Ny forumdel - Moto X

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Efter nån snabb fråga ang. min fundering kring att ta med Crossåka i omvärderingen av mitt hojintresse så slog det mig att det fanns en hel del cross/endurofolk här, men det närmaste forumet var motard-delen.

Tanken att "Sporthoj.com" just riktar sig sporthojsåkare slog mig, men försvann lika fort efter alla diskussioner om vad en sporthoj egentlign är..

Borde det inte finnas ett dedikerat Cross/enduro-forum för de som gillar att bli smutsiga?

Fixa?

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Eftersom det finns en Motard/Offroad del och t.om en minimoto/Fiddy del så verkar det konstigt om Swedie inte kunde knåpa ihop en MX/Enduro del.

Nu kommer säkert nån att säga det borde ingå i Motard/Offroad forat pga av att det just står Offroad, men för mig är en offroad inte samma sak som en MX eller enduro.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vad är de för fel på soe.se?

Sporthoj är väl just för sporthojar!
Skriv på nåt jeepforum att du kör mazda men vill vara medlem där så ska du se att du kommer få mothugg!

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Vad gör då Motard mini och fiddy forumen här?

Visst finns det renodlade MX och Enduro siter. Vad jag undrar är bara om man kan ha ovanstående varör inte MX/Enduro då åxå?

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jag tycker ett motocrossforum är helt rätt, då jag själv kör cross och inser det att det ingår i det motorcykelintresse som delas av alla här. I början var det just sporthojar, men har utvecklats till någonting så mycket mer, ett motorcykelforum som tillochmed grenat sig till sportbilsforum, så jag ser absolut ingen anledning till att inte öka sig mer, det är så pass stort nu att det borde vara rätt väg att gå för att bli ännu större.
Och om ett motocrossforum nekas så känns det snarare som "alla andra" vill hålla motocrossen utanför motorcykelintresset, vilket är galet.

Sen så finner jag det svårsmält att fiddy hör till motorcykelintresse.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det verkar ju faktiskt finnas ganska många seriösa sporthojsåkare som även åker cross/enduro, så varför inte?

Själv är jag väl iofs tvärtom en crossåkare som tycker andra hojar kan vara kul också....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO