nu inköpt NSR

unamed

Guest
Tja.. jag köpte mej en NSR 89 för inte så länge sedan..

Men tycker den låter ganska fjutigt " har dragit pluggarna å effektsystem sitter på"

men är det något man kan göra hemma. för att den ska bli mer mustigare i ljudet eller farten :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Öppet luftfilter... Låter mullrigare...

Den kommer inte gå snabbare eller bli vassare (marginell skillnad isf), den kommer dra mer soppa och du måste gå upp i huvudmunstycke. Men vill du ha gött ljud är det ju värt det...

unamed

Guest
NSR_Martin skrev:
Öppet luftfilter... Låter mullrigare...

Den kommer inte gå snabbare eller bli vassare (marginell skillnad isf), den kommer dra mer soppa och du måste gå upp i huvudmunstycke. Men vill du ha gött ljud är det ju värt det...

ok.. men vad menar du med "måste gå upp i huvudmunstycke" :confused:

vilka luftfilter passar?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
unamed skrev:
ok.. men vad menar du med "måste gå upp i huvudmunstycke" :confused:

vilka luftfilter passar?
I förgasaren sitter ett munstycke som bestämmer hur mycket bensin som kommer igenom, för att få rätt blandning på luft/bensin.... Skaffar du öppet filter, typ KN filter, får hojen förmycket luft o förlite bensin, att köra så är inte bra, då är det stor risk att hojen skär... Så dår får du skaffa ett större munstycke i förgasren för att kompensera att hojen får mer luft, så att säga...

Bra fråga, inte en aning, kör med orginalfilter själv... Har funderat på öppet, får se vad det blir av det... Men släng iväg ett PM till Solitude, tror han har koll på det...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Koniskt filter passar inte på gamla modellen (JC20) utan modifiering.

Man får antingen ta bort luftburken helt, eller skaffa en "adapter" så att man sätter filtret inuti luftburken.

Men varför? :va

Jag tycker att min låter skitgött, ändå har jag kvar en strypning i hojen. :)

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
unamed skrev:
Tja.. jag köpte mej en NSR 89 för inte så länge sedan..

Men tycker den låter ganska fjutigt " har dragit pluggarna å effektsystem sitter på"

men är det något man kan göra hemma. för att den ska bli mer mustigare i ljudet eller farten :tummenupp

jag tycker att den låter häftigt utan effektsystem i alla fall vid 10500 varv :tummenupp

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Öppet filter gör en hel del ljudmässigt, dock kan det vara lite svårt att få den att gå bra med det i vissa fall. Gå ut och mät hur stor anlutningen ska vara. Touringbutiken har en hel del filter har jag för mig, de bör ha passande storlek för din hoj. Och glöm som sagt inte att bestycka om efteråt.

Kul med en till från Skövde förresten. Har inte sett någon NSR i stan någon gång, enbart TZR:er.

unamed

Guest
Estremo skrev:
Öppet filter gör en hel del ljudmässigt, dock kan det vara lite svårt att få den att gå bra med det i vissa fall. Gå ut och mät hur stor anlutningen ska vara. Touringbutiken har en hel del filter har jag för mig, de bör ha passande storlek för din hoj. Och glöm som sagt inte att bestycka om efteråt.

Kul med en till från Skövde förresten. Har inte sett någon NSR i stan någon gång, enbart TZR:er.

Nä men titta en Skövde bo :)

Men jag tror jag struntar i öppet filter, testade startgasen förut men inget hände.

men testade NSR :en förut å den gick jävligt bra ( lite kalt bara :D )

så nu är jag bara nöjd !

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...