Ny hoj!! :D

Snowman89

Guest
va och köpte mig en crm idag :)
kommer hem och ska ta bort avgasröret för att fixa en slang och upptäcker att ett fäste för avgasröret i cylindern har lossnat :huvet så det saknas en bit på ca 1cmX1cm på cylindern nu, den biten följde med avgasröret.... :fatta!

Det som är värst är att för ca 1månad sen köpte jag en ktm exc 250 som motorn rasade efter 40min och nu det här! :huvet :huvet

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Snowman89 skrev:
2085513 va och köpte mig en crm idag :)
kommer hem och ska ta bort avgasröret för att fixa en slang och upptäcker att ett fäste för avgasröret i cylindern har lossnat :huvet så det saknas en bit på ca 1cmX1cm på cylindern nu, den biten följde med avgasröret.... :fatta!

Det som är värst är att för ca 1månad sen köpte jag en ktm exc 250 som motorn rasade efter 40min och nu det här! :huvet :huvet
Trevligt. Inte

Snowman89

Guest
Lundgren skrev:
2085522 Trevligt. Inte
vet... får se om de går att svetsa för det gick inte ändå in i cylinderna utan de va bara själva fästet som har lossnat, får se om jag orkar fixa en bild idag... :argpådato :huvet :gnissla

Snowman89

Guest
Cyren skrev:
2085525 Tvåtakt :skakarpåhuvet
jag sålde min 4t för en 2t.
Jag kommer då garanterat ha mer kul med den nya än jag hade med min gamla, även fast jag hade väldigt kul med den i vinter.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Snowman89 skrev:
2085524 vet... får se om de går att svetsa för det gick inte ändå in i cylinderna utan de va bara själva fästet som har lossnat, får se om jag orkar fixa en bild idag... :argpådato :huvet :gnissla
Det tycker jag sku skall fixa :tummenupp

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Snowman89 skrev:
2085536 jag sålde min 4t för en 2t.
Jag kommer då garanterat ha mer kul med den nya än jag hade med min gamla, även fast jag hade väldigt kul med den i vinter.
Förstår det, men jag måste ta alla chanser jag får att klanka ner på 2t :rofl

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Cyren skrev:
2085543 Förstår det, men jag måste ta alla chanser jag får att klanka ner på 2t :rofl
:lol

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Snowman89

Guest
Cyren skrev:
2085543 Förstår det, men jag måste ta alla chanser jag får att klanka ner på 2t :rofl
iof :D om man ser det så, så har jag haft 3st hojjar varav 2st 2t och 1st 4t, båda 2t har gått sönder på nått sätt medans jag åkte ca 400mil med 4t utan att göra nånting mer än byta olja och ventjust

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kan du svetsa så ska det väl inte va så svårt

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Fuzzman skrev:
2085784 eller lämnar in till licensierad svetsare som skrattar och drar fram tig svetsen och är glad :p
jo som kostar 600 spänn för 20 sek, finns bättre saker o lägga pengar på.

Snowman89

Guest
Wargen skrev:
2085831 jo som kostar 600 spänn för 20 sek, finns bättre saker o lägga pengar på.
vet, pappa har fixat en som ska svetsa det nu i helgen eller nästa vecka, men det är fortfarande surt att de händer :tungan

Snowman89

Guest
Lundgren skrev:
2085896 BILDER PÅ HOJEN!! :7peta :banana
det kommer en bild när jag har fått ihop den :D just nu sitter det inga kåpor eller nånting på den så den e lite halvful :D , får se om man kan ut o provköra den imorrn då.
Förra ägaren var iallafall en riktig stjärna, först hade han satt en kylarslang fel så att han fick lov att pressa fast avgasröret och därför skruvade han fast avgasröret för hårt och därför gick cylindern sönder
Sen har han kopplat massa slanger på förgasaren helt fel (bla förgasardräneringen till oljepumpen?? :4skrika ) och sen försökt skruvat på en högergängad mutter på en vänstergängad bult så att avgasporten kan inte ha fungerat för honom :näsblod :3freak :rofl :rofl

edit: förresten, de sitter en 320mm bromsskiva på SM fälgarna :banana :hihi

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Snowman89 skrev:
2085913 det kommer en bild när jag har fått ihop den :D just nu sitter det inga kåpor eller nånting på den så den e lite halvful :D , får se om man kan ut o provköra den imorrn då.
Förra ägaren var iallafall en riktig stjärna, först hade han satt en kylarslang fel så att han fick lov att pressa fast avgasröret och därför skruvade han fast avgasröret för hårt och därför gick cylindern sönder
Sen har han kopplat massa slanger på förgasaren helt fel (bla förgasardräneringen till oljepumpen?? :4skrika ) och sen försökt skruvat på en högergängad mutter på en vänstergängad bult så att avgasporten kan inte ha fungerat för honom :näsblod :3freak :rofl :rofl

edit: förresten, de sitter en 320mm bromsskiva på SM fälgarna :banana :hihi
Har jag med :banana Men vilken stjärna det måste ha vart. Vad fick du ge för den?

Snowman89

Guest
Lundgren skrev:
2085960 Har jag med :banana Men vilken stjärna det måste ha vart. Vad fick du ge för den?
11k men då gick den inte heller...
Så det är ju lite o fixa med den, men vi fick igång den med startgas så de va ju bra det är antagligen bara skit i förgasaren eller nått sånt, de e ny kolv, cylinder och vevstake på den så de va ju bra

edit: då fick jag självklart med original fälgar och lite smått o gott, kolla gärna in i min andra tråd också http://www.fjollhoj.se/showthread.php?t=58

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457