Nu står bromsbänken på klubben!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Kunde inte låta bli att dra en repa med minimoton, dock utan dator ikopplad.

:)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det någon ungefärlig tidsplan på när bänken beräknas vara igång? Ska trimma hojen lite när den är inkörd och det skulle vara kul att göra en före och en efter bänkning för att se om det hänt något mer än att hojen lever om mer efter.

//Eric
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
DR-Zätare skrev:
Finns det någon ungefärlig tidsplan på när bänken beräknas vara igång? Ska trimma hojen lite när den är inkörd och det skulle vara kul att göra en före och en efter bänkning för att se om det hänt något mer än att hojen lever om mer efter.

//Eric

Jag är nog inte rätt person att svara på när det kan bli klart men eftersom ingen annan skrivit så gör väl jag det ändå. Det som måste fixas är ventilation mm. Senast till öppet hus (18:e juni) var det väl tänkt att det ska vara klart.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ja, det är väl bara utsug och tilluft som saknas. Vi håller på att ragga efter lämpliga fläktar nu.
Fick 2.4 hk på minimoton, helt standard förutom annat luftfilter. Den gick 39 km/h och varvade 9000 rpm. Borde finnas lite mer att plocka ut ur en sån där mini.
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Mell skrev:
Ja, det är väl bara utsug och tilluft som saknas. Vi håller på att ragga efter lämpliga fläktar nu.
Fick 2.4 hk på minimoton, helt standard förutom annat luftfilter. Den gick 39 km/h och varvade 9000 rpm. Borde finnas lite mer att plocka ut ur en sån där mini.
:tummenupp
Var upp på klubben och kikade om det hänt något igår, men icke! :7peta
Jag har mycket med skolan just nu annars hade jag gärna hjälpt till med lite problemlösning. Utfällbar arm med flatscreen på väggen samt arm med tangentbord och mus vore ju praktiskt t.ex. Då slipper bänkoperatören förlita sig på en eventuell tattare som ska köra hojen/datorn.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Du behövs bara en flatscreen och några armar.... :näsblod

Funderade på om man skulle haft nån hylla eller liknande utmed väggen med skärm och tangentbord. Men en justerbar arm vore väl det bästa.
En hylla för skärm och en arm till tangentbord blir nog inte dumt.
Nån som kan göra en arm??
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
En större fråga nu är väl om någon/några har bra idéer om hur vi kan isolera hela härligheten så effektivt som möjligt från buller.

Alla idéer välkommnas, dock seriösa tack.
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
En stilla fundering då jag inte är mästare på akustik och ljudfenomen... Hur stor del av ljudet ger hojen ifån sig via avgassystemet?
Kan det räcka att endast dämpa där så är man ju halvvägs.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Buller är inget problem, det primära blir att få ut avgaser och in med frisk luft.
Lite absortionsplattor på väggarna så klarar vi oss med bullret. Vi har ju hörselkåpor, och är porten stängd så stör vi inga grannar.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Öppna ett fönster i varsin ände av lokalen, ett shysst korsdrag borde väl ordna luftströmmen? :tummenupp
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vi har inga fönster.....

Vi körde en hoj i går, 147 hk och 138 nm. Skiiitballt!
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Wohooo! New highscore! :banana
Måste ha en highscore-lista på väggen ju!
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
138 Nm stämde nog inte riktigt, men nu har vi en ny high score, 158 hk...
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Var upp och kikade igår.
Ni måste fan shimsa upp bänken! Nu står vikten och hänger på ett ben när ni våldtar den med era maskiner, även om amplituden på svängningarna i bänken är låg så är det rejäla krafter som svetsarna får smaka på. Do it! =)

Lovade att jag kan vara med och bänka lite nån kväll i veckan, sen kommer jag ha mycket mer tid efter den 4:e juni.
Rock on!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jabben skrev:
Lovade att jag kan vara med och bänka lite nån kväll i veckan, sen kommer jag ha mycket mer tid efter den 4:e juni.
Rock on!

Är det bara jag som skulle vara intresserad av en bänk-körningskväll med assistans av rutinerade bänkrävar? Jag har aldrig någonsin tidigare ens sett en bromsbänk i verkligheten så jag bävar inför att bestiga vidundret och jag skulle darra betydligt mindre på överläppen om jag hade någon som höll mig i handen.
Allvarligt: jag vill ju inte sabba något, vare sig för klubben eller min hoj, men vill ju samtidigt hemskt gärna bänka för att se om det händer något med hojen när jag trimmar den lite.

//Eric
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vi ska bara fixa ventilationen, sen drar vi igång med bänkningar.
 

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
DR-Zätare skrev:
Är det bara jag som skulle vara intresserad av en bänk-körningskväll med assistans av rutinerade bänkrävar? Jag har aldrig någonsin tidigare ens sett en bromsbänk i verkligheten så jag bävar inför att bestiga vidundret och jag skulle darra betydligt mindre på överläppen om jag hade någon som höll mig i handen.
Allvarligt: jag vill ju inte sabba något, vare sig för klubben eller min hoj, men vill ju samtidigt hemskt gärna bänka för att se om det händer något med hojen när jag trimmar den lite.

//Eric

Eftersom jag har en likadan hoj som du :tummenupp så är jag så klart intresserad då du ska bänka, hojta till då det blir dax.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Emen skrev:
Eftersom jag har en likadan hoj som du :tummenupp så är jag så klart intresserad då du ska bänka, hojta till då det blir dax.

Hehe, det kan bli en fin dyno shootout!
Var det du som köpte -04 på Ride som jag tänkte köpa? Jag fick åka till Uppsala och handla hoj istället! No hard feelings dock!

Vad har du handlat för dina 9000:-? Själv har jag köpt akra slip-on och rally kam som jag tänkte montera när den gått 100 mil och första servicen ska göras. Skulle vara kul att jämföra om du har liknande grejer att göra med din hoj. Jag är dock otroligt inkompetent när det gäller att justera förgasare och bestyckning så jag kommer nog inte att göra min hoj riktigt rättvisa...

//Eric
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top