Ny betalning på EBAY?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!!

Har shoppat lite på Ebay här. Men bara på någon dag så har dem ändrat betalsätt. Jag är helt lost. Vad innebär denna bilden??

Var tusan får jag "Pay-pal coden" ifrån?
Jo ifrån "Card statemanet"... men var är det någonstans??? :va

Stööön..jag är LOST som vanligt.... :huvet

//KaliZ

Bifogat

• ebay.JPG
    ebay.JPG
    44.3 KB · Visningar: 96

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
På ditt bankkonto bör du få paypalkoden som meddelande. Det kan ta några bankdagar.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
På ditt bankkonto bör du få paypalkoden som meddelande. Det kan ta några bankdagar.

Aha okaj... som jag misstänkte då! Såg att det låg reserverat belopp på kontot. Antar jag får koden som meddelande där när beloppet är draget. Surt bara att det inte går att betala på stört... nu när man ändå har pengar liggandes.

Omständigt för oss (läs:mig) som rattar e-kort och reggar därmed ett nytt vid varje köp. :näsblod

Tackar för svaret iaf!!
//KaliZ

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Precis som Swedie säger, det du har gjort är att du har verifierat ditt kreditkort.

Vet inte om det är ett måste för jag har handlat saker i ett par års tid och gjorde detta först i förra veckan för att se om det hjälpte mig att få "Cash Advance" eller "e-Check" som betalningsalternativ.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Precis som Swedie säger, det du har gjort är att du har verifierat ditt kreditkort.

Vet inte om det är ett måste för jag har handlat saker i ett par års tid och gjorde detta först i förra veckan för att se om det hjälpte mig att få "Cash Advance" eller "e-Check" som betalningsalternativ.

Jaa.. samma här, har handlat några få gånger tidigare. Senast förra veckan, men nu helt plötsligt dök detta upp. :mad: Aja.... det är säkert bara för att göra betalningarna säkrare. Så man får väl gilla läget!

MVH
KaliZ

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag fick samma fråga för några månader sen när jag skulle knyta mitt nya bankkort till Paypal. Jag hittade inte koden hur jag än letade. Det stod på deras hemsida hur man skulle hitta den, men det stämde inte.
Jag har fortfarande inte fått nån kod eller så via mail...om det nu är så att man ska få det. Det märkliga är att det drogs 9kr från mitt konto dagen efter jag försökte första gången, fast jag inte handlat nåt, och att registreringen av kortet inte gick igenom. Så jag raderade mitt konto hos Paypal omedelbart och tänker aldrig ha med dom att göra igen. numera handlar jag bara på dom ställen som har Google-checkout, det fungerade perfekt utan krångel.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag fick samma fråga för några månader sen när jag skulle knyta mitt nya bankkort till Paypal. Jag hittade inte koden hur jag än letade. Det stod på deras hemsida hur man skulle hitta den, men det stämde inte.
Jag har fortfarande inte fått nån kod eller så via mail...om det nu är så att man ska få det. Det märkliga är att det drogs 9kr från mitt konto dagen efter jag försökte första gången, fast jag inte handlat nåt, och att registreringen av kortet inte gick igenom. Så jag raderade mitt konto hos Paypal omedelbart och tänker aldrig ha med dom att göra igen. numera handlar jag bara på dom ställen som har Google-checkout, det fungerade perfekt utan krångel.

Haha, sluta vara så paranoid:D
Så här är det, när du fyller i & verifierar ditt kort så dras det 15kr från ditt konto. (Varför det drogs 9kr från ditt har jag ingen aning om) Efter några dagar när transaktionen är bokförd på ditt konto så kan du gå in på din internetbank eller göra ett kontoutdrag vid en automat för att se koden som du ska skriva in på ditt PayPal-konto! :)

Försök igen!:tummenupp

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!

Okaj mera problem. Har provat betala två gånger nu med två olika kredikortsnr (kör med E-kort)

När kortet är verifierat och jag ska betala, så får jag följande meddelande:
"Your credit card, ending in ....., cannot be processed. You can still complete checkout by trying one of the following:

Select another funding option
Add a new debit or credit card"

Vad är problemet? Går jag in på PayPal så står där "Verified"
:mad: :mad: :mad:

Swedie... du är kunnig, hjälp mig! :huvet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Okaj mera problem. Har provat betala två gånger nu med två olika kredikortsnr (kör med E-kort)

När kortet är verifierat och jag ska betala, så får jag följande meddelande:
"Your credit card, ending in ....., cannot be processed. You can still complete checkout by trying one of the following:

Select another funding option
Add a new debit or credit card"

Vad är problemet? Går jag in på PayPal så står där "Verified"
:mad: :mad: :mad:

Swedie... du är kunnig, hjälp mig! :huvet
Paypal säger att du fortfarande måste verifiera. Har du verifierad ditt konto som jag sa i inlägget du citerar? :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA