Nu har jag landat.. i Östersund!

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Tjena alla Umcc´are!!!! :yoparty

Nu har jag äntligen landat i Östersund (av alla ställen :rolleyes: )

Jag börja med att säga att jag, än så länge trivs här) har varit och åkt en
massa skidor och kollat på skotercross som tidsfördriv... Nu skall jag väll ta och jobba lite här också är det tänkt.

I lördags så drog 2 st isdubbade enduromaskiner rätt över isen (storsjön) så det finns hopp om liv i denna stad också.

Skotercrossen i Söndags va riktigt roligt det också, Fick chansen att höra och röra Yamahas nya 4-takts maskin för skotercross. Grymt ljud men tyvärr för lite pulver i den så den blev efter direkt och hade väldigt svårt att hävda sig i racen. Janne Tapio va överlägsen som vanligt och hoppade högre och längre än alla andra i hopp!! :Bugar :Bugar Han är helt enkelt grym på att köra....

Tyvärr så var jag lite morgontrött på söndagen och glömde kameran hemma så några bilder blev det tyvärr inte. Jag skall dock fota lite så att ni får se hur fint man kan bo i Östersund sen :lol

Hade gott på er alla!!!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Roligt att höra att du trivs :)

Snart vill vi komma på inflyttningsfest :fyllisar

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Grusbuse skrev:
Tjena alla Umcc´are!!!! :yoparty

Nu har jag äntligen landat i Östersund (av alla ställen :rolleyes: )
Vaddå äntligen? Östersund är ju bra bara det inte låg så ocentralt... :tungan
Lite avis på dig som har fått se på skotercross i världsklass. Å andra sidan missade du en hel del som inte kunde vara med på Böjernscrossbana i torsdags. Årets racer från Skidoo är grym! :tummenupp Leif gjorde en ofrivillig 12:a i starten på ett av heaten så nog är det pulver i maskinen. :3freak Sedan fick jag möjlighet att provköra nya Mach Z:an. Det blev :kär på en gång, VILKEN SKOTER!!!

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Ja alltså det hade ju varit ett underbart race att se dig på en Mack Z mot Leif på hans nya racer!!! :3freak

Men jag skall se till att jag kommer och hejjar på dig den 26 feb om du kommer "ner" och kör racet då.. Fast om du inte kör så har jag ju alltid VM-tävlingen att titta på istället :7peta

Det blir hur mycke sånt skoj som hellst nu under våren. Det är ju Snowrally snart också... Så jag lär inte bli göralös på helgerna här inte... :yoparty

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Varför i hela världen flyttar man från Umeå till Östersund? Tja, välkommen ändå :D Du får väl hänga på och åka i sommar då...

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Tjena!

Tja va säger man.. tjejer (ang. anledningentill att man flyttar hit) :rofl

Men jag trivs ändå rätt bra här.. ganska likt som umeå faktiskt.
Sen så har jag ju skidåkningen på vintern så jag överlever..

Självklart skall jag med och åka en massa i sommar, låter skoj det..
Ni måste ju helt klart visa alla krokiga vägar här runt omkring :yoparty

Jag jobbar som datakonsult just nu förresten..

Ser att ni hade kinamoppar... jag har ju självklart en också.. Ni råkar inte ha nått roligt ställe att köra dessa under vintern? :D :D

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Grusbuse skrev:
Tjena!

Tja va säger man.. tjejer (ang. anledningentill att man flyttar hit) :rofl

Men jag trivs ändå rätt bra här.. ganska likt som umeå faktiskt.
Sen så har jag ju skidåkningen på vintern så jag överlever..

Självklart skall jag med och åka en massa i sommar, låter skoj det..
Ni måste ju helt klart visa alla krokiga vägar här runt omkring :yoparty

Jag jobbar som datakonsult just nu förresten..

Träffade en datakonsult i Vemdalen igår som flyttat till Östersund pga tjejen. Kan det vara så att det var du???

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Grusbuse skrev:
Tjena!
Ser att ni hade kinamoppar... jag har ju självklart en också.. Ni råkar inte ha nått roligt ställe att köra dessa under vintern? :D :D

Nej inte än tyvärr, dock så lär det bli rejält med åka till sommarn då det är många som skaffat kinamoppar, det är bara Lurch som är lat o inte orkat beställa :gnissla

Men man kanske kan dra igång nåt iofs, det finns ju gott om tomma lokaler. Kanske borde kolla upp det där lite närmare. Var i stan bor du då? Kul med fler hojåkare i stan oxå.

Last edited:

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
An3Azz skrev:
Nej inte än tyvärr, dock så lär det bli rejält med åka till sommarn då det är många som skaffat kinamoppar, det är bara Lurch som är lat o inte orkat beställa :gnissla

Men man kanske kan dra igång nåt iofs, det finns ju gott om tomma lokaler. Kanske borde kolla upp det där lite närmare. Var i stan bor du då? Kul med fler hojåkare i stan oxå.

Jag bor mitt inne i stan på Postgränd och har fått tag på gratis garageplats till mina hojjar i samma hus :yoparty

Det borde ju vara så att det kan finnas lite överallt.. jag far ju runt på mycke företag, man kan ju höra med dom om dom har några outnyttjade stora garagelokaler gratis till oss... :hihi

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Grusbuse skrev:
Jag bor mitt inne i stan på Postgränd och har fått tag på gratis garageplats till mina hojjar i samma hus :yoparty

Det borde ju vara så att det kan finnas lite överallt.. jag far ju runt på mycke företag, man kan ju höra med dom om dom har några outnyttjade stora garagelokaler gratis till oss... :hihi

garage mitt i stan, damn. Mekvänligt lr flerbilsgarage? Ja men det får ju helt klart kollas upp med minimotorejsingutrymme ;) Man skulle ju kunna träffas över en kaffe nere på byn lr nåt nu under vintern

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning