Nsr trimmsystem

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Jag har en Nsr av årsmodell 97 och det jag inte vet är ifall jag har 2 cdi boxar som är strypta så jag måste byta dom för att få hojjen ostrypt. Jag hittar typ ingenting annat möjligt som strypning. Jag har läst på forumet om var jag kan hitta diverse strypningar och jag har haft flera mekar på o kollat men det ska inte finnas någon annan typ av strypning så är det.

Men om fallet är sådant att jag har 2 strypta cdi boxar och vill köpa ett gianelli helsystem från: http://www.motorrad-bach.de/ är det nån ide? Jag menar för att det ska ge någon effekt för pengarna även fast cdi boxarna e strypta så att säga?

Nån som kan ha en aning?
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
strypning i cdi-boxen på nsr/crm 91 - ? gör inte speciellt mycket eftersom stypningen sitter vid runt 11.00 varv. Gjorde knappt någon skillnad på min eller min polares nsr.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Effekten slutar ju typ vid 11000?
Har du själv plockat bort pluggen i kröken?
Tror den sitter mitt _i_..
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
cRoC skrev:
Effekten slutar ju typ vid 11000?
Har du själv plockat bort pluggen i kröken?
Tror den sitter mitt _i_..

jag syftade på vad strypning i cdiboxen gör, inte pluggen i avgassystemet eller insugpluggen.
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
men då återstår frågan ifall ett gianelli system skulle vara ett bra val för min hojj? med 2 strypta cdi boxar... min toppar knappa 125km/h jag blir tokig för det går såå sakta!
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
jag kan ge dig två guider om hur du gör din cdibox ostypt, den andra du kallar för cdibox är en styr enheten för avgasporten tror jag. Ialla fall på min hoj som nästan är identisk med nsr.
Köp ett JollyMoto effektsystem till hojen istället, ska nog vara det värsta du kan skaffa till den, du kan hitta dom hos addemoto t.ex.

PM mig så skickar jag guiderna till din mail.
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Fyxim skrev:
strypning i cdi-boxen på nsr/crm 91 - ? gör inte speciellt mycket eftersom stypningen sitter vid runt 11.00 varv. Gjorde knappt någon skillnad på min eller min polares nsr.

Inte heller på min!! :hej
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Den gör inte mer än 125km/h och då varvar den ca 9500 på 4an jag kan tro att mitt avgassystem. Jag har inte nsr original jag har från en äldre typ nsf, den det kom ifrån var ganska säker på att det va ostrypt men han kan ju haft fel. Men grejjen då att den verkar inte orka mer än det jag precis beskrivit, kan avgasysstemet vara problemet i det hela? Eller kanske luftintaget?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top