Nu måste vi skärpa oss.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Som ordförande blir jag djupt orolig när jag läser detta.
Snart får dom korn på oss och då ligger vi risigt till.
För jag hörde att en av våra medlemar sa att han kört över 10 km/t för fort på motorvägen mellan stöcksjö och stan...
Jag vill inte att vi ska va nån kriminell mc-klubb, så sköt er nu...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927381,00.html

Blackwelder

Livsnjutare
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda CB1300 SA -06
Vad säger man om detta förslag?

:dummer :finger :mad:

Thomas Lekander, olycksanalytiker på Vägverket är orolig. Statistik från 2006 visar att antalet trafikoffer totalt minskade kraftigt. Samtidigt har mc-offren ökat med 21 procent.

"Det är inte lätt att göra något. De som kör mc är en högriskgrupp och vi är oroade av det ökade intresset", säger Thomas Lekander.

Svårigheten är att hitta åtgärder.

"Lite raljerande kan man säga att det bästa vore om man förbjöd motorcyklarna. Samhället borde köpa upp dem, jag tror inte det skulle innebära någon ekonomisk förlust", säger Thomas Lekander.

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Fattar inte varför man ska hoppa på en grupp så fullständigt. Motorcyklister verkar vara nåt direkt nedstiget från helvetet. Men visst allt som kan vara potensiellt farlig förbjuder vi...

Undrar om det var nån som dog av alkohol eller påföljder av alkohol ifjol :rolleyes:

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
5000 dör av rökning varje år.
40 personer drunknar varje år.

Förbjud allt och spräng hela skiten i luften.

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
ja sätt åt dom jävla rökarna det är ju inte ens roligt varför ska vi bekosta vård av såna

tycker finland går före på ett bra sätt är du fet så blir vården dubbelt så dyr det verkar ju smart

med samma tanke sätt borde glidare och andra tunga MC vara svindyra och lätta sport hojar billiga att vårda :D

Last edited:

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Hörde idag att Reinfeldt och hans gäng inte vill införa 0.2 promillesgräns för båtfolket...:confused:

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
nu ska jag ner på kommunalrikskongress i nämnda parti 8-9 mars i örebro så den frågan år inte avklarad ännu det är många i norrlandslänen som håller med i frågan att det ska vara samma regler i alla fortskaffningsmedel även om dom går på vattnet

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
"Thomas Lekander, olycksanalytiker på Vägverket är orolig. Statistik från 2006 visar att antalet trafikoffer totalt minskade kraftigt. Samtidigt har mc-offren ökat med 21 procent."

Både läste och hörde om det där när det var "aktuellt" - det vv och undersökarna hade glömt att ta upp i den "statistiska undersökningen" var dock att förra året såldes det 15% fler nya hojar från handlare runt om i sverige än 2005.. vilket innebär att de där 21% kaaaanske inte riktigt stämmer, dessutom höjdes meddelåldern på "riskgruppen på mc" med över 14 år förra året... :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy