Nu så!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Det verkar som om man lyckades övervintra den här gången också..

Klippt å klistrat från Sandy Berlin's sida:

SEASON PREVIEW SENT PÅ SÖNDAGKVÄLL

Glöm inte att tajma videon på söndag kväll då vi gör en första titt på vad som händer i SBK VM. Om vad programmet kommer att innehålla är än så länge en välbevarad hemlighet även för mig, men jag kan gissa att man varvar bilder från förra året med lite nytt, det heter som sagt "preveiw".

Helgen efter brakar det loss, Premiär i Ducaticupen!

Sändningstider (Eurosport, såklart):

Mån 23/2 - 00:15
Superbike VM - Inför säsongen

Sön 29/2 - 14:30
Superbike VM - Heat 1
Valencia - Spanien

Mån 1/3 - 00:45
Superbike VM - Heat 2
Valencia - Spanien

/B

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gäääsp, jag står nog över Ducaticupen i år igen. Den var skrattretande redan när Colin Edwards 1999 öppet kritiserade reglerna som favoriserade Ducatis val av motorkonfiguration och i fjol var det rent tragekomiskt när båda Fila-Duccarna tourade runt bana i formationsåkning. 2000 var en kul säsong när Hondas VTR med Collin Edwards sopade mattan med Duccarna. Det är löjligt att de var tvungna att begrava den vackra RC45'an och tillverka en helt ny cykel med 2 cylindrar bara för att kunna slå Ducati. De senste tre åren har det kanske varit bitvis underhållande racing men bara grejen att promota ett mästerskap som öppet när det egentligen är en enda stor reklamkampanj för överprissatta Italienska hojar gör mig illamående. WSBK-bojkott hos mig.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Det var faan till att vara fin i kanten då, såhär i Februari/Mars är jag helt enkellt så jäkla svältfödd på racing att jag helt enkellt inte har vare sig tålamod eller ork att vara petig i mitt val av tv-tittande..

Det är racing, på asfalt, på två hjul med motor. På TV!

Kom inte å säg att du inte är lockad! :kocko

/B

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Bj.O.rn skrev:
..Kom inte å säg att du inte är lockad! :kocko

/B

Okej då, men det skulle jag aldrig erkänna öppet inför andra. Du kastar väl det här PM'et när du ha läst det?

/Teddy

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
Gäääsp, jag står nog över Ducaticupen i år igen. Den var skrattretande redan när Colin Edwards 1999 öppet kritiserade reglerna som favoriserade Ducatis val av motorkonfiguration och i fjol var det rent tragekomiskt när båda Fila-Duccarna tourade runt bana i formationsåkning. 2000 var en kul säsong när Hondas VTR med Collin Edwards sopade mattan med Duccarna. Det är löjligt att de var tvungna att begrava den vackra RC45'an och tillverka en helt ny cykel med 2 cylindrar bara för att kunna slå Ducati. De senste tre åren har det kanske varit bitvis underhållande racing men bara grejen att promota ett mästerskap som öppet när det egentligen är en enda stor reklamkampanj för överprissatta Italienska hojar gör mig illamående. WSBK-bojkott hos mig.

Vem bryr sig? Det är roadracing på TV!!! :fyllisar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Det är löjligt att de var tvungna att begrava den vackra RC45'an och tillverka en helt ny cykel med 2 cylindrar bara för att kunna slå Ducati.

Fast Kocinski vann ju med Honda RC45 1997. Ändrade man reglerna där efter? Eller varför denna tillfälliga (och enda?) seger med en fyrcylindrig motorcykel. Bjöd -97 ovanligt dåligt motstånd? :va

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Glöm inte bort att Russell tog hem bucklan 1993 på ZXR:en! :mattias

1997 när Kocinski tog titeln var väl det året som Foggy också satt på Hondan. Ducati hade väl ingen tillräckligt skarp förare det året således...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ducati tog märkestiteln 1993, det stämmer. Men inte förarmästerskapet.

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nyteknik skrev:
Fast Kocinski vann ju med Honda RC45 1997. Ändrade man reglerna där efter? Eller varför denna tillfälliga (och enda?) seger med en fyrcylindrig motorcykel. Bjöd -97 ovanligt dåligt motstånd? :va

*host* *host* Kättare! Minns en grön 4:a som tog hem det några år tidigare...

EDIT: tja.. blev så upprörd så jag inte läste vidare ;)

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...