Prackel
Ny medlem
Ett svårt val, en honda nsr eller aprilia rs.
Vad är det för skillnad egentligen mellan de?? båda ligger på 11kw.
Vad är det för skillnad egentligen mellan de?? båda ligger på 11kw.
Fearless skrev:Började min karriär på en RS. Vet inte vad som skilljer de två åt, skulle tro att det inte är mycket förutom lite små detaljer.
Vill du veta exakt läs här:
http://www.hondamc.com/templates3/Model.asp?id=1915&cid=1893&scid=1899&model_id=366&info=2#tech
http://www.aprilia-svenska.com/shop/Default.asp?J=True&B=Microsoft
Vad du än väljer så tänk på att inte köpa en cykel som är strypt eller ligger på 11Kw, dom går inte bättre än din gamla Yamaha DT. Regga den på 11 sen sliter du bort skiten och kör med full effekt.
Observera : Att få en stryp RS att gå som dom egentligen ska göra kostar. Fick betala ca 14 000 för att få min att gå bra, och då var jag ändå inte nöjd. Så utifrån mina erfarenheter skulle jag lägga pengarna på en NSR/CBR 125 och glömma allt vad som Aprilia RS heter
Lorus skrev:Hade du ett tyskt exemplar då eller?
Fearless skrev:Vad du än väljer så tänk på att inte köpa en cykel som är strypt eller ligger på 11Kw. Regga den på 11 sen sliter du bort skiten och kör med full effekt.
Observera : Att få en stryp RS att gå som dom egentligen ska göra kostar. Fick betala ca 14 000 för att få min att gå bra, och då var jag ändå inte nöjd. Så utifrån mina erfarenheter skulle jag lägga pengarna på en NSR/CBR 125 och glömma allt vad som Aprilia RS heter
H4 skrev:Båda ligger på 11 kw när de är strypta självklart, ostrypt är det en annan visa.
Aprilian har väl runt en 33 hk, därför är Aprilian tillsammans med Miton de snabbaste 125 sporthojarna som man kan köpa i nuläget.
Däremot har Hondan runt 25 hk och det gör den slöare. Hur mycket slöare, det vet jag inte men det borde märkas rätt så tydligt.
Hondan har dock det Aprilian saknar, hållbarhet. Aprilian skär oftare än Hondan. Men tar man hand om bägge hojarna så kommer ingen av dem att skära så ofta och tidigt. Man ska inte gasa som en galning hela tiden i långa perioder.
Så du får göra ditt val, jag hade valt Aprilian eftersom den är mer "större" och bredare än Hondan, helt enkelt snyggare. Sen att den har mer effekt är ett plus.
simon_prackel88 skrev:Så jag ska alltså leta efter en hoj med tex 22kw, ta in den, regga den som 11 (sätta in en strypning och sen ta ut den?) och hur olagligt är det och hur stor är risken att åka dit för det?
DJM skrev:Och vad säger dig att aprilian saknar hållbarhet?? och ligga på 11 tusen varv en stund spelar absolut ingen roll, har jag gjort många gånger.
Men min aprilia har hållt hur bra som helst, kört 1100mil iår och alltid startat och bara bytt slitdelar.
Så det spelar inte så stor roll vad du köper för nån. Välj den du tycker är snyggast och har skötts bäst.
Nrs_martin: jag har kört 40mils rundor med min och det känns ingenting, så jag tror att bara man vänjer sig så
H4 skrev:körde sin RS över 8000 varv några timmar,
Padde skrev:Ja, ligger han över 8000 varv i några timmar så är det väll inte så konstigt.
DJM skrev:Nej, köp en 125 med 11kw i reg beviset, dom flesta brukar inte vara strypta, men det spelar inte så stor roll, ta bort strypningen och bestycka om om det behövs kanske sota ur lite så ska den nog gå bra.
Det är inte stor risk att du åker dit för det.
H4 skrev:Jovisst, Aprilian har också bra och hållbar motor men inte i närheten av Hondans och det är inte konstigt då den har mindre effekt.
Och det är klart att man löper större risk att få motorhaveri när man pressar den länge. Räckte för en grabb på apriliaforum, körde sin RS över 8000 varv några timmar, körde på någon landsväg eller liknande och så skar den. Den hade heller inte rullat mycket.
Vanish skrev:Jag åkte fan på min nsr 97a i ca 3 timmar dalarna-sthlm..jag låg inte ofta under 8000 varv och den har hållt kanon men den sög i sig rätt mycket olja. Men motorn är fortfarande felfri. Jag är glad för det kan jag säga !! Sen om det är ren kvalitee eller tur det vettefan.
simon_prackel88 skrev:Om man skulle bli stoppad av en polis, man har ett regbevis med 11kw, och de märker att den går bättre, blir det böter eller åker kortet?
Är det svårt och dyrt att sätta in eller ta ut en strypning (när jag säger in så menar jag att man köper en som har full effekt och sen stryper den för att få reg bevis på 11kw och sen när det e klart så plockar man bort strypningen)
vilken är smartas och minst kostsamt?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |