NU har jag gett upp.....

Mingves

Guest
...jag kommer inte köpa hoj i år. Jag får vänta tills jag fyller 30 om två år...
Kollade med alla bolag vad en SV650 skulle kosta....Ingen ligger under 13000kr för en helförsäkring....
Som bäst kunde jag få 8500kr hos B&mc ...men då var jag tvungen att flytta min försäkring från T-H på en gammal bil jag har...och jag har inte för mig att den var på full bonus som jag uppgav......alltså: jag kommer inte att ha råd med hoj i år.

Faan den bistra sanningen kommer i fatt mig. Alltså man jobbar som konsult och man har inte råd att äga en riktig båge....(jag sänker mig inte till Offroad eller custom= de kommer väl höjas nästa gång...)
Jag trodde att när man väl började jobba skulle man ha råd med det man ville......men så är det ju inte......

Jag är grymt impad av er som kan leva på gröt eller köra trafikförsäkrat för att få köra hoj...det kan inte jag...

När jag kollade hoj i höstas tänkte jag, susab de kommer nog höja snart, och mycket riktigt....nu höjer de dj---larna.

Man skall ju inte hoppas på att man skall bli gammal men i detta fallet så är det tyvärr det ända som hjälper.....

Jag kommer att hänga kvar som supporter här på Sporthoj.com men tyvärr kommer det nog inte bli ngn hoj i år.....faaaan va trist!!!!!!!

///M :(

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Halvförsäkra, köp en äldre hoj, gör vad som krävs !
If there´s a will, there´s a way ! :tummenupp

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Låter trist. Men jag är även förvånad. 13000 som billigast, är det verkligen sant? Låter som helår helförsäkrad, inte som påställd X antal månader och sedan garageförsäkring......

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mingves skrev:
...jag kommer inte köpa hoj i år. Jag får vänta tills jag fyller 30 om två år...
Kollade med alla bolag vad en SV650 skulle kosta....Ingen ligger under 13000kr för en helförsäkring....
Som bäst kunde jag få 8500kr hos B&mc ...men då var jag tvungen att flytta min försäkring från T-H på en gammal bil jag har...och jag har inte för mig att den var på full bonus som jag uppgav......alltså: jag kommer inte att ha råd med hoj i år.

Faan den bistra sanningen kommer i fatt mig. Alltså man jobbar som konsult och man har inte råd att äga en riktig båge....(jag sänker mig inte till Offroad eller custom= de kommer väl höjas nästa gång...)
Jag trodde att när man väl började jobba skulle man ha råd med det man ville......men så är det ju inte......

Jag är grymt impad av er som kan leva på gröt eller köra trafikförsäkrat för att få köra hoj...det kan inte jag...

När jag kollade hoj i höstas tänkte jag, susab de kommer nog höja snart, och mycket riktigt....nu höjer de dj---larna.

Man skall ju inte hoppas på att man skall bli gammal men i detta fallet så är det tyvärr det ända som hjälper.....

Jag kommer att hänga kvar som supporter här på Sporthoj.com men tyvärr kommer det nog inte bli ngn hoj i år.....faaaan va trist!!!!!!!

///M :(

Nu skall vi inte tycka synd om oss själva!

Chris Ashs utmärkta tips:

*Köp 1st racekörd Aprilia RS250 med originaldelarna till.
*Regga skiten
*Lås skiten ordentligt
*Teckna 1 st prima trafikförsäkring
*Gazza helvete!

Mingves

Guest
tror ni man kan få en rs för <30kkr?

/m

Last edited:

Mingves

Guest
Men jag har hört att hans läcker olja ;)
Och vill inte han ha mer än 30kkr?
//M

Mingves

Guest
Jovisst låter det mycket...men jag vill ju inte pröjsa mer än 1000kr/månad för en sport touringhoj.....det är ju inte direkt en racer....sedan kan man ju gissa vad som händer nästa år.....alla som inte har haft råd med en racer satsar på klass 5 eller 6 och detta kommer ge högre premier i dessa klasser...se Supermotard och offroad......det hände där...

Jag kommer nog att försöka att gå på förslaget RS 250 ochj trafik/halv

//M

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Leta vidare, det är inte kört.
Jag är 26 år och har en ZX9R -96 och får betala lite drygt 7000 kr i halvförsäkring om jag har den påställd cirka 7 månader /år. Med andra ord, det borde inte vara helt omöjligt för dig heller!!!
Kämpa vidare, ge inte upp. (Läs detta som ett mantra)

Mingves

Guest
Jag kan flyga jag är inte rädd......Jag kan försäkra det är inte kört....

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Verkar väldigt konstigt.
Har du haft körkort i en vecka och aldrig ägt ett fordon tidigare?

CBR900RR -00 på mig 24år körkort i 7år = 20000:- Hel/hel

Mingves

Guest
Jorå jag har allt haft bilar men bara under sommaren....och det i totalt ca 4 månader....
Bilkort har jag haft sedan 1994 och mc sedan maj 02....det är det som skiter till premien....

///M

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
13.000 spänn??

Min SV bor hos Susab för 6700:- hel/hel.
26 bast i ståkkålm. Kan inte minnas att de bryr sig om hur länge jag haft A-kortet.

Nåt luktar fisk vad gäller din premieoffert...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Finns väl många äldre hojar som borde vara vettiga alternativ och inte behöver helförsäkras? Tänker på typ Old Gixxers m fl. Det är klart grabben ska ha hoj! Du vet ju att du kommer att förbanna dig själv annars för att du inte försökte tillräckligt när du ser alla andra hojar ute i vårsolen. ;)

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Mingves skrev:
Jorå jag har allt haft bilar men bara under sommaren....och det i totalt ca 4 månader....
Bilkort har jag haft sedan 1994 och mc sedan maj 02....det är det som skiter till premien....

///M

Jag bor i bockbrännarstaden och frågade premien på en Kawa ZX11 (zzr1100) med 108kW och billigast fick jag ned den till 9200 hel/hel och det resonerar jag vara skapligt (för dyrt för mig men ändå) med tanke på effekten.

Jag tog mitt A-kort maj -02 är över 32.

Ring och tjata på FB så kanske dem ger med sig.

sudden

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu....
Ojdå, så dyrt!!! Min tjej som inte har tagit kort ännu och är 21år skulle få ca 5000:- hel år helförsäkring hos B&M.
Själv pröjsar jag 8500:- för min 00:a R1 för påställd 6 mån...
Sug på den ni... Livet på landet.... Är 28 och full bonus hos Trygg Hansa.

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Mingves skrev:

///M

Min Sv ville Susab ha 2900kr för hel/hel
Har haft KK sedan 1986 och mckort sedan juli -02

Det ni! :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring