Nu är man med i matchen igen! GSXR 750 K6

sandstream

Guest
Grattis till hojen :tummenupp
Är själv klart sugen på att testa en R750 på bana.

Skulle du snubbla över ett par fälgar till en R1000 05-06 där nere så har du en köpare här!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Palmas skrev:
Postar även lite bilder, nu går det inte att berömma putsen men vem bryr sig?
Modellen gör sig inte riktigt på bild men den är fantastisk snygg irl. Grattis :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Nursey skrev:
2565108 Vänta här nu..jag förde med mig en redan inreggad hoj från Irland (IRL reggad alltså) och det blev ett jäkla ståhej för jag hade inte mitt COC papper och jag fick vackert ombesiktiga hela skiten när jag äntligen fick tag i mitt COC ett par månader senare (och hojen hade gått 900 mil och var 14 månader gammal och allt var original). Kolla upp det för säkerhetsskull :)

Stort grattis till hojen, det är min drömhoj..tom färgen var rätt ;) o lillkillen är sååååå söt på din avatar.
:hej
Nu blir det svars-SM här.

Jag fick med mig COC-dokumentet när jag köpte cykeln så det känns lugnt. Jag kommer att regga in hojen här nere i Tyskland nu, tanken är att åka med den här de helger jag måste vara här. Det är ett jäkla pyssel att fixa allt för att få en nummerplåt. Först ska man fixa försäkring, sedan måste man ändra Fahrzugsbrief och sedan kan man få en nummerplåt. Den får man tydligen köpa av nån nummerplåtstillverkare. Man ska inte ha bråttom tydligen:va

Inreggning i Sverige blir en senare fråga när jag väl flyttar tillbaka på heltid.

Förresten hur känns det att vara tillbaka i Sverige? Själv så har jag en lite konstig situation där min fru och son är tillbaka i Sverige men jag pendlar plus att jag har kundbesök där med jämna mellanrum.

Jag gillar den skarpt i denna blank- och mattsvarta kombination. Den ser brutal ut så jag kommer att behålla den stilen. Jag var helt såld på den här hojen första gången jag såg den så det känns bra att ha en. :D

sandstream skrev:
2565629 Grattis till hojen :tummenupp
Är själv klart sugen på att testa en R750 på bana.

Skulle du snubbla över ett par fälgar till en R1000 05-06 där nere så har du en köpare här!
Jag kollar om jag kan hitta några fälgar. Det kan vara något på gång. PM:ar om jag hittar något.

Bingo skrev:
2565638 Modellen gör sig inte riktigt på bild men den är fantastisk snygg irl. Grattis :tummenupp
Tackar! Den är rätt grym (om jag får säga det själv :rolleyes: ) är inte lika fet som GSXR 1000 utan det märks att det är en lite mindre hoj.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Palmas skrev:
2566404
Förresten hur känns det att vara tillbaka i Sverige? Själv så har jag en lite konstig situation där min fru och son är tillbaka i Sverige men jag pendlar plus att jag har kundbesök där med jämna mellanrum.

Jag gillar den skarpt i denna blank- och mattsvarta kombination. Den ser brutal ut så jag kommer att behålla den stilen. Jag var helt såld på den här hojen första gången jag såg den så det känns bra att ha en. :D

Det känns så RÄTT att vara hemma (tackar som frågar:)) Har inte ångrat flytten hem en sekund!!
Hade inte du frugan där hos dig förut eller missförstod jag det? Måste vara slitsamt att resa fram och tillbaka :pannkyss

Minns då jag såg den mattsvarta 750'n på hojmässan i Dublin..hjärtat slog volter. Det är en SÅDAN jag skall ha!!! Har ett foto som jag sitter o drägglar på :drool

Jag skall till Tyskland på minisemester om 3 veckor. Är det stora prisskillnader på hojgrejer/bildelar (jfrt m Sverige?).
Ha det bra :hej

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Till sommren ska jag jaga skiten ur både dig och din cykel runt mittsverigebanan:yoparty ;)

Grattis till en fin cykel :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Nursey skrev:
2566451 Det känns så RÄTT att vara hemma (tackar som frågar:)) Har inte ångrat flytten hem en sekund!!
Hade inte du frugan där hos dig förut eller missförstod jag det? Måste vara slitsamt att resa fram och tillbaka :pannkyss

Minns då jag såg den mattsvarta 750'n på hojmässan i Dublin..hjärtat slog volter. Det är en SÅDAN jag skall ha!!! Har ett foto som jag sitter o drägglar på :drool

Jag skall till Tyskland på minisemester om 3 veckor. Är det stora prisskillnader på hojgrejer/bildelar (jfrt m Sverige?).
Ha det bra :hej
Du har alldeles rätt. Frugan och sonen bodde här nere i ett halvår men min fru trivdes inte så vi fick välja det enda alternativet så de har flyttat tillbaka till Sverige. Det är lite tråkigt och man saknar dem väldigt, speciellt på helgerna man måste vara här.

Det jobb jag har här nere är såpass bra att jag vill köra på ett tag till för att se hur det utvecklar sig. Jag här marknadsansvarig på ett företag som tillverkar lastbilskomponenter för hela Skandinavien så jag reser i princip bara på Norden. Förhoppningen är att jag skall kunna övertyga chefen om att jag gör ett bättre jobb genom att vara på plats i Sverige hela tiden. :tungan Alla tycker att det vore det mest logiska, alla utom min chef och vår VD. :huvet

Som jag upplever det så är priserna rätt lika i Sverige och Tyskland numera. Det verkar ha blivit en stor förändring när det lades om från D-mark till Euro. Många saker kostar nu i Euro vad de brukade kosta i D-mark, det är nästan en fördubbling av priset. Det är vad folk här har berättat för mig men jag har inte så mycket erfarenhet med priserna här innan omläggningen. Jag tror att största vinsten får man genom kursförändringar när Euro blir billigare.

Vissa saker kan du hitta bättre pris på, allra helst när de kör olika typer av utförsäljningar och sånt. Sprit är defenitivt billigare här så det är väl största vinsten tyvärr. Kolla gärna och säg om du har samma uppfattning som jag eller om det bara är jag som är kass på att hitta bra ställen att handla på. Var på Polo som är en tillbehörskedja liknande Louis och köpte olja. Vissa skinnställ av deras egna märke var det bra pris på och kanske några hjälmar men oljan Castrol, vad den nu heter, helsyntet betalade jag 46,90 Euro för. Ca 400-450 kr så speciellt mycket billigare var det inte.

Tack för komplimangen på avtaren förresten. Glömde att göra det i förra inlägget. :krama Det är min son som du förstår och jag är löjligt stolt över honom. Där ligger tillochmed hojen i lä... :) Han fick en egen leksaksmotorcykel av sin mamma idag så vi har redan börjat styra hans intressen. :yoparty

Långt inlägg som vanligt:näsblod

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Abloy skrev:
2566475 Till sommren ska jag jaga skiten ur både dig och din cykel runt mittsverigebanan:yoparty ;)

Grattis till en fin cykel :tummenupp

Tackar!

Håller du stilen på avtaren ska det nog gå bra. :D
Jag har dock en känsla av att det var en engångsföreteelse och att jag får det svettigt att hålla kvar skiten. :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin