Nu är det dags

NickeW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
2002, Suzuki GSX 750
Har till slut bestämt mig för att ta tag i det här med MC-Kort. Var iväg för 2 veckor sedan och köpte mig en Suzuki GSX 750 -02a. Ska passa bra som övningskörningshoj har jag förstått.
Igår gick jag på Riskettan men väntar fortfarande på mitt körkorts tillstånd som borde dyka upp vilken dag som helst. Har tidigare kört en del motocross så får se hur detta kommer gå!

Är 27 år gammal, arbetar som IT-Tekniker och bor i Upplands Väsby norr om Stockholm.

Min plan var att fixa kortet redan nu i höst men känner att jag nog är ute i lite väl sent så får se
om jag får skjuta på det till våren!

Det här verkar vara ett trevligt forum och jag har redan fått en hel del bra tips genom att läsa igenom mängder med intressanta trådar!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Började övningsköra i Mars i fjol och tog kortet samma år (uppkörning augusti). Så skyndar du dig med alla obligatoriska moment kan du säkert köra upp denna säsong (oktober -> november slutar de väl ha tider?)

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Klart du hinner, mycket tid kvar innan hösten tar över. Bara ut och öva du har ju hoj.
Lycka till :tummenupp

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Välkommen! Inga problem att hinna denna säsong. Tänk vad skönt att hoppa på hojen det första du gör när tjälen gått ur backen till våren! Lycka till :tummenupp

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
Det bara kämpa på!! PM mig så kan vi åka ut en sväng det blir inte mycket åka nuförtiden men försöker ta en sväng lite då och då.
bor också i Väsby nära Honda center ... lycka till.:tummenupp

NickeW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
2002, Suzuki GSX 750
Tack alla! Ska försöka få till det! Dock så är mina handledare småbarns pappor som har lite svårt att
få tid till övningskörning! Men det ska nog lösa sig!