Nu har jag gjort det.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Efter att ha kommit hem från jobbet och kastat i sig en middag bestående av två ost mackor så tänkte jag att jag skulle ut och åka i det fina vädret. När jag kommer ut på parkeringen så står en granne och håller på att lacka över lite rost på sin bil. Han börjar prata en massa och berättar om att han haft MC tidigt åttital och önskar att han hade råd med en nu, mm, mm. Sen kan han inte sluta och jag är lite ivrig att komma iväg. Men i med öronpropparna så att han fattar att det inte är idé at prata mera. Sen på med resten av utrustningen. Startar och börjar åka extra sakta så att han inte ska tro att man gör sig till. Då börjar det plötsligt durra i hela cykeln. Jag åker drygt en meter rakt fram på den med grovt sandade asfalten rakt fram, då jag inser att skivbromslåset är kvar. Stannar tar loss det samtidigt som jag säger åt grannen att man kanske ska och låsa upp också. Men tur nog så blev det inte ett märke på gaffeln beroendepå att jag körde iväg så försiktigt. Tur som en tokig hade jag att jag inte vurpade på det underlaget med.

Jag har en slangbit på nyckeln så att jag inte ska glömma låset med tydligen hjälpte inte det när det kommer grannar och pratar. :rodnar

Nej, man får vara taksam för grannar som inte klagar på att man kör MC. Man får vara tacksam för att det inte blev några skador. Framför allt så får man vara tacksam för att jag inte vurpade på det underlaget. :)

Undrar vad som kommer att hända nu när man haft sån tur? Meteroitkrock kanske? :skrämd

/Tacksam

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Magnet på tändningslåset är en hit! (Funkar dock inte vidare bra om någon har varit på låset med en skruvmejsel, och petat bort magneten :( )

/FW

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
watson skrev:
Magnet på tändningslåset är en hit! (Funkar dock inte vidare bra om någon har varit på låset med en skruvmejsel, och petat bort magneten :( )

/FW

Slangbiten som jag flyttar mellan nycklarna har som sagt funkar hittills. Men det är ju det där med simultanförmåga. Prata och göra nåt samtidigt. :eek: Skulle säkert blivit lika med magneten. :(

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag är expert på att köra med stödet nerfällt.
Har dock bara lyckats göra det 1 gång hittills.
Ibland är det bra att ha en relapse bakom sig som tutar på en!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Å nej! Min suzze går så fint med stödet ute så........testade senast imorse :D Gick bra den gången med.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Brukar inte folk ha en såndär liftkortsgrej på låset som dom drar upp och fäster i styret med gummisnodd eller så? Det måste ju vara svårt att missa. Jag kör bygelås i bakdrevet, då kommer man inte så långt.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Mr. Fraghappy skrev:
Är det bara sucke hojar som har den funktionen :confused:

anledningen till att jag frågar är att kag bara kört såna :squid

Nja... Jag har kört kawa med den funktionen oxå... tror jag... :p Jag har egentligen ingen koll, så jag tycker att du ska fråga experten! :tummenupp

/Fröken fräken

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Rymding skrev:
Efter att ha kommit hem från jobbet och kastat i sig en middag bestående av två ost mackor så tänkte jag att jag skulle ut och åka i det fina vädret. När jag kommer ut på parkeringen så står en granne och håller på att lacka över lite rost på sin bil. Han börjar prata en massa och berättar om att han haft MC tidigt åttital och önskar att han hade råd med en nu, mm, mm. Sen kan han inte sluta och jag är lite ivrig att komma iväg. Men i med öronpropparna så att han fattar att det inte är idé at prata mera. Sen på med resten av utrustningen. Startar och börjar åka extra sakta så att han inte ska tro att man gör sig till. Då börjar det plötsligt durra i hela cykeln. Jag åker drygt en meter rakt fram på den med grovt sandade asfalten rakt fram, då jag inser att skivbromslåset är kvar. Stannar tar loss det samtidigt som jag säger åt grannen att man kanske ska och låsa upp också. Men tur nog så blev det inte ett märke på gaffeln beroendepå att jag körde iväg så försiktigt. Tur som en tokig hade jag att jag inte vurpade på det underlaget med.

Jag har en slangbit på nyckeln så att jag inte ska glömma låset med tydligen hjälpte inte det när det kommer grannar och pratar. :rodnar

Nej, man får vara taksam för grannar som inte klagar på att man kör MC. Man får vara tacksam för att det inte blev några skador. Framför allt så får man vara tacksam för att jag inte vurpade på det underlaget. :)

Undrar vad som kommer att hända nu när man haft sån tur? Meteroitkrock kanske? :skrämd

/Tacksam

Har en granne som åker hoj i 55 års åldern han kommer jämnt o tjatar om diverse saker, helt klart tr :tummenupp evligt

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping