I like!
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Vejbystrand, ~Ängelholm
Hoj
Nsr125 -01
Hallao ja
Har lite frågor o funderingar kring nsr. Jag har hört talas om att alla nsr-hojar från tyskland endast är strypta med cdi-boxen. Byta ut denna (som enligt källa kostar 2000:- på Honda) och den blir avstrypt=går som tusan. Så inget byte av insug, avgassystem m.m. behövs alltså.
Någon som vet, stämmer det? :confused:

Jag har oxo hört att den bara ger 23 hk. Om man vill ha fler (29 hk, som jag läst att den ska ge) utan att byta ngt annat måste man tydligen få tag på en som e gjort i italien (eller börja fiffla med cyl, förg, avgas m.m.).

Stämmer det även att alla nsr-hojar årsmod 97-98 är importerade från tyskland, de flesta av privatpersoner?

Jag ska nämligen köpa en nsr nu i höst (när tillfälle ges) och är lite skeptisk till importerade hojar. Och eftersom jag vill ha en -97-98 kanske det inte finns något annat alternativ än att köpa en importerad...
:squid
 

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda NSR 125
Har försökt att få lite klarhet på detta själv men har inte lyckats. Strypningarna på NSR är ett mysterium :p
Har hört att det inte ska göra någon skillnad eller ge väldigt lite effekt av att byta CDI, däremot så har ja hört att man kan modifiera dom. Probelemet som brukar vara är att avgasporten inte öppnar helt på 6:an
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
ja, jag vette fan.. måste vara strypt cdi.. finns inge annat.. har kollat insug, avgassytstem, tillochmed byt ut det mot ett trimrör ffs.. Och testat att koppla ur avgasporten, det gav lite effekt och den blev mer varv villig, men omdrevning behövs.. :p
 

Raleez

sommar, I like!
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Vejbystrand, ~Ängelholm
Hoj
Nsr125 -01
graan skrev:
2392887 Har försökt att få lite klarhet på detta själv men har inte lyckats. Strypningarna på NSR är ett mysterium :p
Det e d ja oxo tycker! Hoppades att det skulle klarna lite...:va

graan skrev:
[Har hört att det inte ska göra någon skillnad eller ge väldigt lite effekt av att byta CDI, däremot så har ja hört att man kan modifiera dom. Probelemet som brukar vara är att avgasporten inte öppnar helt på 6:an
Hur modifierar man en CDI? Är inte den en liten sorts dator?:confused:
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Min nsr är en importerad -99. strypningarna som sitter på är en satans varvtalsregulator som stryper vid 6k, idiotiskt och ska bort. sen har ja kollat runt lite på hojjen och på min sitter det även en bricka i insug och nån plugg i avgas. vet inte om det sitter en extra cdi box som det står i FAQ. Sen har jag hört att alla nsr från -94 till -99 är importerade men det kan fan inte stämma.
 

graan

Utanlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda NSR 125
Söderen_ skrev:
2394622 Min nsr är en importerad -99. strypningarna som sitter på är en satans varvtalsregulator som stryper vid 6k, idiotiskt och ska bort. sen har ja kollat runt lite på hojjen och på min sitter det även en bricka i insug och nån plugg i avgas. vet inte om det sitter en extra cdi box som det står i FAQ. Sen har jag hört att alla nsr från -94 till -99 är importerade men det kan fan inte stämma.

JO alla från 94 är importerade!
 

Raleez

sommar, I like!
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Vejbystrand, ~Ängelholm
Hoj
Nsr125 -01
Söderen_ skrev:
2394622 strypningarna som sitter på är en satans varvtalsregulator som stryper vid 6k, idiotiskt och ska bort.

Så det e bara att hotta iväg den, och den varvar fullt?

graan skrev:
2395180 JO alla från 94 är importerade!

menar du att alla är importerade efter det att de köpts nya i utlandet, så det finns INGEN Nsr 94 o framåt som sålts ny i Schweden?
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Raleez skrev:
2392747 Hallao ja
Har lite frågor o funderingar kring nsr. Jag har hört talas om att alla nsr-hojar från tyskland endast är strypta med cdi-boxen. Byta ut denna (som enligt källa kostar 2000:- på Honda) och den blir avstrypt=går som tusan. Så inget byte av insug, avgassystem m.m. behövs alltså.
Någon som vet, stämmer det? :confused:

Jag har oxo hört att den bara ger 23 hk. Om man vill ha fler (29 hk, som jag läst att den ska ge) utan att byta ngt annat måste man tydligen få tag på en som e gjort i italien (eller börja fiffla med cyl, förg, avgas m.m.).

Stämmer det även att alla nsr-hojar årsmod 97-98 är importerade från tyskland, de flesta av privatpersoner?

Jag ska nämligen köpa en nsr nu i höst (när tillfälle ges) och är lite skeptisk till importerade hojar. Och eftersom jag vill ha en -97-98 kanske det inte finns något annat alternativ än att köpa en importerad...
:squid
ska sälja min avstrypa nsr för 22k i höst... toppar 140... dock vet jag ej om nått e gjort med cdi'n men den piskade iaf en annan nsr med samma dock nyare effektsystem!
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Söderen_ skrev:
2394622 Min nsr är en importerad -99. strypningarna som sitter på är en satans varvtalsregulator som stryper vid 6k, idiotiskt och ska bort. sen har ja kollat runt lite på hojjen och på min sitter det även en bricka i insug och nån plugg i avgas. vet inte om det sitter en extra cdi box som det står i FAQ. Sen har jag hört att alla nsr från -94 till -99 är importerade men det kan fan inte stämma.


Vart sitter varvtalsregulatorn och går den att ta bort?
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Raleez skrev:
2395995 Så det e bara att hotta iväg den, och den varvar fullt?

Exakt så menar jag. min har glapp nånstans så den funkar ibland och ibland stryper den vid 6k. rätt jobbigt faktiskt.


t4pp3r skrev:
2397841 Vart sitter varvtalsregulatorn och går den att ta bort?


Min sitter under sadeln och det ser ut som att den är ditsatt i efterhand. Kopplar du ur CDIn så går hojjen inte att stänga av, så man kopplar en brygga mellan två kablar och en upp till dödarknappen så funkar det. DEtta är enbart ord som kunnigt folk som har sagt, ja fattar typ ingenting om sånt. SO DON´T BLAME ME!
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
!ante skrev:
2396925 ska sälja min avstrypa nsr för 22k i höst... toppar 140... dock vet jag ej om nått e gjort med cdi'n men den piskade iaf en annan nsr med samma dock nyare effektsystem!


Och den låter fördjävla gött :fakta
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Säljer min 96:a(nya modellen) till hösten. Sitter en varvtalsregulator som stryper vid 7000 varv, men är urkopplad, ha varit uppe i 150 me den, gör kanske 10km/h till....:tummenupp
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
mc-hjalte skrev:
2403078 Säljer min 96:a(nya modellen) till hösten. Sitter en varvtalsregulator som stryper vid 7000 varv, men är urkopplad, ha varit uppe i 150 me den, gör kanske 10km/h till....:tummenupp


vad varvar skiten om den ska göra 160km/h då??? min varvar typ 10500varv i 145!!!
 

Jonas Hallenber

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Honda NSR 125 98:a
mc-hjalte skrev:
2403078 Säljer min 96:a(nya modellen) till hösten. Sitter en varvtalsregulator som stryper vid 7000 varv, men är urkopplad, ha varit uppe i 150 me den, gör kanske 10km/h till....:tummenupp


Hur får du bort varvstrypningen? :(

// Trött 6.8k varv åkare ;/
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top