Nu har jag ställt av...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ställde av hojen nu idag. Ser ändå ut att vara kallt hela helgen och jag har knappast tid att åka nåt ändå...

Tror jag ska hålla på och ställa av och på hela sommaren...alltid tjänar jag nån tusenlapp och det är ju inte speciellt jobbigt heller...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Då kanske du har råd med ett drivpaket efter sex säsonger...... :1pajas

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
cbjorkman skrev:
Ställde av hojen nu idag. Ser ändå ut att vara kallt hela helgen och jag har knappast tid att åka nåt ändå...

Tror jag ska hålla på och ställa av och på hela sommaren...alltid tjänar jag nån tusenlapp och det är ju inte speciellt jobbigt heller...
Hur fungerar det med skatten? Du får väl ett nytt skattemärke för varje påställning, känns ju lite bökigt med skrapa märke, klistra ditt ett nytt, skrapa osv, men kanske är det värt det i slutändan. På skotersidan är det rätt vanligt med påställning på helgerna och avställning på veckorna men man betalar ju ingen skatt på skoter.

P.S idag hämtar jag min nya hoj D.S :rock :D :) :kär :squid :lol

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Nu har jag ställt av...

RJ skrev:
Hur fungerar det med skatten? Du får väl ett nytt skattemärke för varje påställning, känns ju lite bökigt med skrapa märke, klistra ditt ett nytt, skrapa osv, men kanske är det värt det i slutändan. På skotersidan är det rätt vanligt med påställning på helgerna och avställning på veckorna men man betalar ju ingen skatt på skoter.

P.S idag hämtar jag min nya hoj D.S :rock :D :) :kär :squid :lol

Jag behöver inte vänta tills jag får ett skattemärke som går att skrapa...det går bra att knappa in behörighetskoden från regbeviset när jag ställer av...

Ny hoj...silverfärgad...inte en R1:a va??
(isåfall blir jag avundsjuk)...bild??

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
InTrUDeR skrev:
måste man inte besiktiga hojen efter varje påställning??

Nope. Besiktningen har inget med av och påställning att göra utan sker årsvis/alt . vartannat år.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Nu har jag ställt av...

cbjorkman skrev:
Jag behöver inte vänta tills jag får ett skattemärke som går att skrapa...det går bra att knappa in behörighetskoden från regbeviset när jag ställer av...

Ny hoj...silverfärgad...inte en R1:a va??
(isåfall blir jag avundsjuk)...bild??
Men frågar de inte om den fyrsiffriga koden som finns bakom de gråfältet på skattemärket, eller står den koden också på regbeviset? :confused:

Hojen, jo det blev en silverfärgad R1:a. Ville hellre ha en röd men fick bättre pris på en silver, å den ser ju inte så pjåkig ut den heller...

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
följdfråga:

då undrar jag en liten sak...

en kompis till mig funderar på att *host* sälja *Ööh* sin CBR 600 p.g.a. att det är för dyrt, han betalar c:a 3000:-/mån för försäkring och lån så han funderar på att sälja, han kör inte så värst mycket heller. Men jag frågade om han inte kunde ställa av den när han inte kör och sen ställa på den så fort han ska ut, för det går väl att ställa på hojen igen samma dag man ska köra väl??

men han sa att vid varje påställning måste han besiktiga hojen så det blir för krångligt tyckte han........men det är alltså fel då eller.....man måste alltså inte besiktiga hojen vid varje påställning.....detta innebär ju isf att han inte behöver sälja sin hoj, han kan ju isf ställa av den och sen ställa på den igen när han ska ut å köra......är detta rätt eller fel??

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: följdfråga:

InTrUDeR skrev:
då undrar jag en liten sak...

en kompis till mig funderar på att *host* sälja *Ööh* sin CBR 600 p.g.a. att det är för dyrt, han betalar c:a 3000:-/mån för försäkring och lån så han funderar på att sälja, han kör inte så värst mycket heller. Men jag frågade om han inte kunde ställa av den när han inte kör och sen ställa på den så fort han ska ut, för det går väl att ställa på hojen igen samma dag man ska köra väl??

men han sa att vid varje påställning måste han besiktiga hojen så det blir för krångligt tyckte han........men det är alltså fel då eller.....man måste alltså inte besiktiga hojen vid varje påställning.....detta innebär ju isf att han inte behöver sälja sin hoj, han kan ju isf ställa av den och sen ställa på den igen när han ska ut å köra......är detta rätt eller fel??
Motorcyklar skall besiktas vartannat år under de tio första åren (tror jag), ställer du då på hojen under ett besiktningsår så skall hojen följdaktligen besiktas. MEN man besiktar bara en gång naturligtvis under förutsättning att du inte får ombesiktning p.g.a slitet bakdäck etc, etc :rodnar
M.a.o du kan alltså ställa av och på precis som du beskriver utan att behöva besikta varenda gång.

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Re: Re: följdfråga:

RJ skrev:
Motorcyklar skall besiktas vartannat år under de tio första åren (tror jag), ställer du då på hojen under ett besiktningsår så skall hojen följdaktligen besiktas. MEN man besiktar bara en gång naturligtvis under förutsättning att du inte får ombesiktning p.g.a slitet bakdäck etc, etc :rodnar
M.a.o du kan alltså ställa av och på precis som du beskriver utan att behöva besikta varenda gång.

ok....thank´s.....då vet jag

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Nu har jag ställt av...

RJ skrev:
Men frågar de inte om den fyrsiffriga koden som finns bakom de gråfältet på skattemärket, eller står den koden också på regbeviset? :confused:

Hojen, jo det blev en silverfärgad R1:a. Ville hellre ha en röd men fick bättre pris på en silver, å den ser ju inte så pjåkig ut den heller...

Jo den fyrsiffriga koden efterfrågas...men det går lika bra att fylla i den femsiffriga behörighetskoden som står på regbeviset...iaf gick det bra för mig för jag har inte hunnit få nån skrapkod.

Silver/svart R1:a *dräggel* ... kom på att min e ju röd och jag kan utan vidare byta bort min mot din...då får du ju helsystem och larm och grejer också...deal? :crash

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Nu har jag ställt av...

cbjorkman skrev:

Silver/svart R1:a *dräggel* ... kom på att min e ju röd och jag kan utan vidare byta bort min mot din...då får du ju helsystem och larm och grejer också...deal? :crash
NOPE!!! :cool:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu har jag ställt av...

cbjorkman skrev:
Jag som bara ville vara snäll...
Du é då för go.
Däremot kan jag låna dina kåpor när jag skall köra bana, borde gå med lite pill att få de att passa. Javisst ja, jag behöver din bensintank också. Ska vi säga så, kompis. :rolleyes:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nu har jag ställt av...

RJ skrev:
Du é då för go.
Däremot kan jag låna dina kåpor när jag skall köra bana, borde gå med lite pill att få de att passa. Javisst ja, jag behöver din bensintank också. Ska vi säga så, kompis. :rolleyes:

NOPE!!! :cool:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
he he he...mera :D :D :D
ni är ju för skojiga......

tänk på att vara rädd om era kedjor :tummenupp :tummenupp

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Efter körningen den 1 Maj ställer jag också undan hojen en stund. Inte lönt att ha den inregad när man inte är hemma och vädret är piss.
Och bara för att ALLA ska veta så åker jag till Brasilien på fredag :cool: :cool: . Så ni får ha en trevlig klubbfest utan mig denna gång. Men det är väl ingen som saknar lilla mig. Det ska möjligen vara Eva då, för hon och jag skulle stå bakom baren. Men jag gjorde en liten omprioritering där, dumma mig :(
Vad är väl en Carperinja, magdansande kvinnor och 20 grader varmt, mot en fest på klubben :rock :rock

Ps//
sa ja det föresten att jag skulle till Brasilien på fredag :D :D :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende