Nu har jag ställt av...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Även årets säsong tog slut...ställde av hojen nyss och nu är det bara att vänta tills våren igen :(

Blev väl en säsong med inte allt för bra väder. Några av höjdpunkterna är helt klart Deltaträffen och våran bankörning på mittsverige. Vet inte hur många mil det blev i slutändan, gissningsvis 450+ nånting.

Nu ska jag börja ladda för nästa säsong...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
jag har åxå ställt av nu.

120 mil (ungefär)......dvs 100mil...typ
på 7 dar

summering
2 däck
1 hjälm
1 kraschpuck
1 motor som behöver en översyn (2:ans växel)
XXX liter bensin
XXX kr skuld till RJ och kingking :huvet

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
Ställer aldrig av.. varken stora eller lilla... men än så länge...
Fireblade= ca 100-120 mil..
Gorilla= 306 mil i skrivande ögonblick...

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Har aldrig ställt av heller
Men denna sommar inklusive semester (1½ vecka = 300 mil) så blev det ca 350-370 mil.

Funderar på att sälja istället och kanske hitta nått annat senare.

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Ställa av? :O Jag har nyss köpt en hoj i övik som jag hoppas kunna köra hem om ca 2 veckor :p dock känner jag mig lite överoptimist vad den saken gäller. Dock kan jag knappt vänta till nästa säsong :)

ps. Det är en Thunderace jag införskaffat :p

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Ställa av?

Besiktade in skogsmullecykeln på måndagmorron så det är väl nu säsongen börjar eller......? :va

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
En Fransvalp behöver man inte ställa av, den ställer man på pallbockar...

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Haha detta är så sjukt snett.. Idag.. 8 oktober så stöter jag på (mellan min färd från örträsk till umeå) fler hojjar än jag totalt sett under hela säsongen, först en glidare och en sporttouring vid OKQ8 macken i vännesby.. sen ett stoort gäng med glidare som avslutades med en goldwing (kan ha varit 10 st kanske?) som färdades bort från umeå på rakan efter konsum brännland (från vännäshållet sett)

i sommar har jag kanske sett... 3 hojjar och nu då det är nära dödsgränsen för hojåkning så ser jag stora gäng :p

edit: glömde säga att jag såg ett st sporthoj(vet inte vilket märke) på Nolia också, kan det ha varit någon av er? :tungan

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ja då var det gjort...

Avverkat min alldeles första MC säsong idag... ställde av hojen idag... Tog körtkortet den 21 juni i år... kört c:a 700 mil med min gamla GSX600F -97 och har hunnit cirka 230 mil med den jag har nu..

Säsongen måste jag säga har varit mycket bra! Har sett fram emot mitt MC kort hur länge som helst, så att i sommar äntligen kunna köra MC har varit grymt! Nu är det bara att sätta igång att längta till våren!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Och igår fick man äntligen fingrarna ur och smorde in skinnställ, skor och handskar innan man bar ner dom i förrådet... Lite trist var det allt.. helst när man tänkte på hur länge det är kvar till man får bära upp dom igen... :(

Jaja... man får väl gå i ide eller nåt..

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Köp en enduro/cross och brassa året runt då slipper ni må dåligt över vintern. Ni borde testa i alla fall dubbdäcks åkning...jag lovar...tycker ni inte det är kul då tycker ni inte om att köra hoj :)

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Är sugen på en fiddy med dubb, men vet inte riktigt om plånboken tillåter det... annars får man väl vänta tålmodigt till våren... :/

Har ju en gammal 125a från 89... Men den som en påse skit när det är kallt (Har inte orkat bestycka om den, bara testat den lite på vintern) och jag orkar inte börja släpa hit den... har den uppe i Kiruna.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...