Nu kör Vi!

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Helly.
Efter att ha sneglat på polaren, som under gymnasietiden gled förbi utanför klassrummet på bakhjulet med alla blickar efter sig, så undrade man vart han hade lärt sig det där.
När han väl kommit in på parkeringen, tagit av sig hjälmen och gjort en riktig baywatch swing med håret och dragit handen genom det för att lägga de sista hårstråna tillrätta så drägglade brudarna efter honom och matteläraren blev ens inte arg över att polaren missat halva lektionen, utan tittade på honom med avund.

När polaren skrivit lite autografer på vägen in och var klar med det var det läge att ta fram datorn. Det är ju inte helt obefogat att bli lite avundsjuk och kanske lite förbannad. Tänk er själva. Jag får gå upp tio minuter innan honom varje dag eftersom han kan ta Mcn till skolan, medans jag måste gå.
Inte nog med att han nöjer sig med tio minuter, utan sover tio minuter till och sedan går han upp. Han kommer försent och blir förlåten.
Jag går upp och fixxar frillan i sju minuter, bara för att ha störst chans att attrahera tjejerna. Då glider han in, sjutton minuter sent. Kammar till frillan, med handen, och vipps är han Idol.

Det är orättvist här i världen.
Jag bestämde mig då, någon regnig marsmorgon, att jag skulle bli som han.
Men jag var ju tvungen att veta vart han lärt sig allt. Nästa morgon gjorde han samma sak igen, bakhjulet, hjälmen, baywatch, autograferna, datorn.
Då såg jag chansen, när datorn var uppslagen och lysande klar.
Då i det ögonblicket, jag smög mig sakta fram bakom honom, som en Jägarsoldat, såg jag vad det var han tittade på.
Vad var det, ett forum, ja, vad stod det...
Nu var jag så nära, att jag kunde känna blandningen mellan doften av kedjewaxet, som han använt på hojjen kvällen innan, och han nya luktande fragrance.
Jag gick lite närmare och såg vad det var, helt plötsligt föll paletten ner och jag förstod.
Han hade lärt sig allt på sporthoj.com.
Där kom min räddning, nu visste jag hur vägen till framgång gick.
Det var en obeskrivlig kännsla, och jag hoppas kännslan var befogad.

Fick senare tillfälle att köpa polarens hoj, och det är den jag övar på nu. Ska lära mig köra på bakhjulet, men framför allt måste jag lära mig Baywatchswingen.

Polaren är 'Valentinic' och brudarna dregglar fortfarande efter honom, fast nu ännu mer, då han kommer inbromsande på framhjulet, i sin R1.

Vi är nu 21 och gymnasietiden är över. Men för mig har MC eran nyss börjat.
Så nu hoppas jag ni förstår hur mycket jag litar på er här att Jag skall få ett fortsatt drägligt liv.
Visst, i skuggan av Baywatch Valentinic, men en ny dag gror och skuggan äts sakta upp...

Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Heheh,, lycka till Mekahno. Sedan när både Baywatchswingen & bakhjulsåkningen sitter så kan du ge dig på "fuckyou-burnouten"... You have much to learn, young padawan... :tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Hahahaha, skön berättelse. Det återstår väl bara en enhandsstoppie för din del för att komma först i ledet:yoparty

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Hmm, luktar lite gayvarning här, nått för gay tråden kanske... :D

Vissa har det, vissa har det inte. Så är det bara :rolleyes:

Men det är bra, stå på dig, öva öva öva.. :yoparty

sid1996

The Dude
Gick med
23 May 2005
Hoj
Gangsta-orange
Hahahaha, skön berättelse. Det återstår väl bara en enhandsstoppie för din del för att komma först i ledet:yoparty

Japp, för det är få saker som får brudarna tokiga som när man gör en stoppie samtidigt som man drar handen genom håret...

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ett litet tips: Kör med tonat visir, da kan du halla brudarna i tranande ovisshet länge..länge....länge......:tuttar

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Hahaha, fan vad man garva ! Det var tider det! :D

Visste inte att jag hade så stort inflytande pårej. :tuttar
Hoppas FZR:en är lika mycket slitvarg för dig, som den var för mig iaf.
Får ta och öva Handengenomhåret och körapåbakkhjulätt nån dag när du fått kortet då ! :tummenupp

Last edited:

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Putte aka Valentinic, Jag kirra ju kortet i veckan, tisdags. Så 'cexet' har fått jobba ordentligt.
Fick du upp den på baken när den var strypt?

Palmas. Det är ju ett fint knep. Men det vore att ta bort en stor teasinggrej, med tanke på att mina ögon är det enda brudarna gillar, och med visir så är jag inte så mkt för världen, kanske.

Tack alla för det varma välkomnandet.
Synd att jag missade onsdagens sammåkning, men det kommer nog fler chanser.

Nu skall jag ut och köra buss! 76an i sthlm.

Last edited:

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Ja, va härligt! Jag tror vi har en poet ibland oss!!!
Missuppfatta mig rätt men alla "brudar" dräglar inte över killar som kör vårdslöst (- och baywatch är hopplöst ute, om du inte viste) De flesta "brudar", inkl jag, himlar med ögonen/håller för öronen vid dyliga övningar.
Jag gillar din story! Skriv mer!
Ha så kul i sadeln. Kör med skallen!

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Putte aka Valentinic, Jag kirra ju kortet i veckan, tisdags. Så 'cexet' har fått jobba ordentligt.
Fick du upp den på baken när den var strypt?

Palmas. Det är ju ett fint knep. Men det vore att ta bort en stor teasinggrej, med tanke på att mina ögon är det enda brudarna gillar, och med visir så är jag inte så mkt för världen, kanske.

Tack alla för det varma välkomnandet.
Synd att jag missade onsdagens sammåkning, men det kommer nog fler chanser.

Nu skall jag ut och köra buss! 76an i sthlm.

Nämen då får man väl ta och säga grattis då ! :födelseda
Det är skönt när den biten är över !
Att slanga en strypt FZR är nog lite svårare ! Men chilla du på den punkten, vi vill inte ha en bortgången Adam ! Det kommer när det kommer, både döden och wheeliesarna ! :D

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
citat:Men jag var ju tvungen att veta vart han lärt sig allt. Nästa morgon gjorde han samma sak igen, bakhjulet, hjälmen, baywatch, autograferna, datorn.

HAHAHAHAHAAA yiihaaa, bra skrivet skrattar än:)

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Valentinic.
Sant, jag skall köra lugnt och försiktigt. Tänker på Göthe och Mattson!

Bakgrund:
Göthe var klasskamrat med oss, (Valentinic, Timon, Jag) och Mattson var lagkamrat i bandyn. Dom var med om en olycka varav Mattson fick betala med sitt liv, Göthe med skador och minnen.
Så klart man försöker hålla igen och köra med skallen.

Men man måste ju, av utbildningskäl, träna på bakhjulet och framhjulet.
Sen av Darwinismen skäl måste man ju öva på baywatch moves, bakhjulet och framhjulet.
Sen tror jag inte riktigt på vad Qin4st säger. Brudar dreglar faktiskt över killar som kör mot rött, gör fuckuburnouter och bromsar in på framhjulet. Så där har du fel.

Ja Lam-Kaka. Det är faktiskt Valetinics fel. Eller kan bli.
Tänk vad han inspirerade mig till att fixxa körkort. Igår skjussade jag hem polarn från jobbet och inspirerade honom till att ta körkort. Det fick konsekventer av att han nu prioriterar A kort framför B kort. När han gjorde misstaget att berätta detta för sin Mor löpte hon amok i köket där dom satt. Hon ringde genast Mormorn och berättade detta. Mormorn, som hade sparat ett par tusen för att sponsra polarens B kort, blev nu förtvivlad över vad barnbarnet fått för sig och frös dennes bankkonto.
Det fick konsekvenserna av att Polaren inte kan nyttja dom pengarna och inte kunde köpa varken lektioner eller bil.
Så där står han. Helt själv och utlämnad.

Och det är ditt fel Putte.

Nu skall jag ut och köra buss.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...