Ny här

Prackel

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Har ingen än
:tummenupp

Relativt ny här och hajar nästan hur man gör, hehehe.
Fyller år om en vecka och då ska jag börja ta lättkortet, kan inte vänta :banana

Ska åka ner till tyskland och köpa en under jullovet hade jag tänkte, valet står mellan Honda NSR 125, Aprilia RS125 eller en Yahmaha TZR 125, någon som tycker nått?

Hade också en fråga angående effecten på dessa, de ligger på ca 11-15kW och går i 80km/h. Är de strypta då?
Min kompis har en Aprilia RS125 och den ligger på 20kWh och toppar kanske 170km/h, är hans ostrypt??

Sen hur är det om man blir stoppad på en sån hoj?

Har massa frågor men vi kan börja så. :brinnerup

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
simon_prackel88 skrev:

Fyller år om en vecka och då ska jag börja ta lättkortet, kan inte vänta :banana

Ska åka ner till tyskland och köpa en under jullovet hade jag tänkte, valet står mellan Honda NSR 125, Aprilia RS125 eller en Yahmaha TZR 125, någon som tycker nått?

Hade också en fråga angående effecten på dessa, de ligger på ca 11-15kWh och går i 80km/h. Är de strypta då?
Min kompis har en Aprilia RS125 och den ligger på 20kWh och toppar kanske 170km/h, är hans ostrypt??

Vill du ha mest prestanda så ska du köpa dig en Rs. Vill du ha den driftsäkraste hojen av dem tre ska du köpa Hondan.

De som ligger på 11-15 kw är självklart strypta.

Din kompis RS är ostrypt om den går 170 km/h.

Du blir inte stoppad av polisen om du kör lugnt, folk kör ostrypt med 160 cc utan några problem alls. Kör du för snabbt så ser man tydligt att den är ostrypt.

Solid snake

Guest
simon_prackel88 skrev:

Hade också en fråga angående effecten på dessa, de ligger på ca 11-15kWh och går i 80km/h. Är de strypta då?

Klart du ska ha en TZR, men du ska ha den nya då. :tummenupp

Dom i Tyskland ligger på 8kw tillomed :gnissla

Din polares RS är ej helt ostrypt, den ska ha över 20kw.

Om man blir stoppad o dom märker att den inte är strypt så tar dom kortet för dig o ger dig böter, men chansen är inte stor. :)

O du, välkommen o lycka till med kortet! :tummenupp

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
välkommen hit!!!!! :D

köp den du vill ha va.... men yamaha slår ju allt :yoparty

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
välkommen

var försiktig med att köpa hoj i tyskland då det är en del mätarfiffel osv.
Se till att allt är i mycket bra skick osv...

det är alltså 11kw dvs 15hk som är max gräns vad gällande för att ta in en hoj och regga den som lätt mc, i tyskland finns dom som olika versioner så som FP (fullpower cyklar) och inte det som skiljer dom är olika storlekar på förgasaren och olika rörligheter på avgasportarna. En rs 125:a som gör 80km/h är alltså inget du ska leta efter då det i tyskland är en rs 125:a med 24mm förgasare och helt avsaknar avg. port, dvs att den alldrig kommer att gå bättre. En orginal svensåld rs runt -00 strypt gör ju af 110+km/h.
Men vill du ha en bra cykel att trima så skulle jag rekomendera en runt -97 -98 som är uttagen så sent som möjligt, med en 34mm förgasare, dom finns att få tag med 34:eek:r monterade där nere. kan ju säga har den en 34mm förgasare så slipper du köpa ny och dessutom är det garanterat en FP cykel.
Annars så finns det ju det vanligaste vilket är 28mm förgasare och dom finns både som FP och inte så då gäller det ju att se upp, man vill ju åtminstånde kunna köra ostrypt, så det är en massa saker man behöver ta reda på....

men det är iaf lite på vägen :)

lycka till :tummenupp och välkommen igen :)

HypeX

....
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
aprilia rs125 2∞2
slang-rikard skrev:
Tjugo kilowatTIMMAR? Det var som sjutton! :va
Hehe.. började nästan skratta när det stog kWh :hihi btw: kilowat? Trodde att det hette kilowatt :rolleyes:

Välkommen, var jag du skulle jag köpa RS (kanske för att jag har en själv :)).
Men det är som shoik säger akta dig för tyska hojar om du vill avstrypa den (det vill du ;))

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RS går väl bäst, honan e driftsäkrast, å Yamahan är något där mittemellan...

dessutom är RS å NSR vanliga... TZR däremot, den nya då altså, dom är inte så vanliga i sverige, altså roligare å ha en sån.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad får er att tro att Hondan är driftsäkrast?

Antar att ni kört 2000 mil på de olika cyklarna och därmed kan uttala er om det? :7peta

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
cRoC skrev:

Antar att ni kört 2000 mil på de olika cyklarna och därmed kan uttala er om det? :7peta

Nja, Snart 6-700 mil och jag ångrar inte innu att jag köpte min Honda NSR.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Nja, Snart 6-700 mil och jag ångrar inte innu att jag köpte min Honda NSR.

Den gamla kom jag 1600 mil på tror jag, var inte mycket som felade på den, en vattenslang lossnade en gång o elsystemet klyddade lite några gånger, typ det enda.

Annars var det ju slitdelar som på vilken som helst.

Den nya skar efter 6 mil :tungan men den e fixad nu o går igen. :tummenupp får la se hur långt man kommer på denna. :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Den nya skar efter 6 mil :tungan men den e fixad nu o går igen. :tummenupp får la se hur långt man kommer på denna. :)

Hoppas det går bättre denna gången.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
cRoC skrev:

det ryktas om det... hyndan är effekt svagast? har kraftigare motor.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024