Ny 690 Duke eller beg. Superduke?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vill inte påstå att 950/990 SM R/T är motarder dock. För stora enligt min uppfattning även om de kallas det.

Men som sagt, en Superduke skall du ha. och som Mattias sa ovan så har 07:an större och smidigare tank och snyggare framlampa + den nya instrumenteringen.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Svar : JA ! :)


Din Liknar en Sv jag sett på Tuvängen ..inte samma väl :va

Inte med mig på iaf. Köpte SV:n i Uppsala ifjol, möjligt att han varit där och åkt?


Efter alla kommentarer hittills så lutar det skarpt åt en Superduke -07 eller nyare.
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Kan vara kul att leka lite med drevningen också. Jag drevade om både fram och bak på min 06a till 16-40. Blev ännu roligare efter det tycker jag, iallafall för min typ av körning. Bara ett tips...
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Lite olika bud om försäkringskostnad för duken i den här tråden, är den dyr eller rimlig att försäkra?
 

Anders Carlsson

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Upplands väsby
Hoj
KTM Superduke R 2009
Med anledning av Buddahs förslag:

Är en SD av årsmodell -06 tråkigare än ex.vis en -08:a?


Tjena EPT!

Superduke röstar jag på! (Även om jag inte testat 690)

Vad jag har förstått så är det rätt så mycket "under skalet" som skiljer sig mellan en 2007 & 2008:a när det gäller R:en. Rent maskinellt ska du nog satsa på som äldst 2008:a även för vanliga Superduken.

Min nyinköpta SDR har Remus system som låter helt gaaaaaaaaalet underbart!

Matnyttig tråd jag hittat när jag läste på lite om Superduken:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4951&highlight=diference

Superduke R.jpg
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
hehe, nu har jag suttit och kollat på motardfilmer från göteborg (hittade i en sträng här på SH)....och det ser ju ruggigt roligt ut med såna lätthanterliga cyklar! så det är inte helt uteslutet med typ 690 sm eller liknande heller :yoparty
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Efter vad jag förstått så har 990 superduke serviceintervall på 750 mil och varannan service är större och dyrare. Nån som vet vad man får betala för lilla respektive stora servicen? Jag förmodar att det är samma intervall och pris på 990 sm r och 990 sm t?

Om man hoppar ner till 690:n då, samma intervaller på dem också? Pris?

Tar gärna info om service på 950 sm också:rolleyes:.

Tackar på förhand!
 

Anders Carlsson

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Upplands väsby
Hoj
KTM Superduke R 2009
Efter vad jag förstått så har 990 superduke serviceintervall på 750 mil och varannan service är större och dyrare. Nån som vet vad man får betala för lilla respektive stora servicen? Jag förmodar att det är samma intervall och pris på 990 sm r och 990 sm t?

Om man hoppar ner till 690:n då, samma intervaller på dem också? Pris?




Hejsan,

Snackade med Lelle på DinMc i Sollentuna som vill ha 3500kr för service på min SDR 2008. Den har 745mil på mätaren. Borde vara detsamma för SD.

Om någon vet en billigare och/eller bättre så tar jag gärna emot tips. Stockholm med omnejd.

/Anders
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Hejsan,

Snackade med Lelle på DinMc i Sollentuna som vill ha 3500kr för service på min SDR 2008. Den har 745mil på mätaren. Borde vara detsamma för SD.

Om någon vet en billigare och/eller bättre så tar jag gärna emot tips. Stockholm med omnejd.

/Anders

Är den vid 750 mil stor eller liten service?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
SD är väl inte så jäkla känd att man måste justera ventilerna vid varje stora service? Har ingen fakta att backa upp med men ni andra SD åkare kanske håller med?
Det ända jag skulle kunna tänka byta upp till idag är om ktm släpper en ny sd som liknar 1290 prototypen, älskar annars min hoj!
 

Anders Carlsson

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Upplands väsby
Hoj
KTM Superduke R 2009
Är den vid 750 mil stor eller liten service?

Hej Igen,

Citerad text:
"Serviceintervallerna för KTM RC8 och RC8R förlängs från 750 till 1 000mil. KTM meddelar samtidigt att 750-mils intervall gäller för samtliga 690-modeller från och med årsmodell 2010, för de tidigare årsmodellerna gäller fortfarande 500 mils intervall.

För KTM RC8 och RC8R gäller förändringen samtliga årsmodeller (2008 och framåt).

För 690-maskiner som SMC, Duke (R) och Enduro (R) gäller de utökade serviceintervallerna från och med årsmodell 2010."

KTM Service.jpg
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Vad gäller motorn så håll bara koll på oljenivån och byt filter och olja minst en gång om året så är du safe. Börjar hojen gå dåligt kan de ju va läge att kolla stift eller ventiljustering, enkelt:tummenupp. Är däcken slitna? byt! Är drivpaketet dåligt? byt! Verkar fjädringen hängig? lämna in på service! Är bromsvätskan grumlig? byt! Ska man bara gå på miltalet på intervallerna så, ja då kanske motorn skär tillslut om man kör 200mil om året och och inte byter på årsintervallen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top