VBK
Mas.
Ja det verkar fan så, men extrembeteendet smetas ju ändå ut över snittet så då slipper man ju lägga pengar och energi på dom kriminella.
Tar vi dom inte i balaklava när dom rånar så kommer iaf Länstrafikgruppen att ta dom på E4 i 150, och då minsann kommer vi att beslagta deras stulna hojar.
http://hd.se/inrikes/2013/01/10/kriminella-kraschar-oftare-med-mc/
LINKÖPING. Brottslingar är mycket oftare inblandade i krascher med sina motorcyklar än laglydiga mc-förare har Michael Fored, epidemiolog på Karolinska institutet, räknat ut.
Han har gått igenom olycksstatistik för motorcykelägare med mc-körkort som skadats eller dött i en olycka. Totalt ingår cirka 5 300 olyckor i studien. Sedan har han samkört siffrorna med vilka som varit lagförda.
— Är man dömd för något brott är det minst en dubblering av risken för en allvarlig motorcykelolycka, säger han.
De yngre förarna är mer drabbade.
— Det kanske vore idé att utbilda dem som begått trafikbrott, funderar Michael Fored.
Bland dem som inte dömts för något brott inträffade 4,1 olyckor per 1 000 förare och år. För återfallsförbrytare var siffran hela 27,7 olyckor per 1 000 förare och år.
Studien presenterades under Transportforum i Linköping.
TT
Tar vi dom inte i balaklava när dom rånar så kommer iaf Länstrafikgruppen att ta dom på E4 i 150, och då minsann kommer vi att beslagta deras stulna hojar.
http://hd.se/inrikes/2013/01/10/kriminella-kraschar-oftare-med-mc/
LINKÖPING. Brottslingar är mycket oftare inblandade i krascher med sina motorcyklar än laglydiga mc-förare har Michael Fored, epidemiolog på Karolinska institutet, räknat ut.
Han har gått igenom olycksstatistik för motorcykelägare med mc-körkort som skadats eller dött i en olycka. Totalt ingår cirka 5 300 olyckor i studien. Sedan har han samkört siffrorna med vilka som varit lagförda.
— Är man dömd för något brott är det minst en dubblering av risken för en allvarlig motorcykelolycka, säger han.
De yngre förarna är mer drabbade.
— Det kanske vore idé att utbilda dem som begått trafikbrott, funderar Michael Fored.
Bland dem som inte dömts för något brott inträffade 4,1 olyckor per 1 000 förare och år. För återfallsförbrytare var siffran hela 27,7 olyckor per 1 000 förare och år.
Studien presenterades under Transportforum i Linköping.
TT