Tack för tipsen , ser på era svar att det kanske är lika bra att sikta på A iställlet när jag ändå är på g (om det inte är mycket svårare än A2)
Skulle medicinerna bli ett problem så kommer jag be min läkare stryka dom ur min lista för kortet ska jag ha, nu är alla barnen stora och det är min tur!
Välkommen till en underbar hobby!
Jag var med min systerson till hans uppkörning för A-kort (han hade A2 tidigare) tidigare i somras.
Samtidigt skulle hans kompis köra upp för A2 och hade beställt en uppkörningshoj av den körskola han hade anlitat för körövningar.
Men det visade sig att de råkat ställa fram en A-hoj istället för en A2-hoj.
Det är exakt samma modell och körningen är identisk men den ena är strypt, den andra är det inte. Och strypningen gör det varken lättare eller svårare att lära sig köra. Men man får så klart inte köra upp på en ostrypt hoj om man ska ta mellanklasskort.
Med det sagt, ta A-kortet istället för A2. Du kan ändå välja att köpa en A2-hoj men du är inte begränsad till dem.
Priset för körkortet är detsamma, körövningarna, teorin och uppkörningen likaså, du slipper bara fundera på vilka hojar du inte får köpa eller köra.
(Och kompisens uppkörning gick bra, han lånade systersonens mellanklassare som han körde till uppkörningen på. Trots att kompisen aldrig suttit på hojen klarade han både körbanan och trafiken.)