zippo skrev:nej... jag menar nsr125.. eller finns det inte bara vanlig nsr125, utan bara nsr125r
Så då skulle det finnas en NSR125 och NSR125R är årsmodell -94 av den? Det var visserligen smart tänkt men tyvärr så stämmer de årsmodells- och modellbeteckningarna jag skrev.Mattias skrev:En annan tänkbar förklaring är japanernas bokstäver i modellbeteckningarna. Varje år har en bokstav, om vi håller oss i någorlunda modern tid så är K=89, L=90. M=91, N=92, P=93, R=94, S=95, T=96, V=97, W=98, osv...
Kanske inte, men 94 års modell av NSR125R heter just NSR125R-R.Estremo skrev:Så då skulle det finnas en NSR125 och NSR125R är årsmodell -94 av den? Det var visserligen smart tänkt men tyvärr så stämmer de årsmodells- och modellbeteckningarna jag skrev.
Mattias skrev:Kanske inte, men 94 års modell av NSR125R heter just NSR125R-R.
StewOo skrev:men en kille i skolan säger att han har en NSR125R, den ser ut som en vanlig utom att den har dubbla runda framlycktor, större kylare och längre sving (enligt han iaf)
Jodå, det har du rätt i. Det kom en ny NSR vid namn NSR125RR -94. Fast det heter alla efter -94 också, även om den inte såldes i Sverige mer än det året.Mattias skrev:Kanske inte, men 94 års modell av NSR125R heter just NSR125R-R.
Har han dubbla runda framlyktor är det jubileumsmodellen från -92 han har. Dock tror jag inte det är mer som skiljer den från vanliga NSR125R än lacken och lyktorna.StewOo skrev:men en kille i skolan säger att han har en NSR125R, den ser ut som en vanlig utom att den har dubbla runda framlycktor, större kylare och längre sving (enligt han iaf)
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |