Nu fattar jag skillnaden, 600-900cc

Trancemitt

Din mamma
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld
Ja herre jävlar vad jag har kört fort idag! En polare kom med sin Trimmade Ninja. Vi bytlånades och körde motorväg och på kurviga vägar i bland dom djupa skogarna i Hälsningland!

Ja ja, det var allt, nu ska jag låta adrenalinruset lägga sej, sedan ska jag börja leta mera kubik.

Har varit fett nöjd med min gammla cbr 600....det är jag inte längre!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
En bra minnesregel vid provkörning: Provkör inte nåt du inte har råd att köpa.

Nu menar jag inte att du inte har råd utan att du drabbats av nåt som många drabbas av. Att prova nåt bättre än det man har själv.
:rolleyes:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Ok, förlåt, förlåt, det här kommer kanske att låta "grinigt" men ta det inte på det sättet.

Minnesregel: Många olyckor sker på lånade motorcyklar.

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Varför ens sätta sig på en Kawa när du har en så sanslöst vacker hoj :tummenupp

Det är sen gammalt känt att man är nöjd med det man har tills den dag man provar något häftigare!

:squid

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Det är inter kul

Att upptäcka vilken trött moppe man har, men har man det bästa så kan man inte byta upp sig!

Jag vill ha en Mille men åker Suzuki GP125 för att hålla drömmen vid liv*ähum, flin, smile*

Man lever bara en gång och se då till att göra det ordentligt!

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Började min tunga mc-karriär på en Suzuki gsx 400F från 82 och gjorde den stora "missen" att åka till Biscaya mitt under deras provarhelg. En monster, 748s, 900ss och en R-mille blev provkörda och det var så lagom kul att kuska runt på sukkan efter det :sjuk

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Kan inte mer än instämma med ovan utlåtanden, spontanprovade ett stycke r1'a sådär lite på skoj för några veckor sen. sex dagar senare står den i mitt garage. klart dyrbart nöje... men men, det kostar som bekant att ligga på topp. :tummenupp

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag gjorde tvärt om. Sålde min ZX-9R '99 och köpte 2001 en ZX-6R '01 istället. Inget jag ångrar, man märker bara skillnad när man skjutsar och om man kör tråkiga, långa och raka motorvägar. Men, det senare gör man ju inte...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
...man märker bara skillnad när man skjutsar...
Jag provade en polares Gixxer 1000 och tycker fortfarande att min Gixxer 600 är toppen. Det är inte vad man har utan hur man använder det man har som är bestämmande.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

KtmDanne

Dakarwannabe.
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 Adventure
Bingo skrev:
J"snipp" Det är inte vad man har utan hur man använder det man har som är bestämmande.

Kan bara hålla med :rock
Har sett alltför många fall av boulevardglidande med räserhojar :mad: :mad:

Räserhojar räjsar man med. Offroadhoj kör man grusväg med, osv, osv :hej :hej

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
SSB skrev:
Ok, förlåt, förlåt, det här kommer kanske att låta "grinigt" men ta det inte på det sättet.

Minnesregel: Många olyckor sker på lånade motorcyklar.

Du tror inte att det kan bero på skenförsäkringar??

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bingo skrev:
Jag provade en polares Gixxer 1000 och tycker fortfarande att min Gixxer 600 är toppen. Det är inte vad man har utan hur man använder det man har som är bestämmande.

Exactamente. Dessutom är det rejsigt att varva mycket... ...även om det inte går så fort... :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
Exactamente. Dessutom är det rejsigt att varva mycket... ...även om det inte går så fort... :rolleyes:
Det kan vara att det inte går så förskräckligt fort, men det ska fan låta som Mach II eller nåt! :squid

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...