Nu behöver jag er hjälp med digital-tv....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
I dagsläget har jag en Nokia 212t som digitalmottagare men mitt vanliga piratkort funkar inte på denna så jag har lånat ett abonnemangskort tillsvidare.
Enda som funkar på denna är funcard men jag har inte råd med att slänga ut pengarna för det så här innan jul så jag köper en billig box med abonnemang istället så får jag en box till sovrummet också.
Men jag vet inte vilka som kan hantera vanliga piratkort (tror de kallas typ guldkort eller så, ser ut som de vanliga iaf) och när jag pratar med återförsäljarna så har alla sagt att det är olagligt och en massa blaha, men det är ju fullt lagligt med piratkort så jag förstår inte deras aggression mot mig :)

Så därför tänkte jag kolla om nån har/känner nån som har nån av dessa boxar:

Thomson DTI2000, inte förstahandsval pga dålig textning och kasst ljud.

Sagem ITD632, ful design och dåliga menyer, men bättre än thomson.

Force320T, Hyffsat snygg med bra ljud och bild och den har fått väldigt bra betyg i de flesta test.

MEN jag vet inte vilka utav dessa som kan köras med mitt piratkort!!!! :(
Det spelar inte så stor roll längre vilken som funkar bäst då jag funderar på att ha piratkortet i sovrummet (inte så kräsen där av ljud och bild) och sen ha kvar nokian i vardagsrummet. Den har bäst ljud och bild så därför vill jag ha den där. Köper mest ny för att jag måste lämna tillbaka kortet jag lånat av syrran :(

Så snälla, hör med folk ni vet kör med piratkort eller ännu bättre om ni har nån av dessa boxar och kör med med piratkort. Måste köpa nu i veckan nämligen....
Ge annars förslag på andra boxar som är bra och billiga.
12-månaders abonnemang är ett krav då jag säger upp efter 12 månader och köper ny då, till slut har man massa boxar här och där :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Vad jag har för mig så funkar alla de nämnda boxarna med guldkort, den Nokia-box som du har är undantaget för att den har en Antipiratspärr som gör att du antingen måste köra med Funcard precis som du gör eller köpa en ca-modul och sätta i.

Men pröva att fråga på ett mer anpassat forum som typ www.comhit.net

/Nitrous

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Jag hoppas att du vet att comhem har bytt system och inte längre går att kolla genom piratkort. Har själv en Sagem-box men vet inte vad det är för modell.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ok, var lite otydlig också. Det är vanliga "boxer" och inte com hem som jag kör med..... Vet inte vad det är för skillnad dock.

Det där med spärren i min box har jag också hört om, men var osäker med hur det var med de andra. Men då ska det bara vara att köpa den man box man vill ha då, förutom just nokian?
För övrigt så kör grannen och syrran med likadant kort och de har sagembox båda två, dock utgången modell verkar det som.

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Hoj
Gasgas SM 125
Här hemma har vi ett annat problem.. Plötsligt en dag så funkade inte en enda kanal, stod att signalen var dålig så jag gick ut och ändrade lie på parabolen., Sedan kollade jag Signalstyrkan som var på 75 % och signalkvaliten var några pluppar på grönt.. Sen när jag skulle söka efter nya kanaler så hittar den inte några kanaler.. :gnissla Har f.ö privatkort som omkodar sig självt och har funkat bra i ett år nu.. Nån som känner igen det eller vet hur man fixar det? :va

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Om inte alltför lång tid kommer även Boxer se till så att piratkorten inte fungerar. Dom ska gå över till VIA2 som ingen knäckt ännu. (Sanning med modifiering) Iaf inte enkelt så Svensson kan fixa sitt eget piratkort.

Sen om det dröjer 1månad eller 1år innan det är klart är det ingen som vet. Comhem är väldigt nära iaf. Många svarta TV apparater hemma hos pirater :(

Dee_cati Kalla det marksänddigitaltv så vet alla vad du menar. :tuttar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det får nog bli en force320, skulle kosta 500:- när man tecknar 12-månaders abonnemang. Inte hela världen om de skulle byta system, för nu får jag iaf ett eget riktigt kort och en box till sovrummet. I dagsläget har jag dragit en kompositkabel från vardagsrummet in till sovrummet så det är lite svårt att byta kanal där inne :( Trådlöst är inte ett alternativ än så länge heller....

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Boxer kommer också att byta crypteringssystem,dom har börjat skeppa ut nya kort till alla abbonenter så det är snart ett slut för piratkort i dom med....

Dee_cati skrev:
Ok, var lite otydlig också. Det är vanliga "boxer" och inte com hem som jag kör med..... Vet inte vad det är för skillnad dock.

Det där med spärren i min box har jag också hört om, men var osäker med hur det var med de andra. Men då ska det bara vara att köpa den man box man vill ha då, förutom just nokian?
För övrigt så kör grannen och syrran med likadant kort och de har sagembox båda två, dock utgången modell verkar det som.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
COM HEM:
Com Hem har nu bytt ut alla sina kort till ett med en typ av Conax-cryptering.

VIASAT:
Viasat är på väg att byta kodningssystem till NDS.
Under andra halvåret kommer det levereras boxar med Videoguard, och de idag godkända boxarna som finns ute på marknaden kommer uppgraderas till Videoguard. Boxtillverkarna jobbar på detta, och uppgraderingen kommer ske genom att ny mjukvara skickas via satellit till boxarna. De som har Bas- och Silver-abonnemang kommer inte att ha något kort när Videoguard implementeras, utan ID-nummret i mottagaren skall användas för att mottagaren skall få rätt kanaler skickade till sig. De som har Guld-abonnemang kommer däremot att ha ett kort, eftersom det kommer lanseras nya funktioner som kräver kort. /digital forum. (030918)

BOXER:
Boxer sänder ut nya kort till sin kunder, dock så verkar inte den första digitala marsända digitalboxen Nokia 9820T inte klara de nya korten så därav försening av byte av alla kort.!(031112)

WestW skrev:
Om inte alltför lång tid kommer även Boxer se till så att piratkorten inte fungerar. Dom ska gå över till VIA2 som ingen knäckt ännu. (Sanning med modifiering) Iaf inte enkelt så Svensson kan fixa sitt eget piratkort.

Sen om det dröjer 1månad eller 1år innan det är klart är det ingen som vet. Comhem är väldigt nära iaf. Många svarta TV apparater hemma hos pirater :(

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Våra värsta år och Letterman är väl gratis? Resten av TV är ju bara ett slöseri med livslust.....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eus skrev:
Varför kan man inte betala för det man vill ha :va

Därför att jag är en sådan människa som trivs med att lura stora bolag såsom tv-bolagen på pengar. Inget jag sticker under stol med direkt. Förutom när de frågar såklart :) En äkta egoist är vad jag är, men faktiskt en väldigt bra med människa på många andra sätt. Så, döm mig nu för det skiter jag i.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
lyfter lite igen då jag köpt mig en thomson dti-2000 som jag har placerat i sovrummet. Köpte med abonnemang så det kortet ska sitta i den i vardagsrummet så fort mitt priatkort funkar igen :( Nån som vet hur man kan förnya koderna på detta i boxen, eller är det bara att bränna över igen tro? orkar inte plocka ut kortet när jag ska gå och lägga mig för att kunna kolla i sovrummet också :( *ja jag vet att jag är slö*

Gärna sidor till ämnet och där man hittar färska koder när dessa byts ut.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men du ubbe, hur slår jag in de där koderna då :va Har precis kopplat in boxen och hittar fasen inga sådana menyer........

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe jag har ingen brännare :( la nyss ut en tråd på comhit.net efter lite sådana grejjer, vore skönt att kunna bränna sjjälv.... Har du en sån eller? Du bor ju i köping väl så då kan du få bränna mitt kort :gnissla

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Dee_cati skrev:
Därför att jag är en sådan människa som trivs med att lura stora bolag såsom tv-bolagen på pengar. Inget jag sticker under stol med direkt. Förutom när de frågar såklart :) En äkta egoist är vad jag är, men faktiskt en väldigt bra med människa på många andra sätt. Så, döm mig nu för det skiter jag i.

Jaa, du är ju inte precis ensam om att vara det i detta avlånga land... :fakta
Du är precis som alla andra Svenskar helt enkelt :rolleyes:

Jag dömer dig inte... jag anser att alla människor är goda.. tills motsatsen är bevisad.. vilket kan gå fort :7peta :lol

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min motsats är redan bevisad, jag ÄR en ond människa i många avseenden :D Men det skiter jag i, för jag mår itne dåligt för det.....

Majk

Guest
WestW skrev:

Finns en kille som kan det nya systemet redan som kommer sälja pirat kort till boxer mm han lämmnar ett års garanti på att kortet funkar annars pengarna tillbaka :tummenupp återkom med ett pm när era kort slutat fungera så ska vi se vad vi kan göra.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife