SMX i Sisjön hade en schysst Alpinestars-jacka för 1800 när jag var där häromdagen.
För info:
SMX har flyttat från Sisjön till Hondahuset Hullda Mellgrens Gata 6.
SMX i Sisjön hade en schysst Alpinestars-jacka för 1800 när jag var där häromdagen.
Vadå ”på riktigt”?
Du köper en ny kvalitetsjacka och kör omkring med spinnackertejp. Vem är på riktigt?
Buy quality, cry once
Glöm inte att impregnera. Halva funktionen ligger i impregneringen
Alternativt så har man konverterat ett membran som andas till totalt andningsfri galon istället, så att all svett stannar på insidan.Anledningen att impregnera ett membranplagg är endast att hindra yttertyget från att bli blött och otrevligt.
Observera att tvätt av membrankläder endast skall ske med tvättmedel utan tensider.
Finns ju några olika att köpa men även olivtvål för barn är bra att göra flingor av och tvätta i.
Impregnering får endast göras med XXX-Tech-impregnering, upplöst vax som många medel har lägger sig i membranets porer och leder vatten igenom istället för att hindra.
Anledningen att impregnera ett membranplagg är endast att hindra yttertyget från att bli blött och otrevligt.
Observera att tvätt av membrankläder endast skall ske med tvättmedel utan tensider.
Finns ju några olika att köpa men även olivtvål för barn är bra att göra flingor av och tvätta i.
Impregnering får endast göras med XXX-Tech-impregnering, upplöst vax som många medel har lägger sig i membranets porer och leder vatten igenom istället för att hindra.
Fast då blir väl ändå yttertyget blött? Dvs den del som är utanför membranet? Annars har dom uppfunnit ett coolt membran som ger en vattenfri zonRukka och de dyrare Highend-produkterna har Goretex laminerat till yttertyget vilket betyder att det inte drar åt sig vätan. Impregning gör att funktionen försämras.
Nu finns det säkert billigare serier av kläder men man får oftast vad man betalar för.
Buy quality, cry once
Fast då blir väl ändå yttertyget blött? Dvs den del som är utanför membranet? Annars har dom uppfunnit ett coolt membran som ger en vattenfri zon
Grattis! Den är troligtvis fullproppad med flourkarboner. Mumma för både människa och natur ????Ja, det är nog nästan så.
Köpte en sån här:
https://www.nifamc.se/mc-klader-online/mc-jackor/rukka-1/mc-jacka-realer-svart-gul-2658
Och den blir tamejtusan inte blöt, inte så man kan mäta det i alla fall
Som sagt var, 54 mil i spöregn, och stället känns i princip torrt även på utsidan - magiskt
Grattis! Den är troligtvis fullproppad med flourkarboner. Mumma för både människa och natur ????
Ja, vi har kanske hamnat lite utanför ämnet nu? TS letar efter en jacka för 2000 kr, max 3000 kr. Inte en Rukka för 13 000 kr eller ett helt ställ från Klim för bortåt 20 000 kr.
Eller?
Förmodligen en klok devis. Jag köpte ett ställ från Lindstrand. Jackan (Zhivago) kostar ca 3 000 kr och har ett membran av Drywave+. Jag blev dyngsur bara genom att köra i dimma. Har dock inte testat att köra i regn men det känns inte lockande om stället inte ens står emot hög luftfuktighet.Poängen är att man köper ett beg Rukka för 2000 pix... eller ett helt ställ.
Jag har inte gett över 1800 spänn för något av mina ställ, samtliga har nypriser bortåt eller över 20.000.
Att köpa en billig jacka för 2000 nytt innebär ändå att man något år senare köper ett bättre. Pengarna i sjön.
Bättre att följa min devis nedan, och kikar man på begmarknaden kommer man oftast lika billigt undan.
Jag har en jacka till salu som kanske kan passa dig.
https://www.xlmoto.se/dainese-tempe...4707240&nosto=productpage-personal-brand-1#?p
En sådan i strl 58. Ny, oanvänd med alla lappar kvar. Säljes pga att jag råkade köpa två stycken.
1700 spänn plus frakt och den är din.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |