nsr!!

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Nsr Hjälp !!!!

hej jag har en nsr125 år89. och jag undrar om cylinder och kolv från en nsr125 år97 passar på min :yoparty

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
driverinblack skrev:
2042100 hej jag har en nsr125 år89. och jag undrar om cylinder och kolv från en nsr125 år97 passar på min :yoparty
Japp, det ska passa, det är samma motor...
Dock finns det CRM och NSR cylinder, är inte helt säker, men den nya modellen har såvitt jag vet bara sålts med CRM cylinder, är inte hundra på hur det är med gammla, om det är fel måste du ha hela avgasporten med, topplocket ska dock passa.
Det går ner två vajrar till avgasporten på cylindern, kolla så att den vajern med fjäder går ner i samma hål på båda cylindrarna så är det lugnt...

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
tack för svaret. jag har nämligen hittat ett 190 cc kit till nsr125 och är grymt sugen på att köpa det

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
driverinblack skrev:
2042418 tack för svaret. jag har nämligen hittat ett 190 cc kit till nsr125 och är grymt sugen på att köpa det

har hört att malossins 180cc är bättre än athenans 190cc

malossi finns på mohlins

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
kleinealf skrev:
2043766 har hört att malossins 180cc är bättre än athenans 190cc

malossi finns på mohlins
Finns malossi på mohlins? Inte längre verkar det som, jag skulle beställa till min, de hade bara luftkylda sa de.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2044018 Finns malossi på mohlins? Inte längre verkar det som, jag skulle beställa till min, de hade bara luftkylda sa de.

ja, men dom är ju inte luftkylda och så står det ju att det är malossi, jag ringde och hörde om dom hadde till ns 125 r2, men då sa dom att det aldrig har funnits någon malossi till ns 125 r2 :S

jag hadde en som jag köpte på rea på addemoto, sålde den senare därför att jag trodde på den tiden att den även passade min

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
kleinealf skrev:
2044297 ja, men dom är ju inte luftkylda och så står det ju att det är malossi

Va? Alltså jag ville ha en vätskekyld men de sa att de inte hade några, de enda de hade var luftkylda, sa de.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2044389 Va? Alltså jag ville ha en vätskekyld men de sa att de inte hade några, de enda de hade var luftkylda, sa de.

ja, men i så fall måste dom säga fel.. det kan ju inte finnas luftkylda, i så fall har dom kollat fel, beställ en och kolla, om den inte är vattenkyld så reklamerar du den

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
kleinealf skrev:
2045281 ja, men i så fall måste dom säga fel.. det kan ju inte finnas luftkylda, i så fall har dom kollat fel, beställ en och kolla, om den inte är vattenkyld så reklamerar du den
Ja jag vet inte vad det är med dem, men hittade en athena 190cc på den länken så det blir nog en sådan i sommar i stället, dock undrar jag om det finns någon krök avstämd för det kitet?
Jag är dock inte säker på om det passar sådära, för topplockena är inte samma på den gammla nsr:en och den nya, för när jag skulle beställa ett nsr topplock så hade det utgått och det fanns ingen ersättnings vara. Med det menar jag att det är inte säkert att det är samma cylindrar.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2045821 Ja jag vet inte vad det är med dem, men hittade en athena 190cc på den länken så det blir nog en sådan i sommar i stället, dock undrar jag om det finns någon krök avstämd för det kitet?
Jag är dock inte säker på om det passar sådära, för topplockena är inte samma på den gammla nsr:en och den nya, för när jag skulle beställa ett nsr topplock så hade det utgått och det fanns ingen ersättnings vara. Med det menar jag att det är inte säkert att det är samma cylindrar.

får man inte med topplock med athenakittet då?

det lära väll inte finnas något avgassystem som är utformat för jst det kittet, i så fall lär du nog bygga eget eller www.vrm.se

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
kleinealf skrev:
2045918 får man inte med topplock med athenakittet då?

det lära väll inte finnas något avgassystem som är utformat för jst det kittet, i så fall lär du nog bygga eget eller www.vrm.se
Jo men jag menade att det är inte samma cylinder på den gammla nsr:en och den nya alltså vet jag inte om en 190cc till den nya passar på den gammla eftersom det inte är samma standardcylinder. Det är vad jag tror i alla fall och vad jag har fått reda på så är det inte samma topplock och då drog jag slutsatsen att det inte är samma cylinder.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2046722 Jo men jag menade att det är inte samma cylinder på den gammla nsr:en och den nya alltså vet jag inte om en 190cc till den nya passar på den gammla eftersom det inte är samma standardcylinder. Det är vad jag tror i alla fall och vad jag har fått reda på så är det inte samma topplock och då drog jag slutsatsen att det inte är samma cylinder.

det lär väll ska passa

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
det passar inte det är en helt annan konstruktion på 89 :s kolv
dessutom är det en italiensk tillverkare till dom äldre och de nya är japps
men lycka till

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
dj_flovar skrev:
2048451 det passar inte det är en helt annan konstruktion på 89 :s kolv
dessutom är det en italiensk tillverkare till dom äldre och de nya är japps
men lycka till

Aa NSR är väl italienskbyggda fram tills uppdateringen 96 ? Alltså 89,90,91,92 är italienare. Fan. Jag har en pastamoppe. :huvet :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy