Nu handlar det om vårt land!1Maj

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hej!
Undrar om det är någon mer än mig som ska vara med i Fria Nationalisters demostrationståg den 1e Maj? :)

"Svensk ungdom har rätt till en framtid!
Arbetslösheten når nya rekordsiffror och bostadsbristen accelererar samtidigt som bostadspriserna trissas upp av privata aktörer på en marknad som sedan länge slutat tjäna allmännyttan.

Den grupp i samhället som drabbas hårdast av regeringens förda politik är ungdomarna. Efter gymnasiet går ungdomar antingen ut i en långtidsarbetslöshet eller in ett ständigt hoppande mellan lågavlönade visstidsanställningar och arbetsförmedlingens verkninglösa åtgärdsprogram.
De som väljer att fortsätta att studera och skuldsätter sig, ofta för resten av sina liv, är trots det på intet sätt garanterade en trygg försörjning när de förr eller senare måste ut i arbetslivet.

Den sittande regeringen har under sin tid vid makten närmast slutfört nedmonteringen av välfärdssamhället. Ett arbete som Socialdemokraterna med stödpartier påbörjade för snart 30 år sedan.

När det nyliberala systemet slutligen sprack i form av den ekonomiska kris som vi upplever just nu så visade det en gång för alla sin ohållbarhet och att det är ett system som inte gynnar den stora massan utan enbart finns för att upprätthålla den ekonomiska maktbalansen i världen.

Samtidigt som svenskar varslas, avskedas, utförsäkras och vräks står våra gränser på vid gavel för fortsatt massinvandring samt outsourcing av svenska arbetstillfällen till lågelöneländer i Östeuropa och Asien.

Den svenska regeringen har inte lyft ett finger för att förhindra detta utan har snarare pådrivit utvecklingen och motiverat det med att konkurrens på den globala marknaden gynnar företagen. Men det som gynnar storfinansen kan aldrig gynna den enskilde arbetstagaren som får se sin ekonomiska situation krackelera.

Den så kallade arbetarrörelsen med facket och sossepamparna i täten har för längesedan svikit den svenska arbetaren genom att ogenerat gå i borgarnas ledband och på det sättet aktivt bidragit till att avveckla den svenska välfärdsmodellen som deras föregångare med blod, svett och tårar en gång byggt upp.

Den enda oppositionen mot det rådande systemet är den nationalistiska och det enda alternativet till den globala roffarkapitalismen är nationalism. Endast genom en politik som bygger på folkgemenskap, solidaritet och respekt för alla folk och staters oberoende, likväl som för den lilla människans frihet och rätt, kan reparera de skador som det rådande systemet har åsamkat våra länder och vår värld.

Den 1 maj demonstrerar i Helsingborg den nationalistiska oppositionen under parollen ”Svensk ungdom har rätt till en framtid”. Vi ger därmed en röst åt de miljontals människor som har drabbats av nyliberalismens framfart.

Slut upp med oss för att göra den rösten till en massiv kör av motstånd och framtidshopp! Tillsammans kan vi stoppa denna katastrofala utveckling. Tillsammans kan vi bygga en bättre morgondag, för att svensk ungdom har rätt till en framtid!"

Det är tid, vi måste stoppa vänsterns patrask. Vi på The Tivoli parkeringen kl 11.00 för att värma upp, och marcherar sedan mot stadsparken.

Hoppas vi ses där! :)
ps: mer info finns på http://www.frianationalister.se

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Det är ju verkligen synd om er nationalister. Kanske odla lite brains och skaffa ett jobb istället för att skylla ifrån sig?

Klassiskt uttalande. Jobb har jag, och har betalt skatt sedan jag var 16. Öppna istället upp ögonen och se vad som håller på att hända med vårt fina Sverige. Alla våra fina traditioner så som Midsommar, jag tycker i alla fall att den är jätteviktig. Men det kanske inte DU tycker? Ska vi fira Bajram istället?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Klassiskt uttalande. Jobb har jag, och har betalt skatt sedan jag var 16. Öppna istället upp ögonen och se vad som håller på att hända med vårt fina Sverige. Alla våra fina traditioner så som Midsommar, jag tycker i alla fall att den är jätteviktig. Men det kanske inte DU tycker? Ska vi fira Bajram istället?

Vilket hot utgör socialdemokraterna mot midsommar då?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Ser rätt hopplöst ut. Att vara mot globaliseringen är lite naivt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tog du dig verkligen tid för att titta på det? Det där är extremt, vi är bara nationalister.

Jaha för jag tyckte precis att det var just åsiktsfrihet som de ville begränsa i filmen du länkade. Till åsikter som passar "partiet". Lite historisk deja vu nästan!

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Bli vänsterpartist istället dåra. Medborgarlön till alla. Eller måste man vara blond och blåögd för att vara svensk?

tkdrille

Guest
skitroligt. Folk får gärna leka. Men ta de lugnt i ert lilla tåg så ni inte skadar er eller någon annan.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Jävla fjanteri. Skåne, blekinge och Halland är ju ockuperad mark av suedis sedan 1658! Bättre att detta hade tillfallit Danmark retroaktivt. Därefter kan vi ge tillbaka Norrland till samerna som faktiskt bodde där först :)

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
sjukt att inte fler lackade, och inte att några Sverigedemokrater ville följa med. Tyvärr var jag inte där, då jag hatar politiken som de driver.. Eller tja, just under den tiden så var jag och hämtade gatsten :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ovanligt då. Den som skriker högst dyker inte ens upp :lol

Du kan ge mig gatstenen så jag kan fixa till min trädgård :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA