Ny hjälm

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Börjar fundera på en ny hjälm. Nu har jag en Uvex rs750 carbon. Men tycker den är lite för skramlig. Så jag vill ha en tystare hjälm som är typ lika lätt. Denna väger drygt 1000g.
Har hört att Shoei xr1100 ska vara bra. Nån som har någon erfarenhet av den? eller andra tips?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Marushin RS2.
Kolfiber hjälm.
Högt betyg på Sharp test.

Har inte den modellen men väl en annan Marushin och den är skön och iaf hyfsat tyst enligt mej.
För att inte tala om att hjälmen är lagom dyr och visiren kostar inte en mindre förmögenhet.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Jag har en Shoei xr1100 och är väldigt nöjd. Det är ju så olika från huvud till huvud så be om att få ta en runda med hjälmen för att få en uppfattning hur den är.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kört med en XR1100 två säsonger och jag är mycket nöjd. Har även kraschat med en och den höll finfint. :)

Det jag gillar mest med hjälmen är att man ser så mycket att det knappt känns som man har en hjälm på sig. Den må inte vara lika snygg som andra hjälmar men vad spelar det för roll? Grym komfort, lite buller, bra ventilation, osv.

Nibla

Buse
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
GSXR 750 k7
Har också en xr1100, en relativt lätt hjälm med god ventilation och siktbredd (!?). Passar den ditt huvud så är det bara att köra :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
XR1100 är helt klart den bästa hjälm jag testat... grymt skön... Toppbetyg på Sharp testet... Inget snack om de...

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Har testat xr1100 men äger en X-spirit II bland många andra hjälmar men tycker den bästa hjälmen jag haft på mig, snygg som bekväm och TYST är EXO 1000 Air! Märket är Scorpion och e Made in USA men är en kvalitehjälm utan dess like! Testa och se!

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
2011 Speed Triple
Kan även rekommendera att prova HJC R-PHA 10, lätt, smidig och relativt tyst. Bästa passformen för mig när jag testade mot Arai och Shoei

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
XR1100 does the job som sagt ventilation vikt säkerhet och bra visir att ta av och på allt talar till dess fördel

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring