Nu behöver jag sprit-tips!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Efter att ha druckit nästan enbart Bacardi limon och Xante (päronkonjak) varende gång jag dricker i snart 2 år så behöver jag hitta på något nytt. Det är inte lika gott längre med dessa alternativ och jag har så dålig fantasi :)
Så, lite tips från er andra livsnjutare och whiskey (oavsett stavning) vill jag inte ha tips på för det kan jag inte dricka så mycket av utan att bli dålig av det :(
Det ska bara vara starksprit, inget 20-procentigt eller dylikt och inget färdigblandat. Rom är väl största favoriten just nu och en captain morgan ljus ska inhandlas vid senare tillfälle. Men jag vill inte gärna gå och köpa en flaska för 3-400 och sen öppna och märka att den smakar skit!
Och jag dricker mig inte full speciellt ofta, det brukar mer bli 2-3 groggar på kvällarna framför tv'n eller datorn istället. Ska jag dricka mig full blir det antagligen bacardi limon som man kan dricka mycket av utan bli dålig :)
Jag drack en jävligt god vodka igår iaf, gorbatchov eller nåt sånt hette den men jag hittar den inte i bolagets lista :( Finns det nån likgiltig med den tro?

Jaja, tipsa på bara för det kan ju inte bara vara jag som lider av detta problem?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
gorbatjov är la en fulsprit-sort från de billga tyska butikerna va???

Hmm, äsch, blanda dig en rejäl lebowski (white russian) så blir du pigg å kry å god i magen... Kaluha, sprit å mjölk!!

=)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag dricker inte mjölk utan sprit och är inte direkt förtjust i det med sprit heller :(
Vad det gäller gorbatchiov-vodkan så vet jag itne, smakade den hemma hos en polare och fastnade för den. En vodka ska man kunna dricka rent i klunkar, inte smuttar, och ändå tycka den är god. Med andra ord så finns det ingen äckligare vodka än absolut! Vanliga då, citron och alla de andra kanske går an men inte den vanliga blåa. *uäck*
Explorer är en annan favorit men den har man druckit så mycket och jag är ute efter nya smaklöks-upplevelser....

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
okej.... läste en artikel om nån rysk vodkatestare, han sa att den ulitamata vodkan inte skulle smaka nått =) bara rinna ner...

Hmm, okej inga mjölkdrinkar.... Då är det gin&tonic som gäller!!! :tummenupp.... två tolvor å man mår som en prins.....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
ja ungefär så jag menar med den här vodkan, endast lite besk eftersmak :) rinner ner som vatten också.
GT har jag druckit några gånger men efter att ha druckit mgi packad på en halvliter gin i min ungdom så är smaken lite kräk-framkallande i dag :D Men visst, så länge det inte är gordons dry gin så. Bombay saphire, är den god? Den är blå tror jag, har aldrig druckit den men det verkar vara bär från världens alla hörn med i den flaskan, sen om det är bra eller ej vet jag inte......

KIRE

Guest
Dee_cati skrev:
Efter att ha druckit nästan enbart Bacardi limon och Xante (päronkonjak) varende gång jag dricker i snart 2 år så behöver jag hitta på något nytt. Det är inte lika gott längre med dessa alternativ och jag har så dålig fantasi :)
Så, lite tips från er andra livsnjutare och whiskey (oavsett stavning) vill jag inte ha tips på för det kan jag inte dricka så mycket av utan att bli dålig av det :(
Det ska bara vara starksprit, inget 20-procentigt eller dylikt och inget färdigblandat. Rom är väl största favoriten just nu och en captain morgan ljus ska inhandlas vid senare tillfälle. Men jag vill inte gärna gå och köpa en flaska för 3-400 och sen öppna och märka att den smakar skit!
Och jag dricker mig inte full speciellt ofta, det brukar mer bli 2-3 groggar på kvällarna framför tv'n eller datorn istället. Ska jag dricka mig full blir det antagligen bacardi limon som man kan dricka mycket av utan bli dålig :)
Jag drack en jävligt god vodka igår iaf, gorbatchov eller nåt sånt hette den men jag hittar den inte i bolagets lista :( Finns det nån likgiltig med den tro?

Jaja, tipsa på bara för det kan ju inte bara vara jag som lider av detta problem?

Gorbatjov är bland den mindre goda smuggelspriten jag druckit. Om du gillar den är det bara att gratulera eftersom den är riktigt billig :) Åk till tyskland och handla hem en massa :fyllisar
Min egen favorit är rom/cola. Annat som är gott är redbull/jäger.
Annars kan du ju testa vaniljvodka + hallonsaft :hihi
Drack det i brist på annat i somras skamade gott efter ett tag faktiskt även om första groggarna var ganska hemska :tungan

kocken

Guest
Dee_cati skrev:
ja ungefär så jag menar med den här vodkan, endast lite besk eftersmak :) rinner ner som vatten också.
GT har jag druckit några gånger men efter att ha druckit mgi packad på en halvliter gin i min ungdom så är smaken lite kräk-framkallande i dag :D Men visst, så länge det inte är gordons dry gin så. Bombay saphire, är den god? Den är blå tror jag, har aldrig druckit den men det verkar vara bär från världens alla hörn med i den flaskan, sen om det är bra eller ej vet jag inte......

bombay saphire är den bästa av alla ginsorter kan varmt rekomenderas smakar inte som dom andra :öl

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Gin är bra!

Gin, tranbärsjuice och grapejuice :tummenupp
Kallas SeaBreeze, men görs normalt med vodka :zpy

Gin går att dricka mkt av, det är bäst på allt :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
KIRE skrev:
Gorbatjov är bland den mindre goda smuggelspriten jag druckit. Om du gillar den är det bara att gratulera eftersom den är riktigt billig :) Åk till tyskland och handla hem en massa :fyllisar
Min egen favorit är rom/cola. Annat som är gott är redbull/jäger.
Annars kan du ju testa vaniljvodka + hallonsaft :hihi
Drack det i brist på annat i somras skamade gott efter ett tag faktiskt även om första groggarna var ganska hemska :tungan

redbull/jäger lät gott, det ska provas ikväll! Ska bara köpa redbull också.....
Vaniljvodka har jag en liter står men kom inte på hur jag skulle blanda den. Jag vet fortfarande inte hur jag ska blanda den för din metod med saft låter inte vettig :D Jag dricker inget utan kolsyra om det inte är sprit eller apelsinjuice....

Kocken, då ska jag köpa en flaska och prova och är det inte gott så skyller jag på dig :)

Gustav1, det är ju just det att man vill gärna höra vad andra har att säga och inte bara de på bolaget för de måste ju föregå med gott exempel och står bara och rabblar massa dynga om sötma osv, dvs inget som intresserar mig :D

Noice, den där låter inte speciellt god :( Har svårt för drycker utan kolsyra om det inte är screwdriver och tranbärsjuice är nog den mest äckliga drycken efter flädersaft :gnissla

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Dee_cati skrev:
Noice, den där låter inte speciellt god :( Har svårt för drycker utan kolsyra om det inte är screwdriver och tranbärsjuice är nog den mest äckliga drycken efter flädersaft :gnissla

detm smakar ju iof inte tranbärsjuice, men gillar du inte bitterhet eller grape
så är ju injte gin någon höjdare...

White spider är cool, vodka, bols pepparmint, och soda (kolsyrat vatten :confused: ) :tummenupp

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Kroatiska national spriten Rakija ska du prova, tror inte det finns starkare sprit. Jag bjöd en riktigt sprit missbrukare på bussen en gång och ja enligt han så var den det starkaste han druckit.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Darre skrev:
Kroatiska national spriten Rakija ska du prova, tror inte det finns starkare sprit. Jag bjöd en riktigt sprit missbrukare på bussen en gång och ja enligt han så var den det starkaste han druckit.

njae, jag är ju inte ute efter den starkaste spriten direkt, då ligger ju stroh-rom på topp 3 av min val isåfall..... Det ska vara gott och runt 35-50% för då brukar det vara godast.

Noice, white spider lät ju hyffsad och kanske skulle man pröva byta ut sodavattnet mot sprite eller dylikt.... Bols peppermint, finns den i mindre flaskor typ kvarting?

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Long Island ice tea, regerar! :rock

Tre, fyra sådana, och ett par bärs så är man i högform. :fakta

Det finns inte så mycket o välja på:
Vodka:
Med eller utan smak.
Scewdriver går bort på krogen, funkar inte med cheap charlie jos. Måste vara Tropicana, Brämhults motsv. Då är det gott!

Whisky:
Blended
Single Malt. Dyrt!
skotsk.
irländsk. Jameson bolagets mest prisvärda whiskey.
Bourbon. Helt odrickbart rent, gott som fan med cola!

Gin. + Grappo elller Schweppes Bitter Lemon = schysst grogg

Cognac, gott men dyrt!
Hennessy VS, enda goda under 400kr (329kr, 70cl), annars är grundtipset att välja en VSOP eller bättre. Lumumba, konjak o pucko.
Grogg med Päronsoda eller Pommac.

Rom:
Kubatyp. (ljus)
Jamaica. (mörk) mer smak, klart underskattad i Sverige

Fruktdestillat:
t ex plommon brännvin, calvados etc
"Svart-vinbärs-brännvin" art nr 22, blanda med svartvinbärs Mer (Ev extra socker). serveras väl kyld eller "glöggvarm" beroende på årstid. :tummenupp

Anisbrännvin:
Raki, ouzo etc. Same shit, different name. Rävgift! :zpy

Hoppas att min snabböversikt hjälper dig att hitta vad du missat.

Last edited:

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Black Russian är gott om man inte vill dricka kahlua med mjölk i.
Kahlua och vodka

Annars är bombay saphire med Indian Tonic Water väldigt gott, mycket is ska det vara!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
1 Redbull, mycket socker, nån juice (Nej jag kan inte stava till det! :4skrika ) du gillar med socker i, mycket vodka o nåt annat med alkohol i. :)
Du blir :3freak direkt, men tänk på att det e inte bra med redbullen, blodförtunnande o shit.

Sockret blandar sej med alkoholen o sockret åker in i blodet... man blir :banana :banana :banana

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Ska du köpa Captain Morgan så tycker jag att du ska köpa Spiced istället för den vanliga ljusa... Angående gin så är Bombay Saphire jävligt god... :fyllisar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...