Ny från Gbg!

Nippo

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2009
Hoj
CB 750
Nu går man in på MC igen efter ha sålt Evon :( och det har redan börjat klia i gas genen. Nu e det bara så att man ska komma på va man ska köpa!

Är mkt inne på streetfighter stuket men vilken hoj ska man ha som grund!
hade inte vart fel å ha en R1 men försäkringen e ju inte så kul när man bor i centrala gbg! Sen e man nästan 1.90 lång så då kan man inte ha en liten hoj.

Så peppra mig med förslag, Sen om nån har tipps på garage nära redbergsplatsen skadar inte ;)

riktpris 30 000

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Välkommen. :tummenupp

Lycka till med att hitta rätt hoj.
Letar själv hela tiden och kan inte bestämma mig.....

/ Madmore

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att ta en sporthoj med dyr försäkring och bygga om till en streetfighter verkar obegripligt för mig.
Eftersom streetfightervarianten av sporthojen säljs för lägre pris från början. Exempel R1 391 mil 109900kr http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_YZF_R1_Demo_utforsaljning_36373828.htm?ca=15&w=3
FZ1 0 mil 109000kr http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_FZ1_S_ABS_Demo_utforsaljning_36374722.htm?ca=15&w=3
men lägger jag på 10000kr för ABS och 10000kr för 0 mil på R1 så blir den ju dyrare....
Och visst är väl försäkringen mycket billigare för FZ1 jämfört med R1. Eller?

Hoj för lång KTM motard kanske?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Att ta en sporthoj med dyr försäkring och bygga om till en streetfighter verkar obegripligt för mig.
Eftersom streetfightervarianten av sporthojen säljs för lägre pris från början. Exempel R1 391 mil 109900kr http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_YZF_R1_Demo_utforsaljning_36373828.htm?ca=15&w=3
FZ1 0 mil 109000kr http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_FZ1_S_ABS_Demo_utforsaljning_36374722.htm?ca=15&w=3
men lägger jag på 10000kr för ABS och 10000kr för 0 mil på R1 så blir den ju dyrare....
Och visst är väl försäkringen mycket billigare för FZ1 jämfört med R1. Eller?

Hoj för lång KTM motard kanske?

Skojar du... jämför du en sporthoj och en touringhoj......:D

Nippo

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2009
Hoj
CB 750
hade jag haft 71 000 till så varför inte gått på en -10 :)
Men nu så e man fortfarande fast i högskolan, då får man inte ha allt för kul.

Men efter ha spånat en del så funderar jag på en Suzuki gsxr 750 1998 typ. fireblade funkar ju med, lite mer gas där ;)

får ta mig ut å känna lite live,

Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Många tror att en hoj är för liten för dom när dom provsitter den men oftast är det bara att köpa ställbara fotpinnar och ställa dom längre ner/upp/bak/fram så kirras biffen. :tummenupp röstar absolut för en R1a(har en själv) men isf ta en minst 02a då så får du krafter mer direkt och slipper "fördröjaren" från förgasaren. Annars lätt en Blade...Honda är pålitliga grejer, Min polare ska nog sälja sin 07a som är tokpimpad och hur fräsch som helst, riktigt pedantskött, han ska lägga mer på banhojen istället o köpa motard till gatan så han säljer den nog rätt billigt nu atm(60-65k, har nog inte gått över 1500 mil ens) pma mig så kan du få hans namn/nick på fejjan) Välkommen btw :tummenupp

Nippo

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2009
Hoj
CB 750
Nu ska man bara släppa på lädret. verkar som det blir en CBR 900 nu iaf, gäller bara å hitta en som passar ;)

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
välkommen! hittar du garage nära redbergsplatsen kan du väl pm:a mig, bor där med och intresserad av ha något nära.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning