ny grabb me ny gsx1400

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
hej andreas här! kört gsxr600 97a street figher i 2år och lever..nu när man passerat 26års ålder så tänkte jag ta det lite lungt så jag investerade en liten gsx1400.är inte lika bakhjuls vänlig. lite framtung men jag råkade visst hitta lite kammar å sånt som ska in i bilmotorn.. kissimurra helsystem är på låter lika fint som ozzy!hoj å jag finns i jönköping. har blåst me en hårtork hela dan men snön finns ju kvar fortfarande :huvet jag längtar ihjäl mej till våra.. å nu har man skaffat en gammal dator å hitta denna mycket intressanta sida :) mvh. andreas b

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Är det du som åkte runt på en mattsvart fighter? Emmis gamla kanske det till och med var??

Kul att en till i Jkpg har hittat hit, förra året blev det en hel del trevliga turer.

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
ceasar skrev:
Är det du som åkte runt på en mattsvart fighter? Emmis gamla kanske det till och med var??

Kul att en till i Jkpg har hittat hit, förra året blev det en hel del trevliga turer.
en matt svart ja! har du åkt mycket i jkp? vilken emma? jag köpt min av en nisse i gbg.. :) åker du cross eller har du nån race :yoparty

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
andreas b skrev:
en matt svart ja! har du åkt mycket i jkp? vilken emma? jag köpt min av en nisse i gbg.. :) åker du cross eller har du nån race :yoparty

Åkte i våras, bor i Sthlm på somrarna. Emmi här på forumet hade en gixxer förut...

Jag åker cross för närvarande, men har inte tid och plats för den tyvärr, så det får bli en streetfighter till sommarn.

"Alla" här nere åker Ktm 660 motard, vilket även jag gjorde förut. Men det finns ett helt gäng med sporthojar också. Kolla i trådarna; "Nytt försök Jönköping" och "Samåkning i Jönköping".

Är det fint väder körs lite längre turer ungefär två dagar i veckan, då det brukar dyka upp 8-12 hojar vid Atollen för att sedan dra en tur.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
andreas b skrev:
hej andreas här! kört gsxr600 97a street figher i 2år och lever..nu när man passerat 26års ålder så tänkte jag ta det lite lungt så jag investerade en liten gsx1400.är inte lika bakhjuls vänlig. lite framtung men jag råkade visst hitta lite kammar å sånt som ska in i bilmotorn.. kissimurra helsystem är på låter lika fint som ozzy!hoj å jag finns i jönköping. har blåst me en hårtork hela dan men snön finns ju kvar fortfarande :huvet jag längtar ihjäl mej till våra.. å nu har man skaffat en gammal dator å hitta denna mycket intressanta sida :) mvh. andreas b

125 i vrid är ju inte så illa. Den är ett AS den hojen :D (I positiv bemärkelse förstås) :fyllisar

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
Backblade skrev:
125 i vrid är ju inte så illa. Den är ett AS den hojen :D (I positiv bemärkelse förstås) :fyllisar
hej! jag är mycket nöjd me det vridet. om du inte har provat en sån jag har så tror jag du kommer le lite.. jag va trött på varva. ibland undra jag om jag fanimej inte hade köpt en vankelmotor men det va 4 svettiga etttjugofemmare under tanken.. :hihi

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Välkommen. Bra hojval, en riktigt fet sak :tummenupp :tummenupp

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
Maggy skrev:
Välkommen till gsx1400 klubben!

Kolla in GSX 1400 tråden. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102876

Har själv en 1400 som jag inte kört ännu... jag längtar också till säsongen!
hej jag titta lite på tråden å du undra lite om bak skärmen.. jag såga av min DIREKT!!!! så nu är reg skylten den lägsta på min love å det blev kanon!! gubb varningen är ett minne blott. ( speglarna behöver jag väll inte ens nämna att dom ska bort innan man jungfru startar.. :tungan

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Hej bor oxå på torpa :tummenupp kul med mycke cc eller hur :yoparty
längtar som fan eftervåren nu så att man kan ut o rasta aset lite !!
Mvh Roger...... :D

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
Stenis skrev:
Hej bor oxå på torpa :tummenupp kul med mycke cc eller hur :yoparty
längtar som fan eftervåren nu så att man kan ut o rasta aset lite !!
Mvh Roger...... :D
jajemen kubik är mäktigt!!! är du riktigt nöjd me din hoj? jag har nämligen snöat in på en sån åt min vän.. lite tung eller? jag slet bort mitt stöd å orgin ANAL rören (yochimurra helsystem) å banta nog ner till 215-220kg å jag lider inte av att det är lite tyngre grejer (är ju ingen fs1 me 5 halva.. ska ner till mp racing å byta kammar å pc å kn filter o varva ihäl han i bänken :yoparty ska la hamna på ca135 kusar å lika mycket vrid. på bakis hjulet. men man vet ju inte hur mycket det blir förens efteråt.. va har du i din beast? mvh andreas.

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
andreas b skrev:
jajemen kubik är mäktigt!!! är du riktigt nöjd me din hoj? jag har nämligen snöat in på en sån åt min vän.. lite tung eller? jag slet bort mitt stöd å orgin ANAL rören (yochimurra helsystem) å banta nog ner till 215-220kg å jag lider inte av att det är lite tyngre grejer (är ju ingen fs1 me 5 halva.. ska ner till mp racing å byta kammar å pc å kn filter o varva ihäl han i bänken :yoparty ska la hamna på ca135 kusar å lika mycket vrid. på bakis hjulet. men man vet ju inte hur mycket det blir förens efteråt.. va har du i din beast? mvh andreas.

Ja har ibara bytt avgas ännu men får se om man kan byta programvaran i den där finns kanske lite hkr vrid o hämta får se!! :confused: Den är inte så tung att köra som man kan tro väldigt bra väghållning går busa på riktigt bra faktiskt ! Har nog 90hk+ 5 kanske med annat avgas, vet ej har inte kört den med det nya än :mad: Har du garage på torpa eller ? :va Vart är du o tränar då ? ja är på exercise 3-4gånger i veckan..

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
Stenis skrev:
Ja har ibara bytt avgas ännu men får se om man kan byta programvaran i den där finns kanske lite hkr vrid o hämta får se!! :confused: Den är inte så tung att köra som man kan tro väldigt bra väghållning går busa på riktigt bra faktiskt ! Har nog 90hk+ 5 kanske med annat avgas, vet ej har inte kört den med det nya än :mad: Har du garage på torpa eller ? :va Vart är du o tränar då ? ja är på exercise 3-4gånger i veckan..
har hojen i garage vid haga. jag jobbar i hjo på veckorna så jag gymmar där. men ska bo heltid efter sommarn i jkp igen..exercise hmm är det ok? måste fixa nytt gym kort då men klurar på friskis(brudar) :) va fan brukar du fara om kring själv me hojen eller har du ett gang? själv har jag åkt själv mestadels. har inte haft dator innan i hela mitt liv så man har missat LITE INFO... :argpådato om sam åkningar å sånt he he är ju ingen data nörd..

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
andreas b skrev:
har hojen i garage vid haga. jag jobbar i hjo på veckorna så jag gymmar där. men ska bo heltid efter sommarn i jkp igen..exercise hmm är det ok? måste fixa nytt gym kort då men klurar på friskis(brudar) :) va fan brukar du fara om kring själv me hojen eller har du ett gang? själv har jag åkt själv mestadels. har inte haft dator innan i hela mitt liv så man har missat LITE INFO... :argpådato om sam åkningar å sånt he he är ju ingen data nörd..

Ja brukar vara ute o fara mycke själv men det är ju kul o gasa lite med andra oxå men det ska vara med killar eller sjejer som man har lite koll på hur dom kör !! har varit nära o bli klippt några gånger o det är inte så kul när dom får för sej o bromsa lite här o där .. :huvet ett snabbl men kontrolerat tempo på en kul 70 väg är inte fel :tummenupp Har du kört sommen runt någon gång?? om inte så gör det helt underbart kul väg :tummenupp :banana

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Borde det inte vara bildtvång på alla nya leksaker?!
Jag vill ju se dom!!!!!!!!!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...