Ny Älskling

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
954rr crf 450 HM
Hämtade min nya älskling igårr:tungan
Det bleven Husa 650 fe. 07:a som gått 17 tim.
På me dubben sen ska de bli åka av:yoparty

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Bilderna visar en 450 men om du kan tänka bort fyrorna mot sexor är det samma :)

Och grattis till Drängen - manligt med 60häst i endurospåret :tummenupp

Bifogat

• FE450_li.jpg
    FE450_li.jpg
    120.2 KB · Visningar: 73
  • FE450_re.jpg
    FE450_re.jpg
    113.5 KB · Visningar: 52
  • FE450_schr_links_small.jpg
    FE450_schr_links_small.jpg
    102.5 KB · Visningar: 51
  • FE450_oben.jpg
    FE450_oben.jpg
    59.2 KB · Visningar: 59

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
Honda CRF 450R -08
*lånar tråd* Hur är det med stora motorer nu egentligen? Dom säger att om man ska ut med en 650 på banan kommer man ha armar som giraffhalsar efteråt, bara för att de är så tunga? Personligen tyckte jag det var enklare att köra runt med farsans KTM 520 än med min betydligt lättare 250. Jag är jäkligt nyfiken, säg mig gärna hur det är att köra exempelvis 650cc på bana, den som vet!

Och GRATTIS till nyhojen! Du lär kunna vara bra nöjd nu :) Lite avis är man ju!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
*lånar tråd* Hur är det med stora motorer nu egentligen? Dom säger att om man ska ut med en 650 på banan kommer man ha armar som giraffhalsar efteråt, bara för att de är så tunga? Personligen tyckte jag det var enklare att köra runt med farsans KTM 520 än med min betydligt lättare 250. Jag är jäkligt nyfiken, säg mig gärna hur det är att köra exempelvis 650cc på bana, den som vet!

Och GRATTIS till nyhojen! Du lär kunna vara bra nöjd nu :) Lite avis är man ju!

En större motor är mer lättkörd och ska man "puttra" runt banan så kan det vara lättare att köra en sån

En större motor ger större gyrokrafter och det gör att den blir tyngre att lägga ikull. Det har inte så jättemycke med vikten på motorn att göra (en husaberg 450 och 650 skiljer inte mycke i rena kilon)

Med mer effekt så blir det petigare hur mycke man öppnar gasen och det blir ryckigare om man är oförsiktig, det gör att man håller hårdare i styret och blir tröttare i armarna. Har man mer effekt och större motor så håller accelerationen i sig längre in på rakan. Om du tänker dig att du slår på med en 250 4t ut ur en kurva så blire en jävla acceleration ut ur böjjen men 20 meter nerför rakan så avtar den och "man känner sig lätt". Med en större motor typ en 650 så kommer det trycka på ytterligare en 100 meter nerför rakan.

Är det dessutom lite halt så vänder 650 runt mycke fortare, man måste vara mer aktiv för att tygla kraften.

När det gäller enduro så är det sällan man behöver öppna upp gasen fullt ifall man kör en större fyrtaktare. Det räcker med att köra en 450 för att på vissa banor inte alls få öppna gasen fullt. (om man inte är nybörjare då) Enduro handlar mer om att ta med sig farten och flytet och läsa terrängen än att gasa hårt och bromsa hårt in i nästa böj. (om man inte heter Merryman eller Björne)

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Jag hade själv crosshjul på i våras som jag körde lite grus/skogsväg med och f..n va kul det var. Hojen gick som satan me den drevningen oxå och jag tyckte inte den kändes så stor o klumpig som många tror. Däremot om man kör mer seriös enduro i skog o mark så är det säkert mer lättkört med en mindre hoj..

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag hade själv crosshjul på i våras som jag körde lite grus/skogsväg med och f..n va kul det var. Hojen gick som satan me den drevningen oxå och jag tyckte inte den kändes så stor o klumpig som många tror. Däremot om man kör mer seriös enduro i skog o mark så är det säkert mer lättkört med en mindre hoj..

Jo fy fan jämför man min 520 med min 250 cross jag hade innan märkar man en jävla skillnad i vikt tycker jag iallefall.. Skulle aldrig orka åka en hel dag på cross banan med ktmen. :hojsmilie Och då skilljer det bara 14 kg på dom..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln