Ny finansiellkris på tisdag

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vad tror ni, kommer det bli en ny finansiellkris nu på tisdag om USA ställer in sina betalningar. Eller kommer de skjuta det oundvikliga på framtiden genom att höja sitt lånetak?.

För att få lite perspektiv på "the deep shit" de befinner sig i.
http://www.wtfnoway.com/

Om de ställer in sina betalningar är det nog klokt att lägga om sin portfölj till råvaror och då främst guld och silver.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Varför står det en lastbil uppepå den stora pelaren av pengar, det fungerar ju inte den skulle rasa direcKt och då blev inget av det som står där trovärdigt.

:glömdet

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Varför står det en lastbil uppepå den stora pelaren av pengar, det fungerar ju inte den skulle rasa direcKt och då blev inget av det som står där trovärdigt.

:glömdet

Papper som ligger på varandra är rätt hårt så lastbilen skulle nog klara av att stå där uppe, jag menar har du aldrig blivit slagen med en telefonkatalog:död

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Är det verkligen rätt att lägga om till råvaror? Jag menar,finns det ingen risk att dom säljer av lite av sin guldreserv och då borde väll guldpriset sjunka?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Nä, jag tror inte att de kommer ställa in betalningarna. Detta är politik när den är som sämst. Däremot kommer nog Obama inte få igenom några skattehöjningar, vilket antagligen hade underlättat för USA väsentligt. Hur det går med börsen är svårt att sia om, men personligen tror jag att vi inte sett botten än. Speciellt inte med tanke på de sämre siffror än väntat som kom in idag.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Med andra ord kan man räkna med att leva som en kung ifall man semestrar lite i USA några måndader, ett halvår fram i tiden?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
för en handfull dollar....
fysatanhelvitt vad pengars hur svårt kan de va å driva ett land igentligen?

Ett demokratiskt land är svårt att styra, alla vill ha pengar men ingen vill betala.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Är det verkligen rätt att lägga om till råvaror? Jag menar,finns det ingen risk att dom säljer av lite av sin guldreserv och då borde väll guldpriset sjunka?

Guld är ju alltid en mer säker tillgång än tex aktier eller valutor så om det brakar loss med en riktig nergång på börsen snart kommer stora massor med människor fly till guldet. Då kommer troligtvis en ev försäljning av USAs guldepåer påverka priserna marginellt (förhoppningsvis:gnissla).

Citat från di.se:

""Vad som verkligen tynger marknaden är problemet med det amerikanska skuldtaket. Vi har drygt fyra dagar kvar nu, om USA ställer in sina betalningar så är det illavarslande för hela världsekonomin. Investerare säljer aktier och köper guld. Osäkerheten oroar och de letar sig till säkrare tillflyktsorter", sade Jerome Forneris, förvaltare på Banque Martin Maurel, till Bloomberg News."

http://di.se/Artiklar/2011/7/28/241327/BORSEN-VANDRAR-NEDAT-I-LIKHET-MED-EUROPA-OMXS30--08/

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...